Site icon IAS

ההתאוששות התיירותית של מצרים וטורקיה

הפירמידות של גיזה במצרים. צילום Depositphotos

הפירמידות של גיזה במצרים. צילום Depositphotos

התיירות חוזרת למצרים אחרי שבע שנים של ירידה חדה בעקבות ההפיכה בממלכה ב-2011  . התיירות הבריטית צפויה גם היא לעלות השנה במצרים עם מספרים עצומים של הזמנות מלונות וטיסות. מבריטניה גם יוצאות טיסות חדשות למצרים. כידוע, בריטניה הטילה חרם נסיעות על אזרחיה לגבי שארם א שייח, לאחר שמטוס רוסי הופל מעל סיני באוקטובר 2015 וכל יושביו נספו.

לפי מקורות מצריים, בחודש פברואר חלה עליה של 35% בתיירות אליה, עם 730 אלף תיירים. התיירות שבה לתרום לכלכלה המצרית, כשהיא מעסיקה 12% מכוח העבודה המצרי בזכות כ-14.7 מיליון מבקרים בשנה.

התיירות למצרים החלה להתאושש בשנה שעברה, כאשר לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO, מצרים היתה היעד התיירותי השני הצומח ביותר בשנת 2017.

ממשלת מצרים להוטה לעודד את התיירות: היא השקיעה בשיפור ופיתוח התשתיות, כמו גם בכמה פרוייקטים לאומיים, כולל פיתוח העיר אל עלמיין, אשר על פי שירותי המידע של המדינה, אמור להפוך ליעד תיירותי מושך.

איסטנבול ( צילום: Depositphotos)

הסינים גילו את טורקיה

גם טורקיה ממשיכה להתאושש מבחינה תיירותית. בשנת 2017 הגיעה ל-32 מיליון תיירים עם כ-26.3 מיליארד דולר הכנסות מתיירות. לפי הצהרת שר התרבות והתיירות של טורקיה, שנת  2018 צפויה להסתיים עם 38 מיליון תיירים ושנת 2019 תסתיים עם שיא חדש נוסף.

בחודשים ינואר-פברואר 2018 הגיעו לטורקיה כ-3 מיליון תיירים – עליה של 35% לעומת אותה תקופה אשתקד.

שר התיירות הטורקי, שהשתתף ביריד התיירות ITB בברלין בתחילת החודש שעבר, אמר כי כ-5 מיליון תיירים גרמנים ינפשו השנה בטורקיה, זאת לצד כ-6 מיליון, או יותר, רוסים. גם אצל האנגלים והאירים טורקיה מבוקשת השנה לצד יוון וקרואטיה.

הסינים גילו את טורקיה ובחודשים ינואר-פברואר השנה הגיע מספרם בטורקיה ליותר מ-30 אלף – עליה של 117%. ההודים אמנם מנו רק 7,106 תיירים אולם זו עליה של 90%.

לפי נתוני משרד התיירות הטורקי, גם הישראלים ממשיכים לחזק את טורקיה כשבחודשים ינואר-פברואר 2018 הגיע מספרם ל-34,649, המהווים עליה של 71.4% לעומת אותם חודשים ב-2017.

Exit mobile version