Site icon IAS

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בארקיע

מטוס ארקיע עם הלוגו החדש. סכסוך עובדה עם הדיילים. צילום יח"צ

דיילי חברת התעופה ארקיע זכו לגיבוי של הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשותו של רפי מסט, שאישרה היום (ב') מספר סכסוכי עבודה חדשים ובהם גם לדיילי חברת התעופה הישראלית. בין העילות לסכסוך: מבוי סתום במו"מ להסדרת נושא הטיסות הארוכות, המצריכות שהייה ארוכה של הדיילים בחו"ל, וזאת, לטענתם, ללא תגמול ותוך פגיעה בשכרם.

ארקיע החלה בחודש יולי לראשונה לטוס לבנגקוק שבתאילנדו ומנכ"ל הקבוצה, ניר דגן, אמר כי במקביל רכשה ותקבל החברה בשנתיים הקרובות מטוסים חדשים מאיירבוס ובאמצעותם תפתח טיסות ישירות ליעדי טיסה רחוקים נוספים. מינויה של חברת ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו לבנגקוק התאפשר בעקבות הסכם תעופה חדש שנחתם לפני כשנה בין ישראל לתאילנד, המאפשר לחברות תעופה נוספות – בנוסף לאל על – להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

הטיסות הישירות של ארקיע לתאילנד מופעלות במטוס בואינג 767-300 חכור של חברת התעופה האיטלקית נאוס, כאשר צוות הטייסים הוא איטלקי, אך השירות בטיסה לנוסעים ניתן במלואו על ידי דייליה.

נציגות העובדים דורשת להסדיר את הצבתם של הפרסרים בטיסות חכורות, הנעשית, לטענתם, כיום באופן הפוגע בשכרם.

מהנהלת ארקיע נמסר בתגובה כי המהלך הוא חלק טבעי בניהול המו״מ על הסכמי השכר החדשים. "ארקיע משוכנעת כי כל הנושאים הקשורים לדיילי האוויר המסורים והמקצועיים יבואו על מקומם וזאת ללא כל הפרעה לפעילות השוטפת".

סכסוך נוסף אושר בסקטור מנהל ובכירים בנמל אשדוד, שמהווה גם נמל נוסעים לאוניות קרוז. בין העילות לסכסוך: צעדים חד-צדדיים מצד ההנהלה במקביל לקיום מו"מ על ההתייעלות בנמל, לרבות מגמה של פגיעה בעבודה המאורגנת וקליטת עובדים בחוזים אישיים ולא בהסכמים הקיבוציים. נציגות העובדים מלינה על השימוש לרעה בהליכי איוש משרות כדי לפגוע בקידום העובדים בהסכם הקיבוצי והכנסת עובדים מן החוץ לעמדות בכירות בנמל.

Exit mobile version