Site icon IAS

הבריטים חוששים, התיירים חוגגים

הברקזיט (Brexit), פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי, שהחלה במרץ 2017, הדירה שינה מעיניהם של בריטים רבים בשל חששות ואי וודאות כלכלית. לפחות במה שקשור במספר התיירים, אותם ספקנים יכולים כעת "לאכול את המגבעת".  שער החליפין של הליש"ט ירד, הטיסות הפכו לנגישות יותר, מחירי המלונות נהפכו לסבירים, התיירים חגגו…וגם קופת הממלכה.

התיירים, שעוד לפני הברקזיט הגיעו ללונדון למסעות קניות, ראו השנה סיבה טובה כפליים לבצע "צייד" בחנויות היוקרה וליהנות ממוצרי איכות במחירים זולים יותר. כל זאת, לאור מחירי הטיסות ובתי המלונות הסבירים שעודדו אותם עוד יותר לצאת למסע חדש של בילויים.

התיירים בכלל והישראלים בפרט, אוהבים את לונדון, לונדון תמיד מחכה להם. ההצגות, משחקי הכדורגל, האטרקציות לכל המשפחה, בתי המלון בקרבת אוקספורד ובעיקר קניות בחנויות ובשווקים הידועים, תמיד משכו אותנו לבירת בריטניה.

זו הייתה שנת שיא לתיירות הנכנסת לבריטניה, עם צפי להמשך גידול במספר כניסות התיירים גם בשנת 2018. כך על פי תחזיות סוכנות התיירות הלאומית VisitBritain.

מספר כניסות התיירים לבריטניה עשויות לחצות את ה-40 מיליון לראשונה במהלך השנה החדשה, 2018 ויגיע ל-41.7 מיליון – עלייה של 4.4% בהשוואה ל-39.9 מיליון, בשנת 2017.

הוצאות התיירים בבריטניה צפויות גם הן לרשום שיא של 26.9 מיליארד ליש"ט בשנה הקרובה לעומת 25.1 מיליארד ליש"ט בשנת 2017.

מ-VisitBritain נמסר: "תעשיית התיירות הגלובלית תחרותית מאד, והתוצאות רק מוכיחות את יכולתה של בריטניה להתחרות על התייר הבינלאומי ולבסס את חשיבותה של התיירות הנכנסת כגורם צמיחה כלכלית. אנו עובדים עם שותפינו ברחבי העולם לקדם את התיירות לבריטניה ולהציג את היתרונות הגדולים הקיימים רק פה, בארצנו."

"מספר התיירים השנה גדל בבריטניה במיוחד משני יעדים חשובים, ארה"ב וסין", מוסיפים ומציינים בסוכנות. בריטניה מדורגת כיום במקום השלישי ברשימת המדינות המובילות בעולם במספר המבקרים ונחשבת אטרקטיבית במיוחד בשל מבנים היסטוריים, מוזיאונים, אטרקציות אורבניות, ספורט וטבע.

התיירות בבריטניה תורמת כ-127 מיליארד ליש"ט לכלכלת המדינה, יצירת מקומות עבודה והגברת הצמיחה הכלכלית. 

גם הישראלים תרמו את חלקם לחגיגת התיירות בבריטניה: לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בין החודשים ינואר-נובמבר 2017 נרשמו בין ישראל ובריטניה כמיליון תנועות נוסעים – יוצאים, נכנסים, ישראלים ותיירים – עליה של 10% לעומת אותה התקופה אשתקד.

בשדה התעופה לונדון-הית'רו נרשמו בתקופה זו כ-560 אלף תנועות נוסעים – עליה של 6% וללוטון – 390 אלף, המהווים עליה של 12%. לעיר מנצ'סטר נרשמו 67 אלף תנועות נוסעים – עליה של כ-22%.

Exit mobile version