Site icon IAS

הביתן הישראלי ביריד ITB: בית קפה תל אביבי ושוק ירושלמי

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, חנך הבוקר (ד') את הביתן הישראלי ביריד התיירות ITB בברלין, ביחד עם בכירי תעשיית התיירות הישראלית.

הביתן הישראלי ממוקם באזור מרכזי ביריד, משתרע על פני שטח של 700 מ"ר ומשתתפים בו נציגי תעשיית התיירות של ישראל מ-17 חברות שונות, ביניהם מלונאים, סוכני נסיעות ועמותות תיירות.

לדברי נציגי המשרד, הביתן המשודרג מציג השנה את המוצר התיירותי הישראלי בצורה חדשנית ומזמינה, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, אמצעים ויזואליים ואינטראקטיביות.

הביתן הישראלי מהווה מדי שנה מוקד משיכה, תוך הקפדה על הצגת אטרקציות ייחודיות. השנה יינתן דגש על תחרות הג'ירו ד'איטליה, שלראשונה לאחר 101 שנים, יוצאת מגבולות איטליה ותוזנק מירושלים (https://www.ias.co.il/node/7034). כמו כן, מושם דגש מיוחד גם על שיווק המוצר המדברי, בדמות עמדת שוק עם פירות הנגב, עמדת שיקיים ועמדת גלידות.

בביתן גם הוקם בית קפה בסגנון תל אביבי ושוק ירושלמי, שיעניקו חוויה אותנטית לאורחים. כמדי שנה, מוצבים בביתן משקפי 360 מעלות, שמציגים את נופי ישראל וכן קריקטוריסטית המאיירת את המבקרים על רקע תמונות של אתרי תיירות בארץ.

גרמניה במקום הרביעי בחשיבותה לתיירות לישראל

יריד ITB  נחשב ליריד התיירות החשוב ביותר בתחום ומגיעים אליו נציגים מכל העולם. מבחינת ישראל, יש חשיבות להשתתפות בו, שכן לצד נציגים של חברות מכל העולם, מתקיימים גם ימים שבהם היריד פתוח לקהל הרחב – גרמנים במקרה זה. גרמניה מהווה את מדינת המוצא הרביעית בחשיבותה התיירותית לישראל, עם היקף תנועה של 218,200 אלף תיירים בשנת 2017 ויש בה פוטנציאל גידול, לאור ההזדמנויות החדשות של ריבוי והוזלת הטיסות לישראל וממנה – ביניהן גם טיסות לואו-קוסט.

היריד, המתקיים בברלין זו הפעם ה-52, נפתח ביום שלישי בערב על ידי הקנצלרית אנגלה מרקל ויימשך עד ה-11 בחודש. משתתפות בו 10.000 חברות מתחום התיירות מ-186 מדינות ואזורים, שמתפרסים על יותר מ-160.000 מטרים רבועים במתחם התערוכות והירידים של ברלין ה- Messe Berlin. מעל 80% מהמציגים הם מחו"ל.

מספר המבקרים מחו"ל צפוי להגיע ל-100.000, לצד אלפי מבקרים מהציבור הרחב שיוכלו למצוא בו את ההשראה לטיול הקרוב.

לפי נתוני היריד, שנת 2017 היתה שנה יוצאת דופן מבחינת גידול בתיירות העולמית, כאשר אירופה מהווה את גורם הצמיחה הגדול ביותר כשוק תיירות יוצאת וכיעד אזורי כאחד. מספר הנסיעות שהתבצעו בעולם בשנת 2017 גדל ב-6.5% והגיע ל-1.2 מיליארד נסיעות בינלאומיות.

נתון חיובי נוסף הוא שלראשונה מאז נעשה המעקב על ידי חברת IPK, המנטרת את התיירות העולמית וכיצד היא מושפעת מהטרור, עלה כי ירדה הרגישות לטרור וכי יעדים נתפסים כ"בטוחים" מבעבר. ממצאים אלה מתבססים על המחקר של IPK עבור World Travel Monitor®. זהו  מחקר שנתי המנתח את ההתנהגות של התיירות היוצאת ביותר מ-60 מדינות בעולם, ומכסה 90% מהתיירות העולמית.

על היריד והנושאים שיועלו בו בכתבה הקודמת: https://www.ias.co.il/node/7025.

Exit mobile version