Site icon IAS

האירוע השנתי של הרפובליקה הצ'כית 2017

בעקבות עלייה במספר הנוסעים הישראלים המבקר בצ'כיה, גם השנה החליט משרד התיירות של הרפובליקה הצ'כית לערוך יריד תיירות, במלון שרתון ת"א, בשיתוף פעולה עם שגרירות הרפובליקה הצ'כית בישראל וספקי תיירות המובילים במדינה, ביניהם: סיטונאי תיירות, מנהלי רשתות בתי מלון, אתרי ספא, נציג חברת התעופה טרוול סרוויס, נציג נמל התעופה פרדוביצ'ה ( Pardubice ) ועוד.

לאירוע הוזמנו מנהלי סיטונאיות וסוכנויות נסיעות ישראליות שנפגשו עם הנציגים הצ'כים ושמעו על האפשרויות הרבות, האטרקטיביות והמגוונות לטיול וחופשה ברחבי הרפובליקה הצ'כית. 

הרפובליקה הצ'כית הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הפופולאריים בקרב הנוסעים הישראלים. מפרסומי משרד התיירות הצ'כי עולה כי חלה עלייה משמעותית של מבקרים ישראלים במדינה וישראל מדורגת כיום במקום מכובד כמקור יעד לתיירים המגיעים לצ'כיה.

האורחים מצ'כיה ציינו כי שני היעדים הפופולארים במיוחד הם פראג וקרלובי וארי אבל ישנם יעדים נוספים במדינה היפהפייה והמשופעת בטבע, כפרים ציוריים ופעילויות. הפוטנציאל הטמון בצ'כיה עצום מבחינה תיירותית.   הרפובליקה הצ'כית הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 2004 , מתגוררים בה כ-10.5 מילון תושבים, ובירתה פראג. קרונה צ'כית-המטבע הרישמי במדינה ודולר אחד שווה כ- 22 קרונות צ'כים.

צ'כיה ידועה גם כיצרנית בירה איכותית, כמו למשל בפילזן, העיר הרביעית בגודלה בצ'כיה השוכנת במערב בוהמיה ומשמשת כבירת המחוז. במקום ניתן למצוא גם שרידים עשירים של התרבות היהודיות, כמו בית הכנסת השלישי בגודלו בעולם.  יין איכותי מיוצר באזור LEDNICE – VALTICE COMPLEX בו ממוקמים גם אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

ורוניקה ג'אנקובה (Veronika Jane?kov?) – מנהלת שווקים בינלאומיים במשרד התיירות הצ'כית אמרה בראיון בלעדי ל- IAS : " הרפובליקה הצ'כית מאוד ידועה בישראל כיעד תיירותי ופראג היא לב ליבה של אירופה בה תוכלו למצוא אטרקציות תיירותיות ותרבות עשירה. השנה הצגנו מוצר חדש בשוק הישראלי – "תיירות אקטיבית" מכוון שהרפובליקה הצ'כית זה לא רק פראג אלא גם כפרים ציוריים וטבע בו ניתן לרכב באופניים במסלולים ייחודיים וקסומים במיוחד בדרום בוהמיה. לעומת זאת בעונת החורף, בהרים, ניתן ליהנות מסקי ונופי הרים מושלגים."

בראניסלאב גאל (Branislav G?l), הנספח הכלכלי של הרפובליקה הצ'כית בישראל אמר:" אני נמצא בישראל החל משנת 2014 ובשנים הללו ראינו שמספר הישראלים שביקר בצ'כיה וכמות המוצרים שהגיעו לישראל מצ'כיה רשם גידול של למעלה מ-50%. אני מרגיש שעבודתי הייתה מאוד פורייה ומוצלחת. השוק הישראלי מדורג כעת השלישי בגודלו מבין המדינות מחוץ ליבשת אירופה ובשנה האחרונה רשם את העלייה הגדולה ביותר מתוך כל המדינות האחרות. אנחנו מייצאים לישראל בעיקר מכוניות מסוג סקודה. כ-16 אלף צ'כים מגיעים בשנה לישראל למטרות תיירות ועסקים וזה כעשרה אחוז מכלל הישראלים המבקרים בצ'כיה. "

בין המשתתפים הצ'כים שהגיעו ליריד :

MIRATOUR  – סיטונאי תיירות מזה 25 שנים, שמשרדם הראשי ממוקם בפראג ומציעים פתרונות לינה, העברות, סיורים וארגון כנסים ברמת 5 כוכבים.

Travel Service- Smartwings: "חברת התעופה הגדולה בצ'כיה ובעלת קצב הגדילה המהיר במרכז אירופה", אמר נציג החברה. ברשותה צי של 49 מטוסים והיא פועלת מ-12 בסיסים ב-7 מדינות וטסה ל-360 נמלי תעופה ב-4 יבשות. החברה מפעילה טיסות סדירות מפראג תחת השם המסחרי סמארט וינגס, גם ליעדים כמו פולין, סלובקיה והונגריה. טרוול סרוויס מפעילה במשך כל השנה לפחות טיסה אחת מתל אביב לפראג, מחודש מרץ אפריל זה עולה לשתי טיסות בוקר, כאשר השנה נוספו גם טיסות אחה"צ וטיסת שכר לקרלובי וארי. בשנת 2000 הטיסה החברה חצי מיליון נוסעים ובשנת 2016 הגיעה ל- 6.3 מיליון נוסעים ל-97 יעדים. החברה ידועה בטיסות המשך לטנריף עבור קהל הנוסעים הישראלי. בצי החברה נמצאים מטוסים מסוג בואינג  ER737-900, 737-800, 737-700, איירבוס A330 וססנה CESSNA) 680). הגיל הממוצע של צי המטוסים הוא 8 שנים. טרוול סרוויס מעניקה גם שירותי טיסה במטוסי מנהלים.  

חברת טרוול סרוויס נמצאת בתהליכי איחוד עם חברת התעופה CSA, שמרבית מניותיה היו בידי קוריאן אייר. החברה מחזיקה בנתב"ג, כל השנה בין 2 ל-9 מטוסים וחלקם פועלים עבור חברות כמו ארקיע, ישראייר ואל על.

ROYAL SPA – רשת בתי מלון בצ'כיה הפועלת במדינה כבר למעלה מ-20 שנה וברשותה כאלף מיטות. רוב בתי המלון הם ברמת 5 כוכבים עם טיפולי ספא מגוונים. 

PARDUBICE AIRPORT  – נציג נמל התעופה,  Libor K???  ציין כי מדובר בנמל תעופה צבאי שהחל משנת 1994 לפעול גם כנמל תעופה אזרחי וממוקם כ-100 ק"מ מזרחה מפראג. היתרונות של הנמל מלבד קרבתו לפראג היא גישה נוחה ע"י תחבורה ציבורית, חנייה חינם, וטרמינל נוסעים חדש שיושק ב-2018. השנה החלו לפעול 3 טיסות שבועיות ללונדון סטנסטד, 2 טיסות שבועיות למוסקבה ובמהלך חודשי הקיץ יוצאים מהנמל מאות טיסות צארטר ליעדי חופשה.

מלונות ספא CRISTAL PALACE ו- SAN REMO  מלונות 4 כוכבים ב- MARIANSKE LAZNE המציעים מגוון רחב של טיפולים והחל משנת 2015 פועלים במקום 2 מקורות מים מינרלים ייחודיים.  מלון קריסטל ממוקם במרכז העיר סמוך לפארק הספא ולמזרקה המזמרת. לעומתו מלון סן רמו ממוקם באזור שקט וירוק של העיר, כ-20 דקות נסיעה מהמרכז. 

הערב הסתיים בהגרלה ושני זוכים מאושרים. בפרס הראשון זכתה רות כהן מחברת אשת טורס-כרטיס טיסה זוגי, הנחה משמעותית בשווי 500 קרונות לקניות ובמוצרי טיפוח וספא. 

Exit mobile version