Site icon IAS

האיחוד האירופי מחמיר עם Airbnb על מדיניות התמחור שלה

Airbnb ברומא. הלינה החלופית האולטימטיבית. אבל יש גם אחרות. צילום Depsotphoto

הנציבות האירופית ורשויות הצרכנים של האיחוד האירופי, טוענים כי חלק מהתנהלותה של Airbnb – ענקית השכרת הדירות לזמן קצר דרך האינטרנט – לא עומד בכללי האיחוד האירופי וניתן לה עד סוף אוגוסט כדי לתקן את הטעון תיקון.

אם Airbnb לא תציית, היא חשופה לפעולות אכיפה של האיחוד. "יותר ויותר צרכנים מזמינים את מקום הלינה שלהם בעת חופשה באינטרנט, וסקטור זה הביא לנופשים הרבה הזדמנויות חדשות. עם זאת, פופולאריות אינה יכולה להיות תירוץ לאי עמידה בכללי הצרכנות של האיחוד", אמר בכיר בארגון.

לדבריו, על הצרכנים להבין בקלות בעבור מה וכמה הם צפויים לשלם על וגם לדעת מהי המדיניות במקרים שונים, כמו למשל, במקרה שבו המארח מחליט לבטל את ההזמנה. "אנחנו מצפים מ-Airbnb לבוא עם פתרונות טובים במהירות", נאמר.

Airbnb נדרשת להראות את כל המחירים והחיובים מן החיפוש הראשוני, או במקום שזה אינו אפשרי – ליידע את הלקוח בבירור על התוספות העתידיות. כמו כן על האתר ליידע את הלקוח אם המארח הוא אדם פרטי או ארגון, כפי שמחייבים כללי ההגנה על הצרכן באיחוד.

לדוגמה, Airbnb אינה יכולה "לשלול מהצרכנים זכויות יסוד בסיסיות שלהם" כולל לתבוע את המארח במקרה של נזק אישי או נזק אחר ועליה להגדיר בבירור את מדיניותה לגבי החזרים, פיצויים ותביעות נזיקין.

הכנסות של 2.6 מיליארד דולר ב-2017

לפי אתר TravelMole המביא את הידיעה, דובר Airbnb אמר בתגובה כי "אנחנו לוקחים את הנושא ברצינות ומחוייבים להיות שקופים ככל האפשר עבור הקהילה שלנו. האורחים מיודעים על העלויות – כולל שירות ומיסים – לפני שהם מאשרים את ההזמנה. אנחנו רוצים לעבוד יחד עם הרשויות כדי להבהיר את הנקודות שהועלו ".

כידוע, ישראלים רבים משתמשים אף הם בשירותי החברה, שלה גם אלפי חדרים בישראל בכלל ובתל אביב בפרט. הסוגיה של מארח המבטל את ההזמנה בלטה במיוחד באחרונה בעת המונדיאל במוסקבה, כאשר מלונות ומשכירי דירות ביטלו הזמנות מוקדמות והקפיצו את המחירים באלפי אחוזים.

החברה האמריקאית שהיא כידוע רק המתווכת ולא הבעלים של הדירות, דיווחה על הכנסות של 2.6 מיליארד דולר ב-2017, מתוכם 450 מיליון דולר מפעילות ורווח נקי של 93 מיליון דולר. לאתר 5 מיליון דירות ב-81,000 ערים ב-191 מדינות ורשמה יותר מ-300 מיליון השכרות.

Exit mobile version