Site icon IAS

האטרקציות, הנופש והפנאי בישראל קיבלו חטיבה באיגוד לשכות המסחר

מגלשות בצוק מנרה. ענף האטרקציות מעסיק אלפי עובדים בכל הדרגים. צילום יח"צ

חטיבה ענפית חדשה הוקמה באיגוד לשכות המסחר, המאגדת חברות העוסקות בשירותי אטרקציות תיירותיות ומתקני נופש ופנאי בישראל. החטיבה תפעל להמשיך ולאגד מספר רב של אטרקציות תיירותיות מגוונות.

מטרת ההתאגדות החדשה היא ייצוג וקידום הענף וצרכיו באופן מסודר, מקצועי ואפקטיבי מול גורמי הרגולציה, מול ענפי מגזר התיירות השונים ובפני הציבור.

איגוד לשכות המסחר הוא ארגון העסקים והמעסיקים הגדול בישראל ומייצג מגוון רחב של חברות במשק – גדולות, בינוניות וקטנות. באיגוד פועלות כ-90 חטיבות ענפיות, במגוון רחב המקיף את כל קשת העסקים במגזר המסחר והשירותים.

לדעת בכירים באיגוד, חברות האטרקציות התיירותיות הן חלק בלתי נפרד מתיירות החוץ והפנים של ישראל. זהו שם כולל לענף רבגוני ובו מאות בתי עסק ומתקנים בכל רחבי הארץ, המעסיקים אלפי עובדים בכל הדרגים. החברות מספקות חוויות תיירותיות, ספורטיביות ובידור, ולרבות מהן תרומה גם לערכי הכרת הארץ, מורשת, אורח חיים ספורטיבי, קידום הפריפריה וערכים לאומיים נוספים.

להגדיר גם את האטרקציות כענף כלכלי

אגמון החולה. להשוות את התנאים של ענף האטרקציות לאלו של המלונאות. צילום דב גרינבלט

לדברי רווי רז, יו"ר צוק מנרה, חברת הוועד המייסד של החטיבה, בשנים האחרונות התפתח בישראל ענף של מאות אטרקציות תיירותיות,  המשמשות כמנוע צמיחה לתיירות הפנים והחוץ. "אטרקציות אלו מהוות מנוף חיוני וכלי משלים ואף הכרחי לתחום המלונאות. הענף תורם רבות לפיתוח הכלכלי, לתוצר, לתעסוקה במרכז ובפריפריה, וכן לקידום ערכי חינוך, תרבות, ספורט ואהבת הארץ", היא אומרת, "עד כה תרומת הענף, על אף מרכזיות חשיבותו, לא באה לידי ביטוי בסדרי העדיפות התיירותיים והלאומיים ובתקציב משרד התיירות. אי לכך, שמנו לעצמנו למטרה להציב את הענף במוקד סדר היום הן של משרד התיירות והן של משרדים נלווים בעלי נגיעה לעניין, ובפרט משרדי הכלכלה, החינוך, התרבות והספורט והאוצר".

החטיבה קוראת להשוואת התנאים של ענף האטרקציות לאלו של ענף המלונאות ולהגדרתו כענף כלכלי הראוי לקידום ולהטבות ממשלתיות כחלק מענף התיירות, תוך הכרת חשיבות עידוד תיירות הפנים למשק הישראלי.

סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד, חיים עוז, ברך על הקמת החטיבה החדשה וציין כי: "חברות האטרקציות התיירותיות מספקות שירות חשוב לתיירות הפנים והחוץ. הן אף תורמות לפיתוח ושגשוג ענף המלונאות וענפי תיירות וכלכלה נוספים. מדובר בסקטור מתפתח וחשוב בכלכלת ישראל. אנו שמחים על יוזמת ההתארגנות ועל האפשרות לייצגו נאמנה".

Exit mobile version