Site icon IAS

האבולוציה של תעשיית התיירות – מבט לעשור האחרון

באקו שבאזרבייג'ן. שילוב מרתק של מזרח ומערב. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן

תעשיית התיירות לא מפסיקה להתפתח, מעצבת מחדש את מראה התיירות היום ומהווה סימן דרך לעתידה של התעשייה. אחד השינויים הדרמטיים הוא השפעת הדיגיטל על האטרקטיביות של אתרי תיירות. בעולם הדיגיטלי שבו אנו חיים כיום, אנשים פונים למדיות החברתיות בכדי למצוא השראה לתיירות.

מגדלי הלהבה הידועים של באקו. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן

פלטפורמת האינסטגרם החדירה אלמנט חדש לתרבות – יוזרים המגדירים עצמם כ'משפיענים'. ערוץ זה ביסס מידת כוח אדירה. יש הטוענים כי תרבות המשפיענים ממש הורסת את היושרה בעולם התיירות. במקום ליצור השראה – התמונות והתוכן הפכו להיות מבוססות על המשפיען יותר מאשר על יעדי תיירות. זהו אתגר אחד.

אתגר נוסף הוא תיירות-היתר. התקדמויות טכנולוגיות בעולם האפליקציות במובייל הפכו את עולם הזמנת הטיסות, המלונות ותכנון הטיולים לנחלת הכלל בזכות היכולת של כל מטייל למצוא את הזדמנויות החופשה המתאימות לכיסו באופן אינדיבידואלי. מספר האופציות ללינה צמח משמעותית ויצר מצב בו לכל מטייל  ישנה ההזדמנות לחיות כמקומי.

השפע והטרנד של גילוי אתרים תיירות יחודיים ואותנטיים, הביא לנהירה למקומות אשר כלל לא הייתם שוקלים לבקר בהם לפני מספר שנים, נהירה שהעלתה על המפה אזורים פחות מתוירים ומוכרים כמו אזור הקווקז. כזו היא אזרבייג'ן הממוקמת בלב הקווקז, כשהיא מציעה את הקסם של המזרח ושל המערב יחדיו, עם קונטרסטים מרהיבים לאורך המדינה. ההיסטוריה והתרבות של אזרבייג'ן טבועה בסיפורים מופלאים לאורך דרך המשי. בנוסף, עצם העובדה כי מדינת אזרבייג'ן היא עוד מעין תעלומה לרבים, רק מוסיפה למשיכה שלה לתיירים.

עליית כוחן של חברות תעופת הלואו-קוסט, הגדילה גם את מבחר הטיסות הישירות ליעדים חדשים וגם למדינת הקווקז. המגמה הדיגיטלית הניידת תמשיך לצמוח ובהתאם – להשפיע על הרגלי הנסיעות וההזמנות. בכך תמשיך לעצב את תעשיית התיירות. אנחנו נעקוב.

הכותב הוא מנכ"ל מועצת התיירות של אזרבייג'ן

Exit mobile version