Site icon IAS

הַפְּרוֹבוֹקָטוּר בברלין – מסע בזמן ל – 1920 עם טוויסט

עם אלכס אורסינו, הבעלים-שותף של מלון הַפְּרוֹבוֹקָטוּר בברלין. צילום מוטי ורסס

עיר הבירה של גרמניה נחשבת לאחת הערים הליברליות, אקספרסיביות ומגוונות ביותר על פני הגלובוס בימינו. אפשרויות הפרנסה בשילוב עם המיסתורין והבלתי צפוי הוא מה שמושך כל כך הרבה זרים להתגורר במחוזות האינסופיים שלה. צעירים מפינות שונות בעולם נראים בכל מקום עם לבוש היפסטרי, רעמות שיער באין סוף צבעים, לצד נשים לבושות בשמלות אלגנטיות בלתי שגרתיות.

שיטוט לאורך שוק הפשפשים הפופולרי מאוארפארק של יום ראשון ברובע פרנצלאוארברג, או לאורך תעלת קרויצברג הקסומה בשעת השקיעה, מעורר שאלה – האם זו גרמניה? כמעט ולא פגשנו מקומיים. זה היה אנסמבל של לאומים שחגג את החיים בצורה הכי נלהבת שיש ברוח חופשית. אורח החיים הזה נראה גם בגלריות האמנות, חנויות האופנה, המסיבות, הברים וחיי הלילה של ברלין, בעיקר אחרי השקיעה בשער ברנדנבורג המפורסם. אם זו האווירה כאן, עד כמה יכולה להיות תעשיית האירוח מקורית ובלתי צפויה?

הייתי בדרכי לבדוק זאת. מצאתי את עצמי במונית עם נהג איראני בגיל העמידה, בדרך לאחד המלונות הכי פרובוקטיביים, לא שגרתיים ומפתיעים בבירת גרמניה. לא רחוק מרחוב הקודאם ( Kurfürstendamm) היוקרתי, בצד המערבי של העיר, מצאנו אותו. כניסה מוארת חגיגית וזוהרת מסמנת את הכניסה אל הַפְּרוֹבוֹקָטוּר.

מלון זה מאופיין במוטיב סאטירי משנות ה-20 של המאה הקודמת. הדלת נפתחה מעצמה, והובילה ללובי חשוך צר. צוות הקבלה ממתין ליד הדלפק האפל המיניאטורי ומקבל את פני האורחים בחיוך גדול, לבוש בסגנון היפסטרי לא שגרתי. עובד חייכני בגופייה מציג קעקועים ולצידו עמיתה עם חיוך החושף שיניים משובצות תכשיטים.

המעלית המקורית של הבניין משנת 1911 העטופה בזהב הסיעה אותנו למעלה. האלטרנטיבה היא גרם המדרגות הצר בסגנון הישן עם שטיחים אדומים, הפרוסים עד לקומה העליונה של הגג. כאורח הנך צפוי להאט, לא בגלל המדרגות התלולות. על הקירות תלויים להם תצלומים גדולים ומסקרנים של קהילת הלהט"ב המקומית. אלה עלולים לעכב את הטיפוס שלכם. סתירה מוחלטת לאווירה שלאחר מלחמת העולם הראשונה.

מיטה בצורת צדפה, סמל אמיתי של פריז וצרפת, מבטיחה שינה ערבה. צילום: מוטי ורסס

הַפְּרוֹבוֹקָטוּר מציג 58 חדרים עמוסי נברשות אקסטרווגנטיות וקירות קטיפה עשירים ומפוארים. ברגע שנכנסנו לחדר שלנו בקומה ה-5, קיבלה את פנינו אמבטיה בסגנון רטרו ללא קירות מסביב, לפני שהיינו עדים למיטת קינג סייז בצורת צדפה, סמל אמיתי של פריז וצרפת. למען האמת, השינה בה הייתה חוויה נוחה, גם בזכות הווילונות הכבדים בצבע בורדו. כשהתעוררנו נדהמנו לראות את עצמנו במראת הוינטג' המחוברת לתקרה שמעל. חדר האמבטיה בסגנון הצרפתי הישן – ללא בידה אגב – היה חדש ומפנק לחלוטין, כולל מגבות באיכות גבוהה שחולקו בנדיבות.

״החלום שלי היה ליצור מלון דמיוני שבו אדית פיאף פוגשת את אוסקר ויילד הראוותני", אמר אלכס אורסינו, הבעלים ושותף של המלון. אורסינו (Urseanu) בן ה-53 הוא דמות צבעונית למדי. הוא נולד בבוקרשט, אך בילדותו עבר עם אמו לישראל. לגרמניה עזב מאוחר יותר הישר לתעשיית האירוח. בשנות ה-90 חזר לתל אביב שם עבד בשרתון, אבל גרמניה קראה לו לחזור שוב, הפעם לתעשיית האופנה. אבל האהבה והתשוקה לבתי מלון, יחד עם שותפו העסקי מיקי רוזן, היו כנראה חזקות יותר. מלון בברלין, בנוסף למלונות נוספים בערים שונות עם קבוצת גקו שהקימו, היה חלום חיים.

אמבטיה בסגנון רטרו ללא קירות מסביב היא הפריט הראשון בכניסה לחדר. צילום: מוטי ורסס

אורסינו משוחח איתי בהתלהבות בעברית שוטפת. "במהלך שלבי העיצוב לא יכולתי שלא לפנטז על מלון עם רוח חופשית FREE SPIRIT, שבו פיאף שרה בצרפתית וויילד קורא שירים וטקסטים של דרמה אירית", הוא מגלה. "לא רצינו להעתיק כאן רשת מלונות גדולה ואסטרטגיות הפרסום שלה. יצרנו כאן משהו שונה – פלטפורמה לאורחים שלנו ליצור סיפורים משלהם תוך כדי שהייה בפרובוקטור".

הבעלים פנו למעצב הישראלי סער צפריר מהולנד ליצור את חללי הפנים המפוארים של המלון. עבודתו זכתה בפרסי העיצוב הגרמני לעיצוב תקשורת ואדריכלות פנים מצויינת לפני 6 שנים. "ראיתי משהו אחר לגמרי בהתחלה", מודה צפריר הנע בין תל אביב לאמסטרדם ."ברוח הברלינאית רציתי לעצב מלון עם קומה לגברים וקומה לנשים, אבל גם אלכס וגם מיקי התנגדו, כי לא היה לו עתיד עסקי מעשי. במקום זאת יצרתי עיצוב מלון המבוסס על מלון קוסט – COSTES הפריזאי הנודע, המאופיין בעיצוב מלוטש של ימי נפוליאון השלישי. עיצבתי חדרים בסגנון קטיפה אדום וכחול הכוללים הקרנות וידאו ארט בכל אחד ואחד מהם. אבל בר המלון הוא ללא ספק גולת הכותרת של הפרובוקטור", הוא אומר. ואכן הבר בצורת ח עטור השבחים מרהיב. הישיבה המרווחת וההתרווחות בפינות הקטיפה האדומה הפזורות סביב מיוחדות במינן, במיוחד בסופי שבוע, כאשר הדי ג׳יי עובד שעות נוספות והחגיגות נמשכות אל תוך הלילה.

הבר בצורת ח עטור השבחים מרהיב. צילום: מוטי ורסס

אם אורסינו נשמע כחולם ופנטזיונר, היו סמוכים ובטוחים שהוא מקצוען המכיר את תעשיית האירוח על בוריה. הפרובוקטור מוצע ללקוחות כחלק מקבוצת Marriott Design Hotels™, המאופיינים בעיצוב ייחודי ומעורר מחשבה. המשמעות היא גם ייצוג בתוכנית הנאמנות של Marriott Bonvoy הכוללת 30 מותגים עם למעלה מ-196 מיליון חברים.

לפני תכנון השהות העתידית שלכם במלון לא צפוי הזה טיפ עם דילמה: אתגרים רבים ממתינים שכן מדובר בבניין ישן אחרי הכל: החדרים הטובים ביותר מוצעים בקומה ה-5 תחת הגג. עם זאת המעלית מגיעה לקומה 4 בלבד וגרם מדרגות העץ הצר נותר כאופציה היחידה. אם אתם מגיעים עם מטען כבד זה עלול להיות מסובך מכיוון שהמלון לא בהכרח מציע סיוע עם המזוודות בכל עת.

בסך הכל הַפְּרוֹבוֹקָטוּר ייחודי ובהחלט שונה. אם אתם תיירים עם ראש פתוח לאירוח אוונגרדי עם גישות חדשניות, פורץ גבולות של רעיונות ויצירתיות, צפויה לכם הרפתקה שבוודאי תוסיף טוויסט לחוויית ברלין שלכם.

Exit mobile version