Site icon IAS

דחייה נוספת בגביית היטל החוב בגין העסקת מסתננים

תצפית על תל אביב מיפו העתיקה

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר לפני כשבוע בישיבה של מועצת התאחדות המלונות, שהתשלום הרטרואקטיבי על העסקת מבקשי המקלט – אשר היה אמור להיות משולם בסוף מרץ – נדחה בחודש ואם יהיה צורך, הוא יידחה ביותר. זאת כדי לאפשר שינוי חקיקה שיפתור את הסוגיה

היום הודיעה רשות המסים למלונאים ולמסעדנים המעסיקים עובדים זרים כי תאפשר למעסיקים בעלי חוב בגין העסקת מסתננים להיכלל במתווה ההקלות שהוצע להם עד ל-31.5.18. ההארכה באה בעקבות פניות לרשות המסים ולאור חג הפסח. בכך מאריכה הרשות את מועד גביית החוב בחודש נוסף.

בית המשפט העליון קיבל בזמנו את עמדת רשות המסים וקבע, כי על המעסיקים לשלם היטל העסקת עובדים זרים בגין עובדים זרים שהם מסתננים. עוד הוסיף בית המשפט, כי על הרשות לשקול התחשבות בהטלת קנסות וריביות על המעסיקים.

לפיכך, בתחילת נובמבר 2017 הודיעה הרשות על מתווה הקלות הכולל ביטול מלוא הקנסות, ביטול 50% מהריבית שנצברה ופריסת החוב ל-36 תשלומים שווים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית לתקופת הפריסה. כמו כן, על המעסיקים להתחייב על דיווח ותשלום ההיטל באופן שוטף ולאי מתן נקודות זיכוי למסתננים לגבי כל השנים הרלוונטיות ומכאן ואילך.

כזכור, בדברים שנשא ח"כ גפני לפני כשבוע מול בכירי מלונאי ישראל בישיבה מיוחדת של מועצת התאחדות המלונות, טען שהתשלום הרטרואקטיבי על העסקת מבקשי המקלט, אשר היה אמור להיות משולם בסוף החודש, נדחה בחודש ואם יהיה צורך הוא יידחה ביותר. זאת כדי לאפשר שינוי חקיקה שיפתור את הסוגיה.

עכשיו נותר לקוות שבתום פגרת הכנסת, יתחילו שם במלאכת שינוי החקיקה כדי לפתור את הסוגיה.

Exit mobile version