Site icon IAS

דור המכורים לסמאטרפונים כותב מחדש את כללי התיירות

תיירות סיניות בביקור באירופה. צילום Depositphotos

הצמיחה של הכלכלה העולמית מונהגת כיום לא על ידי מפעלים, שירותים פיננסיים או סטארט-אפים בתחום האינטרנט, כי אם על ידי התיירות, שבאמצעותה הפכנו לתיירים של הגלובוס.

לפי מועצת הנסיעות והתיירות העולמית WTTC, בשבע השנים האחרונות, הראתה תעשית הנסיעות והתיירות ביצועים גדלים מדי שנה, כשהיא תורמת כ-7.6 טריליון דולר ב-2016, עם השפעה רחבה על הכלכלה העולמית.

המועצה צופה כי בעשור הקרוב, כמעט אחד מכל ארבעה מקומות עבודה שייווצרו בעולם, יהיה קשור לתיירות.

המהפכה התיירותית הדרמטית ביותר היא באסיה. מספרים גדלים והולכים של תיירים מסין מבקרים ביבשת – רוכשים, מבזבזים ואוכלים יותר מכל אומה אחרת.

לטייל בעולם

מובילי המהפכה – הסינים

תיירים סינים ממלאים את המלונות, אוטובוסי התיירים וספינות הקרוז. הם גודשים את נמלי התעפה ואת תחנות הרכבות ושולחים הביתה המוני צילומים, המעודדים את מכריהם להגביר גם הם את נסיעותהם.

סין  נחשבת כבר כיום כמי שאזרחיה אחראים לכחמישית מהוצאות התיירים בעולם, כפליים מאשר הבזבזנים הגדולים אחריהם – האמריקאים. כך לפי ארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם – UNWTO.

לפי חברת מסטרכארד, מדינות צומחות מאזור אסיה-פסיפיק יוסיפו לעולם יותר מ-50 מיליון תיירים בינלאומיים חדשים בחמש השנים הקרובות עד 2021. רוב נוסעים אלה מגיעים מדור של מכורים לסמארפונים, שכותבים מחדש את הכללים.

קבוצות התיירים הסיניות מפנות את מקומן למה שמכונה בתעשייה  FITs –  נוסעים עצמאיים, חופשיים, המשתמשים באינטרנט כדי לתכנן מסלולים, להזמין טיסות, לתרגם שלטים ולעדכן את הוצאותיהם.

לפי דו"ח של מכון המחקר הפיננסי CLSA, בשנת 2021 יוציאו תיירים סינים 429 מיליארד דולר בחו"ל. במהלך שלוש השנים הבאות, יפן, תאילנד, ארה"ב ואוסטרליה יהיו בראש רשימת היעדים המבוקשים ביותר, ואחריהם יעדים אחרים בדרום-מזרח אסיה – במיוחד בסינגפור, באינדונזיה, במלזיה ובפיליפינים.

יריד התיירות בברלין בשנה שעברה. היריד הגדול בעולם. צילום עירית רוזבלום

ITB: צפי לצמיחה חיובית בתיירות העולמית ב-2018

גם מיריד התיירות ITB ה-52, שהסתיים בשבוע שעבר בברלין, יצאה תחזית צמיחה חיובית לשנת 2018, עם הבטחה לעסקים פורחים, מוצרים חדשניים ויותר נסיעות. "תחזיות עקביות של צמיחה כלכלית מתמשכת לשנתיים הקרובות, תרמו באופן ברור למצב הרוח החיובי בקרב המציגים והמבקרים בתערוכה", אמר כריסטיאן גוקה, מנכ"ל מרכז הירידים Messe Berlin בו התקיים היריד, "על רקע של כלכלה פורחת, אבטלה נמוכה ושיפור בשכר, יותר ויותר צרכנים מוכנים להוציא את כספם על נסיעות. יתר על כן, בשל היורו החזק וחולשת הדולר, חופשה במדינות רבות מחוץ לאזור היורו הופכת זולה משמעותית", הוסיף.

Exit mobile version