Site icon IAS

גרמניה ממשיכה להיות יעד מועדף בקרב התיירים הישראלים

מפגש עיתונאים גרמניה: גולדי מולר והאורחים מברלין. צילום עוזי בכר

לשכת התיירות של גרמניה בישראל והעומדת בראשה, גולדי מולר, ערכה אתמול (ג', 20 ביוני 2023) מפגש עיתונאים במלון דה ג'אפה הייחודי ביופיו ואירחה את מנכ"ל Visit Berlin (לשכת התיירות של ברלין) בורקהרד קיקר (Burkhard Kieker), קתרינה ארסג (Catarina Erceg), מנהלת תחום התקשורת בלשכת התיירות של ברלין, כריסטיאן טנצלר (Christian Tänzler), דובר לשכת התיירות של ברלין ואת אניה שניידר (Anja Schneider), נציגת המלונאים של העיר ברלין. 40% מ-Visit Berlin שייכת להתאחדות המלונות של ברלין.

בפתח דבריה הציגה גולדי את GNTO  – German National Tourist Office האחראי על קידום התיירות לגרמניה, שמשרדו הראשי נמצא בפרנקפורט וכולל 25 לשכות ברחבי תבל הנותנות מענה ל-41 מדינות, כמו גם בישראל. המשרד מתמקד כיום בשני נושאים מרכזיים, דיגיטליזציה וקיימות.

מגמת התיירות הישראלית בגרמניה. צילום עוזי בכר

בנוסף, הציגה גולדי מספר נתונים מרשימים על מגמת התיירות הישראלית בגרמניה, מהם עולה כי בשנת 2022, נרשמו 710,988 לינות תיירים ישראליים (80% ממספר הלינות בתקופת טרום קורונה) – 39% מהתיירים הגיעו לגרמניה למטרת חופשה אורבנית ו- 23% ביקרו במדינה לצורך טיול מקיף הכולל גם אזורים מחוץ לערים. חשוב לציין שמספר לינות התיירים הישראלים בגרמניה אף גבוה יותר מכוון שלא נלקחים בחשבון אותם הנכנסים עם הדרכון האירופאי הנוסף שברשותם.

עוד עולה מהנתונים כי 62% מהישראלים הגיעו לגרמניה למטרות פנאי, 19% למטרות עסקים ו-19% למטרות אחרות. 84% מההזמנות בוצעו און ליין במערכות מקוונות , 30% באמצעות סוכני נסיעות ו-32% ישירות. מחיר הלינה בגרמניה נמוך בממוצע מזה שבשאר מדינות האיחוד האירופאי (מחיר ממוצע של 83 אירו ללילה בגרמניה לעומת 90 אירו ללילה, בשאר היעדים במדינות האיחוד).

שש חברות תעופה תפעלנה 77 טיסות שבועיות ישירות מישראל לגרמניה. צילום עוזי בכר

בקיץ 2023, שש חברות תעופה תפעלנה 77 טיסות שבועיות ישירות מישראל לגרמניה בהשוואה ל- 98 טיסות שבועיות בתקופת טרום קורונה. לופטהנזה תפעיל 35 טיסות שבועיות (Baden – Baden), אל על 24 טיסות שבועיות (Berlin), ריינאייר 8 טיסות שבועיות (Dusseldorf), איזי ג'ט 6 טיסות שבועיות (Frankfurt), ארקיע 2 טיסות שבועיות (Memmingen) וטוס 2 טיסות שבועיות (Munich).

בשנת 2023 עורכת לשכת התיירות של גרמניה ארבעה קמפיינים מרכזיים, המופצים ברחבי העולם:

קמפיין Embrace German Nature: הקמפיין נועד להדגים עד כמה נופי הטבע בגרמניה הם מגוונים וייחודיים. הוא מטיל זרקור אל עבר שלל האפשרויות העומדות בפני תיירים בגרמניה, מבחינת טיולים בנופי טבע, חופשות במרחבים כפריים וחופשות בנות-קיימא. מטרתו לקדם חופשות באזורים כפריים, חופשות ממושכות יותר והנאה הנובעת מחופשות בנות-קיימא. גרמניה התברכה ב-12,000 אגמים ואלפי נהרות, 104 פארקים טבעיים מהם 16 לאומיים.

קמפיין נגישות – Barrier-free: גרמניה ידועה בעולם כולו במורשת התרבותית העשירה שלה, בנופים עוצרי הנשימה המעטרים את חבלי הארץ שלה וכמובן – בתשתיות ברמה עולמית. עם זאת, רבים אינם מודעים לעובדה כי גרמניה היא גם אחד היעדים הנגישים ביותר באירופה כולה, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור מטיילים עם מוגבלויות. בין אם מדובר בתיירים עם מוגבלות בניידות, לקויי ראייה או כבדי שמיעה – גרמניה מציעה מגוון נרחב של אפשרויות טיול העונות על הצרכים המגוונים.

קמפיין Feel Good: קמפיין נוסף שנועד לשים דגש על המסר "להרגיש טוב" – וזאת בכל הקשור לתיירות בת-קיימא וידידותית לסביבה. לטובת העניין השיקו בלשכת התיירות אתר המוקדש למסרי הקמפיין, ובו ניתן למצוא שלל רעיונות לטיולים, אטרקציות, פעילויות משפחתיות, שופינג, לינה, מסעדות ועוד.

קמפיין UNESCO World Heritage Sites: מטרת הקמפיין היא למצב את גרמניה כביתם של 51 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, המצויים הן בתוך הערים והן במרחב הכפרי. הקמפיין שם דגש ניכר על החוויות הביקור הייחודיות באתרים אלו, ומציע לחקור אותם לעומק.

ברלין מתחדשת: סצנת מלונות טרנדית והפתעות נוספות

אין ספק כי ברלין היא מובילת (ואף מייצרת) טרנדים. "בין אם מדובר בשכונות ייחודיות, גלריות, קולינריה, מוזיקה או אופנה – תמיד יש משהו חדש לגלות כאן", אומרת גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל. רבים ניסו לפצח את סוד האטרקטיביות של ברלין. נראה כי הוא טמון בגיוון ובניגודים שמאפיינים את בירת גרמניה. זאת לצד האפשרויות הבלתי נדלות שלה, המרגשות מבקרים מכל רחבי העולם.

בורקהרד קיקר נתן סקירה על העיר המיוחדת ברלין עם מספר אטרקציות ייחודיות:

Tempelhof – אחת מהאטרקציות כיום הידועות ביותר בברלין, הוא טמפלהוף- נמל התעופה לשעבר המשתרע על פני שטח עצום, אחד מהמבנים הגדולים בעולם, ומושך אליו מקומיים רבים לצד תיירים.  בשנים הקרובות, יהפוך המבנה המרכזי שבו, שהוצא משימוש לפני שנים, למרחב תרבותי ולאתר אירועים מרכזי. מרפסת גג תציע נופים פנורמיים מרהיבים של העיר.

Humboldt Forum – ממוקם בלב העיר על שטח של כ-30,000 מ"ר וחמש קומות עם 5,300 מ"ר של חצרות, בו מוצגות מספר תערוכות מרתקות, בהן אוספי המוזיאון האתנולוגי ומוזיאון האמנות האסיאתית מהידועים בעולם, עם פרטי אמנות מאפריקה, אסיה, אוקיאניה ויבשת אמריקה. במהלך החודשים הקרובים, בגג מתוכננת להיות מסעדה עם נוף פנורמי מרהיב. הכניסה היא חינם, כמו גם מרבית הפעילויות במקום. מספר מוזיאונים חדשים ומלהיבים עומדים לפתוח את שעריהם גם באזור הסמוך לפורום החדש.

Humboldt Forum בברלין. צילום עוזי בכר

Fotografiska – המרכז השבדי הנודע לצילום עכשווי, המשתרע על פני 5,500 מ"ר ומציע למבקרים לא רק הזדמנות לחקור יצירות של צלמים מוכרים בינלאומיים, אלא גם ליהנות ממרחב המוקדש לאירועי תרבות ודיאלוג יצירתי.

בימים אלה נערכות בעיר 2 תערוכות ציורים של אדוארד מונק (Edvard Munch), ובגלריה בעיר העתיקה נפתחת תערוכת ציורים של קספר דויד פרידריך (Caspar David Friedrich).

האם ידעתם ש…

*ברלין היא אחת הערים הבודדות שיש בהן שלושה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. בנוסף לאי המוזיאונים המפורסם ולארמונות והגנים בפוטסדאם-ברלין, נמנים עליהם גם שיכוני המגורים המודרניסטיים (Siedlungen der Berliner Moderne).

*ברלין היא העיר היחידה בעולם שיש בה שלושה בתי אופרה המקיימים מופעים. יחדיו הם מציעים יותר מ-4,400 מושבים לקהל שלהם. בברלין יש גם יותר מ-150 תיאטראות ובמות מופעים חיים.

*ברלין היא העיר האירופית היחידה שיש בה יותר מוזיאונים מימי גשם: בממוצע ישנם 99 ימי גשם בשנה, וכ-175 מוזיאונים.

*עם כ-300 גלריות למודרניזם קלאסי ולאמנות עכשווית, ברלין מציעה למבקריה את סצנת הגלריות הגדולה ביותר באירופה.

*ברלין היא העיר הרב-תרבותית ביותר בגרמניה, מאז נפילת החומה שחצתה את העיר, כאשר בשנה הבאה יחגגו בברלין 35 שנים לנפילת החומה ומצפים לארח כ-100 מיליון מבקרים. מתוך כ-3.7 מיליון תושבים, 812,705 מחזיקים בדרכון זר. בעיר מתגוררים אנשים מ-190 מדינות, מתוכם כ-71,000 פולנים ו-106,000 אזרחים טורקים.

*יש בעיר יותר מ-100 מסעדות המוגדרות טבעוניות או ידידותיות לטבעונים? מוצרים ומאכלים שלא מן החי זמינים גם בבתי קפה, בגלידריות, בסופרמרקטים ואפילו בחנות סקס טבעונית… בברלין 23 מסעדות מישלן ו-30 כוכבים יחד. מידי שנה מתקיים בברלין פסטיבל אוכל במהלך חודש נובמבר.

*בברלין יש 2,100 גשרים, 600 מהם חולפים מעל פני מים. עם נתונים אלו היא "מנצחת" בקלות את ונציה. הגשר העתיק ביותר הוא Jungfernbrücke, שנבנה ב-1798 ובמידה רבה השתמר בצורתו המקורית.

*ברלין היא לא רק העיר הגדולה ביותר, אלא אף הירוקה ביותר בגרמניה. כ-30 אחוזים מכלל 892 קמ"ר בה הם שטחים ירוקים ויערות. הרחובות עטורים ב-431,000 עצים. 2,500 פארקים ואזורים ירוקים מציעים לתושבי ברלין ולמבקרים מקום מפלט ירוק ונעים. זאת לצד למעלה מ-71,000 גנים.

לעוד עובדות מדהימות על ברלין : לחצו כאן

סצנת המלונות של ברלין: מלונות חדשים, קונספטים חדשים

מגפת הקורונה הותירה את חותמה גם על מלונות ברלין, ומספרם צומצם בכעשרה אחוזים: בסוף 2019 היו 787 בתי מלון, אכסניות ובתי הארחה, ובתחילת 2022 עמד המספר על 695. אך בנובמבר 2022, העיר כבר מנתה 714 מקומות לינה. כל זה מוכיח עד כמה ענף המלונאות בעיר דינמי וסתגלן לתנאים משתנים. לאחרונה, יזמים עם רעיונות מקוריים ונכונות להשקיע מביאים משב רוח מרענן – ומתחברים לאנשי מקצוע במטרה ליצור קונספטים חדשים של מלונות. כיום, אל נוף המלונות של ברלין נוספו כמה הפתעות מקוריות במיוחד. אלו מגולמים היטב במלונות כגון:

JW Marriott Hotel Berlin

Hotel Precise Tale Berlin Potsdamer Platz

LOGINN Hotel Berlin Airport

Hotel Wilmina

Château Royal boutique hotel

Urban Loft in Berlin

Hotel Luc

כמו גם במלונות המיועדים למטיילים שעובדים תוך כדי שהותם בעיר, כגון The Social Hub , The Base, The Circus ואחרים.

בקרוב ייפתחו מלונות מסקרנים נוספים, בהם The Hoxton, The sly Berlin ואחרים.

לדעת עוד: סצנת המלונות החדשה של ברלין: לחצו כאן

צילום עוזי בכר

קונספט מלונאי ייחודי:  Pink Pillow Berlin Collection

מזה כעשור פועל בברלין קונספט המלונאות Pink Pillow Berlin Collection, שקהל היעד שלו הוא בעיקר קהילת הלהטב"ק. כידוע, ברלין מהווה יעד טיולים פופולרי במיוחד עבור קהילת ה-LGBTQ+ ומדי חודש יולי נערכים בה שלל אירועי גאווה המושכים אליהם משתתפים ומבקרים רבים.

יוזמת "קולקציית הכרית הוורודה של ברלין", שהושקה ב-2013, כוללת 65 מלונות בעיר שמציעים לינה ידידותית לקהילת הלהטב"ק. זהו קונספט ייחודי בעולם, שצפוי להיות מודל לחיקוי במטרופולינים נוספים.

 לדעת עוד: תיירות לקהילת הלהטב"ק בברלין לחצו כאן

Exit mobile version