Site icon IAS

גרמניה ו-UNWTO: מצרים היא מדינת התיירות הצומחת הגדולה באזור

הפירמידות בגיזה שבמצרים. . צילום Depositphotos

בעוד ישראל לכודה במעגל הבלתי נגמר של עימות עם הפלסטינים ומתגאה ב-4.1 מיליון תיירים ב-2018, במדינות מסביב העסקים פורחים, התיירים נוהרים ובירדן אף יצולם הסרט הבא של מלחמת הכוכבים.

מצרים עשתה קאמבק תיירותי מרהיב בשנים האחרונות, לצד טורקיה ותוניסיה, שהתאוששו מאוד בשנה שעברה. כך לפי האתר הגרמני fvw שערך דירוג מפורט של היעדים העיקריים שאליהם נוסעים התיירים הגרמניים ושל התיירות הבינלאומית.

מצרים, המשווקת את עצמה כיעד לחופשה לחוף הים האדום, הראתה צמיחה דו-ספרתית גבוהה – עלייה של 40% במספר המבקרים מגרמניה וגידול של 35% במספר המבקרים הבינלאומיים ב-2018. מצרים היא גם הזוכה האזורית בהשוואה של השנים 2013-2018 וכמעט הכפילה את מספר המבקרים הגרמניים, והשיגה כמעט כחמישית מבקרים בינלאומיים נוספים בשנים אלו – 94.8% מהשוק הגרמני ו-18.4% מהשוק הבינלאומי. המנצחת אחריה היא קפריסין, עם גידול של 91.2% בשוק הגרמני ו-63.7% בשוק הבינלאומי.

גם לפי ארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם UNWTO, מצרים היא היעד התיירותי הגדל במהירות הרבה ביותר במונחים שנתיים. לפיו הגיעו אליה בשנת 2017 כ-8.5 מיליון תיירים המהווים גידול של כ-55.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. לוקסור וגיזה היו הערים המועדפות על התיירים ומדינת המקור העיקרית היתה צרפת.

באוגוסט שעבר אמר גורם ממשלתי מצרי לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכנסות התיירות של מצרים זינקו ב-77% במחצית הראשונה של 2018 והסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

חזרה לדירוג של fvw – הזוכה הגדולה באזור של דרום אירופה וצפון אפריקה היא טורקיה – שחוזרת במהירות לככב בשוק התיירות הגרמני אחרי ירידה בשנים 2016-2017. סיפורי הצלחה נוספים סביב הים התיכון במונחים של צמיחה עקבית הן יוון, קפריסין, מרוקו, איטליה, קרואטיה, בולגריה ומלטה. הרבה מן הצמיחה של מדינות אלה הגיעה על חשבונה של ספרד, שמחירי הנופש הגבוהים בה הניעו תיירים לחפש חלופות זולות יותר במזרח הים התיכון, כך על פי מפעילי תיירות. ספרד נותרה היעד היחיד הגדול ביותר באזור, אך סבלה מירידה במספר הלינות של אורחים גרמנים ובינלאומיים בשנה שעברה.

מגמות אלה של השוק הגרמני נמשכות גם השנה, לפי ההזמנות אצל הסוכנים הגרמניים הגדולים – ביקוש חזק לטורקיה, מצרים, תוניסיה ופחות לספרד.

הדירוג אינו מתייחס לישראל, אולם לפי נתוני משרד התיירות, בשנת 2018 הגיעו לישראל 262,5 אלף תיירים מגרמניה, המהווים עליה של 20% לעומת 2017 ועליה של 60% לעומת 2016. בתיירות הבינלאומית רשמה ישראל 4.1 מיליון תיירים – עליה של 14% לעומת 2017.

מלון מובנפיק עקבה. נוספו ריזורטים ומלונות לרוב. צילום עירית רוזנבלום

ירדן תשמש אתר צילומים לאלדין ולמלחמת הכוכבים

במקביל, הגדילה ירדן את מספר המבקרים הבריטיים שלה ב-2018 בזכות טיסת איזיג'ט אליה ובסך הכל ביקרו בה יותר מ-50 אלף בריטים בשנה שעברה – גידול של 21% לעומת 2017 (בישראל 217 אלף, עליה של 10%).

הגברת תיירות ההרפתקאות וסיורים, ההתפתחות המהירה בעקבה ויוזמות תרבותיות חדשות בבירה עמאן, סייעו למשוך מטיילים לחקור את ירדן מעבר לאתרים הידועים פטרה, ואדי ראם וים המלח .

בנובמבר שעבר החלו טיסות של איזיג'ט – שאינה טסה לאילת – מלונדון גטוויק לעקבה שסייעה למשוך אליה תיירים חדשים. עם פתיחתם של מלונות וריזורטים חדשים באתרי נופש, בצירוף אתרי צלילה מרהיבה ושנורקלינג, נהפכת עקבה במהירות לחלופת השמש החורפית לתיירים הבריטיים באזור ים סוף. בקרוב תשמש ירדן גם אתרי צילומים של שוברי קופות הוליוודיים – גרסה מחודשת של "אלדין" של דיסני ו"מלחמת הכוכבים: פרק IX". לצד פתיחתם של אתרי נופש חדשים ובתי מלון מסביב לעקבה, 2019 צפויה להיות עוד שנה חיובית עבור ירדן.

עבד אל-ראזאק, מנכ"ל מועצת התיירות של ירדן, אמר: "אנו שמחים לראות שוב עליה במטיילים הבריטים לבקר את ארצנו, מה שמראה את כושר המשיכה שיש לנו בממלכה ההאשמית של ירדן. בנוסף לעושר של פלאי הטבע, אתרי התרבות ופעילויות ההרפתקה – בשנת 2019 המדינה תככב על המסך הגדול, מה שאנחנו מקווים יעזור ליותר מבקרים לגלות את ירדן".

כתבה קודמת: מצרים בוחנת מענקים למלונות

Exit mobile version