Site icon IAS

בתערוכת התיירות IMTM נוצרו קשרים ונרקמו עסקאות

מכל העולם הגיעו מציגים כדי למשוך אליהם ישראלים, הנחשבים בעולם לתיירים מבוקשים. דרבנו אותם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שהראו, כי בשנת 2016 יצאו 6.8 מיליון ישראלים לחו"ל, עלייה של 15% בהשוואה לשנת 2015.  שר התיירות יריב לוין, בפנותו למציגים הרבים מחו"ל, שבאו ליריד למכור את מוצרי התיירות שלהם, ציין כי מספר הישראלים היוצאים לחו"ל בשנה הוא יותר ממחצית אוכלוסיית ישראל, נתון חסר תקדים בעולם.

עסקים

לצליל תיירות, או Tourism באנגלית, או Tourismus בגרמנית יש נופך סקסי של נופש, יופי אנושי ושל טבע. זה הורגש במיוחד בתערוכת התיירות הגדולה IMTM שבו הציגו, בביתנים מפוארים, מציגים מ-55 מדינות, כולל ישראל, את המוצרים התיירותיים שלהם. בין הביתנים הסתובבו משלחות מכ-58 מדינות ושרי תיירות ובכירים מכ-18 מדינות. יחד עם אנשי התיירות הישראלים מכל הסקטורים, נבחנו מקרוב המוצרים התיירותיים בארץ ובחו"ל. כולם התכבדו בטעימות אוכל, משקאות קלים, יינות מסוגים שונים ובירות בוטיק מצוינים. גם לא חסרו סוכריות ותופינים, שירים ומחולות. והחשוב מכל, נוצרו קשרים ונרקמו עסקאות עתידיות בתחום.

לספר על כל 55 המציגים לא ניתן ולכן למעט הביתן הטורקי, החלטנו להציג רק כמה שהעלנו בחכתנו, והיו עוד רבים וטובים נוספים.

הביתן הטורקי

הטורקים חזרו ליריד IMTM בגדול. את הביתן שלהם חנך שר התיירות הטורקי נאבי אבקי  (Nabi Avci) בלוויית שר התיירות הישראלי יריב לוין. בביתן הוצגו כל האתרים הידועים להמון ישראלים, שגדשו אותם בימים הטובים של התיירות הישראלית בטורקיה, בתקווה ששיפור היחסים בין שתי המדינות ישיב אותם לימים עברו. בכל פינה בביתן אמרו המציגים "אנחנו מתגעגעים לישראלים החמים ומקווים שהם יחזרו לבקר אותנו". במקום נראו גם סוכני נסיעות ישראלים יושבים ודנים עם עמיתיהם הטורקים – יוצרים, אולי דילים תיירותיים עתידיים.

ראשי התאחדות המלונות של ישראל וראשי התאחדות המלונות של איסטנבול (TUROB) נפגשו ביריד כדי להעביר מסר משותף לפיו: תיירות היא תעשייה המקדמת שלום  בין עמים ומדינות. היא מאפשרת לעמי העולם לחצות גבולות ולבקר במדינות שונות, והיא חזקה מכל מחלוקת ומכל שינוי בממד הגיאופוליטי, במזרח התיכון, ובכלל, בעולם הרחב.

איזי מדם – מנכ"ל איזי טרוול, המומחה בארץ לטורקיה אמר כי ההחלטה של הטורקים להופיע ביריד מראה, כי הם רוצים אותנו ושאין כל ספק ששיפור היחסים בין שתי המדינות יחזירו בסופו של הליך את הישראלים לנפוש בטורקיה.

לקט של כמה ביתנים שפעלו ביריד

המבשלה

שלושה חברים שהגשימו חלום ישן ואהבה גדולה לבירה והקימו באילת את המבשלה (The Breawery) ברחוב האורגים והצמידו אליה מסעדה. המבשלה הפכה לחלק רענן בנוף האילתי והמוכר של אזור התעשייה. למקום אווירה מיוחדת ועיצוב ייחודי ומזמין, המשלב בין אלמנטים תעשייתיים אורבניים לבין עבודות עץ מרשימות. החלל מחולק לאזור מסעדה ולמבשלה, שבה נערכים סיורים קלילים ונעימים. הבירה שלהם נעימה בעלת טעמים מודגשים, כפי שבירה בוטיקית צריכה להיות.

הרובע היהודי בירושלים

הגן הארכאולוגי מרכז דוידסון ,צמוד לכותל המערבי, שוכן לו גן ארכיאולוגי-מרכז דוידסון מרהיב ביופיו, הגן אוצר בתוכו ממצאים מתקופת בית המקדש הראשון והשני: חומת העיר ,המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי , חנויות מקוואות ועוד.

בית הכנסת החורבה – הביקור בבית הכנסת שנבנה מחדש בכ"ו אדר תש"ע 12 מרץ  2010 מאפשר למבקרים, להתרשם מיופיו המיוחד של חלל בית הכנסת. מארון הקודש הגבוה בעולם לשמוע את סיפור המקום. לראות את ההיסטוריה. ומעל הכל, להתפעל מתצפית מרהיבה , ממרפסת כיפת בית הכנסת 360 מעלות על ירושלים הבנויה.

הרובע ההרודיאני – לרדת 5 מטרים מחת פני האדמה ולחזור 2000 שנה אחורה לרובע הכהנים ואצולת העם המפואר. כאן במקום הזה התגלו בתי הכהנים ששירתו בבית המקדש השני, פסיפסים מרהיבים, כלי בית, מקוואות והכל במקום אחד. המקום מקורה ומתאים מאוד לסיורים בחורף ובקיץ.

הבית השרוף – ביתם של משפחת קתרוס שהייתה אחת מ-24 משפחות כהונה, בתקופת בית שני. קומת המרתף של הבית השרוף נמצאה בשכבת אפר מאוד גדולה, שנוצרה כתוצאה משריפת ענקית שהתרחשה בגבעה המערבית, חודש לאחר חורבן בית המקדש.

הקארדו – היה זה הרחוב הראשי בעל שני טורי העמודים שפיאר ערים רומאיות רבות וחצה אותן מצפון לדרום. הקארדו של ירושלים מתחיל בשער שכם בצפון וחוצה את העיר לכיוון דרום עד לאזור שער ציון.

מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג

במרכז לאופק תוכלו לרכוש או לשכור קרוואנים, מוטורהום, עגלות קמפינג וציוד קמפינג נלווה באיכות הגבוהה ביותר ומהמותגים המובילים באירופה. צוות מרכז לאופק מסייע להפוך את טיולי הקמפינג שלכם לגלמפינג (glamping) אמיתי – לחוויה יוקרתית, ייחודית ומפנקת וזאת מבלי לוותר על מנה גדושה של טבע, נופים, יופי, רוגע ושלווה. במרכז לאופק צוות מיומן ואדיב הקשוב לצרכיכם, אשר ישמח לסייע לכם.

Fly2japan

נציגים בישראל של חברת התעופה היפנית ANA – All Nippon Airways מציעים מגוון רב של שירותי תיירות למבקשים לטייל ביפן בטיול עצמאי, או במסגרת קבוצות קטנות. למשל, בשיתוף עם צוות ICUC מציעה החברה טיול ל"יפן בפריחת הדובדבן", בתאריכים 11 – 26 באפריל השנה עם לינה וחצי פנסיון.

סיור טעימות בשוק תלפיות בחיפה

סיור טעימות עם השפית ורד פרן, המתחיל ברחוב סירקין ונמשך כשעתיים וחצי. "אחרי יום איתי בשוק תלפיות נחזור הביתה עם כמה דברים: סלים מלאים כל טוב, בטן מלאה בדברים טעימים, ראש מלא ברעיונות נהדרים למנות חדשות, נפש מלאה בחוויות ורשמים והיכרות עם אנשי שוק מרתקים", אומר השפית פרן.

חוות בת יער

במרומי יער ביריה, בין עצי אורן ושלוות טבע, ממוקמת חוות בת יער, המשקיפה אל הנוף המרהיב של הרי הגליל הגולן והחרמון. קרובה למצפה עמוקה, כ-10 דקות נסיעה מצומת צפת או מצומת מחניים. באתר טיולי רכיבה על סוסים בשבילי יער מוצלים, לקטנטנים רכיבה בחצר, מסעדת בשרים משובחת, אירועים משפחתיים וחתונות, פעילות אתגרית, לייזר אקסטרים, ימי כיף לקבוצות והפקת אירועים בשטח.

 

 

 

Exit mobile version