Site icon IAS

בתל אביב ובפריז מוותרים על האוטובוסים לתיירים

אוטובוס תיירים דו-קומתי בחזית הטרוקדרו בפריז. עשוי להיעלם מהנוף. צילום Depositphotos

עיריית תל אביב הפסיקה את פעילות קו האוטובוס האדום לתיירים אשר סבב בעיר, לאחר שמשרד התחבורה הפסיק את מימונו. מהעיריה נמסר כי "פעילות הקו, אשר מומנה על ידי משרד התחבורה, אכן הופסקה. העירייה מציעה אינספור אטרקציות וסיורים לתיירים ברחבי העיר".

גם פריז שואפת לאסור על סיורי אוטובוסים תיירותיים במרכז העיר, כדי לדרבן את המבקרים ללכת ברגל, לרכוב על אופניים או להשתמש בתחבורה הציבורית. זאת בנסיון להתמודד עם תלונות על מפגעים שנגרמו על ידי התיירות ההמונית. כך אמר סגן ראש עיר הבירה הצרפתית עמנואל גרגואר לעיתון "לה פריזיאן". לדבריו, המצב בפריז אינו גרוע כמו בוונציה או בברצלונה, אבל הפריזאים מודאגים מהאוטובוסים התיירותיים. "איננו רוצים את האנרכיה של אוטובוסים תיירותיים בפריז …. אוטובוסים כבר לא רצויים בלב ליבה של העיר", אמר גרגואר.

בפריז פועלים עשרות אוטובוסים דו-קומתיים המאפשרים לתייר לרדת ולעלות עליו שוב בכל תחנה (hop-on, hop-off)  המעבירים תיירים בין המונומנטים העיקריים, כמו גם אוטובוסי תיירים בינלאומיים שמביאים מטיילי לואו-קוסט מכל רחבי אירופה.

לעבור לסיורי אופניים ולטיולים רגליים עם אוזניות

גרגואר אמר כי העיר מצפה לחקיקה חדשה כדי לצמצם את התנועה באוטובוסים וכי הם יורשו לחנות רק בחניות ייעודיות מחוץ לעיר, כך שאוטובוסים כבר לא יסתובבו במרכז העיר.

רוכבי אופניים בפריז. להשאיר את האוטובוסים התיירותיים מחוץ ללב העיר. צילום Depositphotos

החוק החדש של צרפת הנוגע לניידות ייתן לרשויות המקומיות יותר סמכויות להסדרת התנועה המקומית ואפשרויות תחבורה חדשות כגון אופניים שכורים וקורקינטים חשמליים. "תיירים יכולים לעשות כמו כולם, ולעבור לאפשרויות ניידות ידידותיות לסביבה או להשתמש בתחבורה הציבורית. אנחנו זקוקים לשינוי", אמר גרגואר. הוא הוסיף כי על מדריכי התיירים להסתגל לשינוי על ידי פיתוח סיורים מודרכים על גבי אופניים, או טיולים רגליים עם אוזניות.

בשנה שעברה רשמו כניסות התיירים בפריז ובאזור איל-דה-פראנס סביבה שיא של 50 מיליון איש, לעומת 48 מיליון ב-2017, למרות ההפגנות האלימות של "האפודים הצהובים" נגד הממשלה שהחלו בחודש נובמבר שעבר.

בתל אביב, איך נאמר, קצת פחות: על פי נתוני המחקר לתכנית-אב לתיירות של עיריית תל אביב, בשנת 2018 ביקרו בתל אביב-יפו כ-2.2 מיליון תיירים. ההכנסות לכלכלת העיר מעסקי המלונאות היו כ-1.6 מיליארד דולר וההוצאה הממוצעת לתייר עמדה על סך של 5,140 שקל.

צרפת היא המדינה המתויירת ביותר בעולם, ורשמה שיא של 89.4 מיליון מבקרים בשנה שעברה, לעומת 86.9 מיליון בשנת 2017. בישראל נרשמו בשנת 2018 4.1 מיליון תיירים והצפי של משרד התיירות לשנת 2019 עומד על 4.5 מיליון תיירים.

Exit mobile version