Site icon IAS

בשורה לאוהבים: Via dell’Amore באזור צ'ינקווה טרה ייפתח מחדש

"דרך האהבה" בין ריומאג'ורה למנרולה, באזור צ'ינקווה טרה איטליה. צילום freepik

"דרך האהבה" (Via dell’Amore) בין ריומאג'ורה למנרולה, באזור צ'ינקווה טרה איטליה, שנסגר ב-2012 בעקבות מפולת שפצעה ארבעה תיירים, שופץ וייפתח מחדש במלואו ב-27 ביולי 2024. הקטע הראשון של המסלול קיבל את פני המבקרים כבר בקיץ 2023.

המסלול באורך קילומטר מתפתל סביב שורה של חמישה כפרים המרכיבים את אתר המורשת העולמית של אונסק"ו צ'ינקווה טרה. השביל הסלול חובק את החוף עם נופים מדהימים של הים. נבנה במהלך בניית קו הרכבת בין גנואה ללה ספציה בתחילת המאה ה-20. עובדי הרכבת היו צריכים דרך להגיע בין ריומאג'ורה למנרולה בזמן בניית המנהרה.

השביל נחצב מתוך פני הסלע הקשה התלוי מעל הים והאגדה מספרת שהוא הפך למקום מפגש לאוהבים משתי העיירות. פרויקט השיקום כלל רשת פלדה לסלעים ושתילה של 8,800 צמחים לחיזוק השטח. כמו כן, הותקנה מערכת ניטור על מנת שניתן יהיה להתריע מראש על פוטנציאל למפולות.

צ'ינקווה טרה באזור ליגוריה מורכב מחמישה כפרים המפורסמים בבניינים בגוונים מרהיבים, הממוקמים בתוך הצוקים שמעל הים. האתר מורשת עולמית של אונסק"ו מוקף בפארק לאומי וכ-2.4 מיליון מבקרים פוקדים אותו מדי שנה. שורה של כפרים על חוף הים נאבקה בתיירות יתר, ובשנה שעברה הנהיגה מדיניות קנסות של עד 275 אירו למבקרים שחוסמים את התנועה או הולכי רגל שנעצרים לתמונות סלפי.

מספר המבקרים בדרך האהבה מוגבל ל-400 מבקרים בשעה ויש לרכוש כרטיס כניסה מראש באינטרנט או בדוכני הכרטיסים בפארק. אורכו של כל המסלול הוא כ-12 ק"מ, מחולק לארבעה מקטעים שונים וניתן ללכת לכל אורכו כחמש שעות .

לאורך המסלול, יש מחסומים להולכים לקניית כרטיס המאפשר שימוש במתקנים בתוך הפארק. המחיר 7.50 אירו ליום ו-14.50 אירו ליומיים. ניתן גם לקנות כרטיס המעניק גישה למסלולי ההליכה ונסיעות רכבות בלתי מוגבלות Cinque Terre Express בין לבנטו ולה ספציה. המחיר 18.20 אירו ליום אחד, 33 אירו ליומיים ו-47 אירו לשלושה ימים. הנחות לילדים, קשישים ומשפחות.

Exit mobile version