Site icon IAS

בר דוד: התעופה והתיירות זקוקות למענק ממשלתי, לא לקרן הלוואות

מימין, אמיר חייק, ארנון בר דוד ודובי אמיתי צילום אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר אתמול במסיבת עיתונאים בנושא משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות, כי יש עליו לחץ כבד לעשות מהלכים שיביאו את הממשלה לקבל החלטות. "אבל זה הזמן לשלב ידיים ולנסות להוציא את העגלה מהבוץ. אני חושב שרה"מ מבין את המצוקה, המסרים שהעברתי לו בימים האחרונים מובנים, ואני מחכה שהוא יתחיל לנהל את האירוע ויזרים כספים לענפים הקורסים. יש לנו בעיה קשה כרגע בענף התעופה והתיירות, והם זקוקים לעזרה ממשלתית מיידית. לא קרן הלוואות אלא מענקים. כשהיה משבר ב-2008 נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הזרים מיליארדים לתעשיית הרכב הקורסת כדי שהכלכלה האמריקנית לא תקרוס, וזה הצליח. לא נוכל להרשות לעצמנו שבסוף המשבר, בגלל התנהלת לא נכונה, המשק וענפים יקרסו. בנינו כלכלה לתפארת ביחד. אסור לנו לתת שהמשק וכל העשייה הזאת יקרסו בגלל אירוע כזה או אחר. ולכן זוהי שעה אחרונה וצלצול אחרון לפני קריסה מוחלטת של ענפים שלמים במשק הישראלי", אמר בר דוד.

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק. צילום סמדר כפרי

נשיא התאחדות המלונות, רו״ח אמיר חייק: "אנחנו, לצערי, נמצאים בסרט אימה שחווים המלונות בישראל ומאתמול בערב אנחנו באירוע שונה לחלוטין, כיוון שאתמול סגרו את התיירות לישראל ואת האפשרות לארח פה תיירים. עד אתמול בערב בדקנו מה קורה לתפוסות בארץ והמצב קטסטרופלי, בממוצע בת"א 25% אחוזי תפוסה, י-ם 25%, נתניה 25%, סובב כינרת 30%, ששה מלונות בנצרת נסגרו".

לדבריו, הנפילה היא נפילה חופשית ומטורפת. "אני רוצה להודות לישראלים שמצביעים ברגליים וממשיכים להגיע למלונות בישראל. יחד עם זאת, אחרי ההודעות של אתמול בערב, אנחנו רואים מצב שנצטרך להיפרד מ-30,000 עובדים. אנחנו חייבים פתרון כספי מיידי. המדינה יודעת להכיל את אותו הפתרון כלכלית. בינתיים כל ההצעות שנשמעות הן פלסטר לקורונה, אנחנו לא מתיימרים להבין בבריאות הציבור, אנחנו מבינים בכלכלה וזה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני. ממשלה שיודעת להתנהל צריכה לדעת לנהל כלכלה ובריאות יחד. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תתעשת ותתחיל לפעול יחד איתנו".

יונייטד ממשיכה את כל טיסותיה כמתוכנן, בניגוד לחברות התעופה האחרות. צילום יחצ

שינויים של חברות תעופה

אתמול פורסמה שורה של חברות תעופה שהפסיקו זמנית את טיסותיהן לישראל לפי שעה לכשבועיים, עד סוף החודש. חלקן עושות זאת במסגרת הפסקת טיסות ליעדים אחרים – בעיקר לאיטליה המבודדת. אחרות, כמו קבוצת לופטהנזה, קיצצה 50% בקיבולת הכללית שלה. בין החברות החדשות שביטלו או צמצמו את פעילותן נמנות וויזאייר, ריינאייר, טורקיש איירליינס, וירג'ין אטלנטיק, בריסלס אייר ליינס וגם דלתא האמריקאית.

דלתא הודיעה אתמול כי עוצרת לעשרה ימים את הטיסות  מניו יורק-JFK לתל אביב בתגובה להגבלות הנסיעה שהוציאה הממשלה בעקבות COVID-19 (וירוס הקורונה), מ-14 במרץ (שבת) עד ה-24 במרץ. זאת במסגרת הפחתה מתוכננת של 15% בטיסות כדי להתאים לדרישה הצפויה. נוסעים שתוכניות הטיסה שלהם הושפעו, יכולים להסתייע בקטגוריית My Trips שבאתר delta.com להבנת האפשרויות שעומדות בפניהם, ואשר יכולות לכלול: הזמנה מחדש בטיסות דלתא אחרות או בחברות תעופה שותפות, החזרי תשלום או יצירת קשר עם נציגי דלתא לבדיקת אופציות נוספות. דלתא ממשיכה להציע לנוסעיה לשנות את תכניות הטיסות שלהם ללא תשלום קנס.

ואילו יונייטד איירליינס הודיעה אתמול כי תמשיך לטוס לישראל וממנה כרגיל על פי לוח הטיסות הקבוע שלה: 14 טיסות שבועיות לניו יורק, 3 טיסות שבועיות לוושינגטון ו-6 טיסות שבועיות לסן פרנסיסקו. יונייטד גם היתה חברת התעופה הזרה היחידה שהמשיכה לטוס כרגיל לישראל וממנה במהלך מלחמת המפרץ ב-1991.

תמיד תישאר לנו אילת. ארקיע וישראייר מתמקדות בעיר הנופש. צילום עירית רוזנבלום

הפעילות של אל על וישראייר

אל על הודיעה כי היא מעדכנת את המדיניות המסחרית לטובת ציבור הנוסעים ותאפשר לשנות או להקפיא ללא דמי שינוי וטיפול את כל כרטיסי הטיסה המוזמנים עד סוף אפריל, על מנת לתת את המענה הטוב ביותר למצב שנוצר ולאפשר דחיות לנסיעות שתוכננו לחג הפסח: החברה תאפשר ללקוחות המחזיקים בכרטיסי טיסה שמועד תחילת נסיעתם עד 30/4/20 לדחות או להקפיא כרטיס הטיסה ליציאה עד 28/2/21 ללא תשלום דמי שינוי וטיפול (בכפוף לשינויים במחיר כרטיס הטיסה ככל שיחולו).

כל כרטיסי הטיסה, למעט כרטיסים מסוג LITE לאירופה, שיוזמנו בין 11/3/20 ועד 31/3/20 יאפשרו שינוי ראשון ללא תשלום דמי שינוי . החברה תאפשר ללקוחותיה המתמידים לשמר את מעמד היוקרה במועדון הנוסע המתמיד. חברים שתוקף המעמד שלהם הינו עד סוף אוגוסט, יזכו לשימור מעמדם לחצי שנה נוספת. צפויים עדכונים נוספים ללקוחות המועדון של החברה. מוקד השירות של החברה תוגבר ככל הניתן יחד עם זאת זמני המענה ארוכים נוכח עשרות אלפי הפניות. אנו עושים את המרב כדי לתת מענה בזמן סביר לכלל לקוחותינו.

ואילו ישראייר  מקפיאה את טיסותיה הבינלאומית  החל מה-14.3 עד לסוף מרץ. בשלב זה  אין שינוי בלוח הטיסות לאפריל. טיסות מיוחדות שנחכרו, כגון טיסות סקידיל וטיסת ז'זוב, יצאו כמתוכנן וכך גם הטיסות ללפלנד להיום, לשבוע הבא ולעוד שבועיים יוצאות כמתוכנן זאת לצד פעילות סדירה של טיסות הפנים. בנוסף החברה  הודיעה כי היא מאפשרת לכל מי שהזמין טיסות או חופשות לחו״ל ושעליו לשלם דמי ביטול מלאים, תינתן האפשרות להמיר 90% מהסכום לחבילות  נופש לאילת או עקבה.

Exit mobile version