Site icon IAS

ברלין: מה חדש ?

הנוסעים ברחבי עולם למדו כבר שאת הטיפים המעופפים "החמים" ביותר מקבלים מהמקומיים, על אחת כמה וכמה כשמדובר באוטוריטה כמו  כריסטיאן טנצלר (Christian T?nzler), דובר לשכת התיירות של ברלין, שהגיע לביקור בישראל לרגל תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM ובשורות חדשות בפיו.

ברלין, אחת מהערים היותר אהובות על התייר הישראלי והיעד התיירותי המדורג במקום השלישי ברשימת היעדים הפופולאריים באירופה, אחרי פריז ולונדון. השאלה המתבקשת, מה הפך אותה לדיווה הזוהרת של השנים האחרונות ?

"הבסיס הוא ההיסטוריה שלנו, החלוקה והאיחוד", אומר כריסטיאן. " אנשים סבלו מספיק משני עברי החומה, מה שהפך אותם להיות מאוד קריאטיביים במטרה לחצות לצד השני. היצירתיות הפכה את ברלין לייחודית, אנשים ממציאים כל הזמן דברים חדשים, שהם אוהבים."  לדבריו מדובר בסטנדרטים גבוהים של רמת חיים, עיצוב, אומנות, מוסיקה מכל הסוגים. טכנו מוסיקה לדוגמא , מסביר האורח, מקורה בברלין של שנות השבעים ורק לאחר מכן התפתחה כסגנון מוזיקלי בצפון אמריקה.

"הברלינאים החדשים הם אנשים יותר פתוחים, פחות חומריים, כסף זה דבר פחות חשוב עבורם.", מתאר כריסטיאן. "מקוריות ויצירתיות הוא צורך בסיסי לחיים טובים יותר. אנשים לא שואפים לדירות ומכוניות מפוארות אלא חשוב יותר תרבות ומבט חדש על החיים."

 איחוד גרמניה חשף הרבה מקומות פתוחים לבנייה, להתפתחות, בהשוואה לערים אחרות ביבשת שגיבשו כבר את אופיין. דוגמא קלאסית הוא "שוק העץ" (על שם ייעודו בעבר) הממוקם קרוב לאלכסנדרפלאץ, שנמכר למי שהציג את הקונספט הטוב ביותר ולא את סכום הכסף הגדול ביותר. כרגע ישנם מעצבים צעירים שמנסים ליצור במקום אלטרנטיבה שונה לחיים אורבאניים. הם בונים בתים, גני ילדים, בתי קפה, מסעדות ואוניברסיטה קטנה. מדובר בעצם בעיר בתוך עיר.

"אם אתה שואל את מרבית התיירים מדוע הם מגיעים לברלין ? התשובה הכי שכיחה היא היסטוריה ותרבות. אבל לטעמי הם מגיעים בגלל הלייף סטייל והפתיחות. אתה יכול להחליט ללכת לאופרה באותו יום ולהגיע לבוש בג'ינס בעלות של 12 אירו בלבד.", מוסיף כריסטיאן.

בברלין 4 בתי אופרה: האופרה הממלכתית (Staatsoper Unter den Linden), האופרה הקומית  (Komische Oper Berlin), האופרה הגרמנית  (Deutsche Opere) והאופרה האלטרנטיבית.

GOING LOCAL BERLIN היא אפליקציה שהושקה אשתקד בשפה האנגלית וגרמנית במטרה לעזור לתייר להכיר טוב יותר את העיר במהלך סיוריו. הרעיון נולד בשל היעדר מרכז אחד וברור לעיר, מה שיוצר לא פעם בעיות התמצאות. באפליקציה ניתן לקבל 600 טיפים חשובים על אזורים מגוונים במפת העיר. כריסטיאן מוסיף ואומר שכיום ניתן לגלוש בחופשיות ברכבת התחתית (מטרו) של העיר הודות לגישה חינמית ל- WIFI .   

חידושים בעיר הבירה הגרמנית

International Garden Festival ( החל מ-13 באפריל ל-15 באוקטובר)- פסטיבל בינלאומי לצמחים, גנים וגינון שיתקיים באזור   Marzahn-Hellersdorf מסביב לגן הקרוי "הגן של העולם" (The Garden of the World). אזור פסטורלי הנמצא במרחק נסיעה של 20 דקות מזרחה, בתחבורה ציבורית. עמק קטן לצד נהר קטנטן. הגן של העולם מחולק לאזורים המשויכים לארצות , שבכל אחד גן טיפוסי:  הגן הסיני, הגן הבריטי, הגן היפני וכדומה. בסיומו של הפסטיבל יהפוך המקום לפארק ענק ומרהיב.

בפסטיבל יוצגו צמחים ייחודיים, עיצובי גינות ופתרונות אורבאניים ירוקים לצד קונצרטים, מסעדות ובידור ליום ירוק ואיכותי לכל המשפחה.  רכבל מזכוכית יעלה את האורחים לגובה של 105 מטרים ויאפשר תצפית מדהימה על כל הפרחים ממבט על. בנוסף, בראש הגבעה תבנה נקודת תצפית מעוצבת בעיטורי עננים שתקרא "גן העננים" . אוחזי  Berlin Welcome Card יהיו זכאים להנחה בכניסה לפסטיבל.

 Berlin Welcome Card – ידיעה מרעישה וחשובה למבקרים בברלין:" בעוד מספר חודשים יושק הכרטיס החדש, כרטיס הכל כלול: תחבורה ציבורית, מוזיאונים, אטרקציות  וכל הסיורים התיירותיים.  המחיר החל מ-99 אירו .

הידעתם כי קיימים 2 גני חיות בברלין ?

הראשון הוא הגן הזואולוגי (Zoologischer Garten)  בצד המערבי של ברלין. אחד מהעתיקים והגדולים באירופה. נוסד ב-1844 ומאכלס למעלה מ-15 אלף מיני חיות. לא לפספס את האקווריום, ביתן הציפורים, בית הזכוכית לצפייה בהיפופוטמים ואת בית החיות הליליות.

השני, טייר פארק ( Tierpark ) בצד המזרחי של העיר, נפתח בשנת 1955. עצום, בסגנון פתוח יותר בהשוואה לראשון ונמצאים בו למעלה מאלף מיני חיות, ביניהן גם חיות נדירות.

הופעות בידור :

(Friedrichstadt-Palast Berlin – The One Grand Show )  – מקום להופעות מהעבר הקומוניסטי ששופץ ומציג את המופע הגדול שרץ מחודש אוקטובר, אשתקד. 500 תלבושות מרהיבות שעוצבו ע"י ז'אן פול גוטייה. המופע מרשים מבחינת תלבושות, מוסיקה ואפקטים. מופע מדהים בסגנון לאס וגאס שאורכו שעתיים וחצי. המקום מכיל 1300 מקומות.

תיאטרון קאמיליון ( Cham?leon ) –   מועדון "הזיקית" נמצא במבנה עתיק ויפיפה, מציג הופעות המתחלפות כל חצי שנה ומתאים במיוחד לקבוצות קטנות יותר, 200 מקומות ישיבה. מציג הופעות להטוטים, אקרובטים ונחשב לאחת האטרקציות העיקריות של ברלין.

Airbnb

מה מעמדה כיום של ענקית השכרת הדירות בברלין ?

כריסטיאן מסביר כי בעקבות חוקים חדשים ניתן להשכיר רק דירות ייעודיות המציגות רישיון. "הרעיון להכיר את העיר תוך מפגש קרוב עם תושביו מצוין, אבל מפוספס מכוון שרוב הדירות ממוקמות בבניינים המאוכלסים ברובם בתיירים. תושבי ברלין מתלוננים, שקיימת תחלופה תכופה של שכנים, משהו שלדעתם פוגע באיכות החיים, בנוסף לדמי השכירות שזינקו ומקשים על מציאת דירות להשכרה. כיום קיימת מגמה חדשה בעיר, השכרת דירות עם שירות, משהו היברידי בין מלון ל-  Airbnb.", מסכם כריסטיאן טנצלר את פגישתנו.

Exit mobile version