Site icon IAS

בעקבות הווירוס הסיני: לבטל את הנסיעה לסין או לא?

החומה הסינית הגדולה. צילום Depositphotos

בעקבות פניות שהגיעו למועצה לצרכנות, לפיהם נוסעים שעתידים לנסוע לסין, מעוניינים לבטל את הנסיעה בעקבות הפרסומים על נגיף מסתורי שגבה חייהם של מספר חולים, מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום, מחדד את הוראות הדין בעניין.

בייג'ינג. הרשויות בעיר הודו שהמחלה מדבקת. צילום עירית רוזנבלום

לדבריו, על פי הוראות הדין, צרכן רשאי לבטל עסקה לרכישת כרטיס טיסה ו/או חבילת נופש במסגרת 14 ימים מיום ביצוע העסקה, ובתנאי שנותרו לו למעלה משבעה ימים שאינם ימי מנוחה, לפני מועד הטיסה.

צרכן שהוא אזרח ותיק, בעל תעודת נכה או עולה חדש – רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים מיום ביצועה, ובלבד שנותרו למעלה משבעה ימים שאינם ימי מנוחה, לפני מועד הנופש.

לא יודעים כיצד להתגונן

העובדה כי לאחרונה התגלה מידע חדש בנוגע להתפרצות של נגיף מסתורי במדינת היעד, אינה מקנה לצרכנים זכות אוטומטית לביטול העסקה ולקבלת החזר כספי, אלא במקרה בו הצרכן רכש ביטוח נסיעות המאפשר את ביטול העסקה מכל סיבה שהיא.

מבדיקת המועצה עלה כי עד למועד זה, עדיין לא פרסם משרד הבריאות הוראות או אזהרות מסע הנוגעות לנגיף ועל כן הצרכנים אינם יודעים כיצד עליהם להתגונן ומאילו אזורים בסין מומלץ להימנע מלהגיע. על כן, המועצה סבורה כי בראש ובראשונה על המשרד לפרסם אזהרה בעניין, ולהנחות את הציבור כיצד להתנהל.

Exit mobile version