Site icon IAS

בנגקוק, פראג וניו-יורק מובילות בהזמנת טיסות לקיץ 2018

בנגקוק. צילום. Depositphotos_

בנגקוק. טיסה שמתחילה באילת-רמון ומסתיימת בבנגקוק. צילום Depositphotos_

את מפת היעדים המבוקשים בהזמנת טיסות סדירות לקיץ 2018 מובילה בנגקוק עם 13% מההזמנות. במקום השני מדורגת פראג, עם 12% מההזמנות. פראג הפכה בשנה האחרונה לאחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב הישראלים ונראה כי היא תמשיך להוות יעד אטרקטיבי גם בקיץ הקרוב. כך עולה מבדיקה שבוצעה בטרווליסט, אתר להשוואת מחירים בתיירות, במסגרת פילוח של יעדי החופשות לקיץ 2018 ומהם היעדים המשתלמים ביותר.

עוד מתברר, כי ניו יורק נמצאת המקום השלישי בין היעדים מבוקשים ביותר בקיץ 2018 עם 11% מכלל ההזמנות, במקום הרביעי עם 10% מכלל הזמנות מתברגת בוקרשט, אשר הפכה ליעדי פופולארי וזול במיוחד עבור הישראלים.

ביוני הקרוב יתקיימו ברוסיה משחקי המונדיאל ולכן ברשימת היעדים המבוקשים מככבות גם מוסקבה (10%) וסנט פטרסבורג (8%).

ההפתעה הגדולה של הקיץ היא ככל הנראה מינכן, המתברגת במקום ה-5 בדירוג יעדי הטיסות המוזמנים ביותר ועם 9% מכלל ההזמנות, בהשוואה למקום ה-10 בשנה שעברה.  ברצלונה, שעברה שנה קשה בשל ירידה בתיירות בעקבות פיגועי טרור וההפגנות מתאוששת מעט בקיץ הקרוב בזכות 9% מכלל ההזמנות של הטיסות בקרב הישראלים. יעד נוסף שמככב השנה בזכות טיסות לואו-קוסט שנפתחו אליו הוא אמסטרדם, המושכת אליה צעירים לצד משפחות הבוחרות לבלות את החופשה שלהם בכפרי הנופש בהולנד.

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט מציינת, כי "בנגקוק וניו-יורק הם שני יעדים קלאסיים בקרב התייר הישראלי ולכן אנחנו רואים אותם באופן מתמיד בראש רשימת היעדים המוזמנים ביותר לכל אורך השנה ובייחוד בקיץ, שכן משפחות רבות מנצלות את החופש הגדול ויוצאות לחופשות ארוכות יותר. פראג היא היעד הצומח ביותר בשנה האחרונה והיא התברגה ל-3 היעדים המבוקשים ביותר גם בקיץ הקרוב, בין היתר בזכות מחירים אטרקטיביים במיוחד".

טיימס סקוור ניו יורק ( Depositphotos)

היעדים המבוקשים ביותר לחבילות נופש

מפת היעדים המבוקשים לחבילות נופש מראה מהפך בצמרת הטבלה – כרתים היא היעד הפופולרי ביותר בקרב הישראלים לקיץ הקרוב (24%) ואילו רודוס, שהייתה במקום הראשון בשנה שעברה וירדה השנה למקום השני אך עם נתון יפה של 22% מכלל ההזמנות. בורגס חוזרת לרשימת היעדים המבוקשים עם 17% מההזמנות. אחריה קוס (10%), ורנה (7%) וקוסטה ברווה (10%), יעד חדש ברשימת 10 היעדים המבוקשים ביותר לקיץ הקרוב. איה נאפה עם 4% מההזמנות לצד היעד החדש ברשימת היעדים הפופולאריים בקרב התייר הישראלי –  קורפופראג מככבת גם בהזמנת חבילות נופש עם 4% מההזמנות. מי שסוגרת את רשימת היעדים המבוקשים היא לא אחרת מבאטומי (3%), הלהיט התורן בקרב התייר הישראלי. אחד היעדים המבוקשים ביותר בקיץ בשנה שעברה הייתה קפריסין הצפונית, אשר נעלמה לחלוטין ממפת הביקושים, ייתכן בשל התקריות הלא נעימות בהן נמנעה כניסה של ישראלים לצד הטורקי.

עלות חופשה ממוצעת לאדם

מבדיקת טרווליסט מתברר, כי הישראלים יוציאו בממוצע 458 דולר עבור טיסות סדירות ועל חבילות נופש נשלם בממוצע 803 דולר, עליה של כ-3% בהשוואה לשנה שעברה.

בבדיקת היעדים הזולים ביותר לחבילות הנופש לקיץ 2018 מתברר, כי קוסטה-ברווה היא היעד הזול ביותר עם מחיר ממוצע של 404 דולר בלבד לאדם. אחריה פראג הפופולארית עם מחיר ממוצע של 689 דולר לחבילה הכוללת טיסה ולינה, ורנה עם מחיר ממוצע של 730 דולר, אחריה באטומי עם חבילת נופש ממוצעת בעלות של 734 דולר, איה נאפה במחיר ממוצע של 747 דולר, בורגס – 757 דולר, חבילת נופש ממוצעת לרודוס תעלה בקיץ הקרוב 763 דולר, כרתים תעלה יותר עם מחיר ממוצע של 834 דולר, קוס תעלה 936 דולר והלהיט התורן של הקיץ – האי קורפו עם מחיר ממוצע של 1,108 דולר לחבילת נופש.

מחיר טיסה בקיץ הקרוב

בדיקת מחירי הטיסות הממוצעים העלתה, כי פראג היא היעד הזול ביותר בהזמנת טיסה. טיסה ממוצעת לפראג עולה כ-325 דולר בלבד. היעד היקר ביותר מבין עשרת היעדים המבוקשים לקיץ 2018 היא ניו יורק, עם מחיר טיסה ממוצע של 928 דולר.

TRAVEL ( צילום: Depositphoto)

האם כדאי להזמין כבר עכשיו או לחכות לרגע האחרון?

לקראת הקיץ, ובייחוד החופש הגדול, בטרווליסט, ממליצים להזמין טיסות  סדירות וטיסות לואו קוסט מוקדם ככל שניתן. הסיבה לך נעוצה בעובדה שמחלקות המחיר הזולות ביותר על הטיסה נתפסות ראשונות, ולכן ככל שמתקרבים למועד הטיסה, כך יעלו מחירי הכרטיסים. כללית ניתן לומר, כי הפער במחירים בהזמנה מראש בין חצי שנה לשנה לפני מועד הטיסה לבין הרגע האחרון יכול להגיע לכ- 30% – 40%.

בטרווליסט בדקו כמה עלתה טיסה ממוצעת לחודש אוגוסט 2017 למי שהזמין אותה בינואר, לעומת מי שהזמין טיסה רק ביולי. מהבדיקה התברר, כי מי שהזמין טיסה לבוקרשט בינואר 2017, ושילם מחיר ממוצע של 364 דולר, חסך 24% לעומת מי שהזמין טיסה לבוקרשט במשך חודש יוני ושילם מחיר ממוצע של 451 דולר.

עוד מתברר, כי מי שהזמין טיסה לברלין לקיץ 2017 בינואר ושילם מחיר ממוצע של 354 דולר, חסך לא פחות מ-40%, שכן עלות טיסה ממוצעת בברלין גדלה ביולי ל-496 דולר.

פערי המחיר למדריד, שהפכה למבוקשת במיוחד בשנה שחלפה, היו גדולים אף יותר ועמדו על 60%: מחירה של טיסה ממוצעת למדריד באוגוסט 2017 הייתה בינואר 346 דולר ואילו ביולי מחיר  כרטיס טיסה למדריד קפץ ל-555 דולר.

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט מדגישה כי "טיסות סדירות וטיסות של חברות לואו-קוסט עדיף תמיד להזמין כמה שיותר מוקדם. בטיסות צ'ארטר הכלל הוא שונה, זאת כיוון שהמחיר תלוי בביקושים ובגמישות שלכם מבחינת יעד ומועד החופשה. לעתים תוכלו גם למצוא חבילות נופש עם טיסות צ'ארטר במחיר משתלם במיוחד ברגע האחרון".

Exit mobile version