Site icon IAS

במשרד התיירות מסכמים את שנת 2015

משרד התיירות מסכם את שנת 2015 על פי מספר נקודות:

תיירות נכנסת

מספר המבקרים בישראל בשנת 2015 צפוי להסתכם ב-3.1 מיליון. למרות המצב הגיאופוליטי של החודשים האחרונים ולמרות השפעות "צוק איתן", התיירות מראה חוסן ומשקפת ירידה קלה של 3% בהשוואה לשנת 2014, שבמחציתה הראשונה נרשמו עליות גדולות בכניסות מבקרים. מספר כניסות התיירים (ללא ביקורי יום) צפוי להסתכם ב- 2.8 מיליון, ירידה של 4% בהשוואה לשנת 2014. מתוך 3.1 מיליון מבקרים מעל 2.5 מיליון כניסות היו דרך האוויר (78%), ירידה של פחות מאחוז בהשוואה לשנת 2014. 292 אלף תיירים נכנסו דרך היבשה (9%), ירידה של 27% בהשוואה ל-2014. 313 אלף כניסות (10%) היו של מבקרים שבאו לביקורי יום, עלייה של 32% בהשוואה לשנת 2014: בנוסף היו 101 אלף כניסות (3%) במסגרת שייט חופים, עלייה של 16% בהשוואה ל 2014. 

תיירות נכנסת לפי ארצות המקור- מבקרים (כולל ביקורי יום ונוסעים בשיוט):

ינואר-נובמבר

כמדי שנה, התיירות מארה"ב הייתה המקור הראשון לתיירות בישראל, כ-586 אלף מבקרים המהווים 20% מהתיירות הנכנסת, עליה של 2% משנת 2014. במקום השני הייתה התיירות מרוסיה כ-392 אלף מבקרים, ירידה של 26% בהשוואה לשנת 2014. במקום השלישי התיירות מצרפת עם כ-277 אלף מבקרים, ללא שינוי משנת 2014. אחריהן התיירות מגרמניה עם 185 אלף מבקרים, ללא שינוי משנת 2014, והתיירות מהממלכה המאוחדת עם 184 אלף מבקרים, ירידה של 10% משנת 2014. אחרי ארצות אלה ניתן לציין את אוקראינה עם 128 אלף מבקרים, עלייה של 5% בהשוואה לשנת 2014. איטליה עם 82 אלף מבקרים, ירידה של 26% משנת 2014. מפולין הגיעו 63 אלף מבקרים, ירידה של 15% משנת 2014. מקנדה הגיעו 62 אלף מבקרים, עלייה של 2% בהשוואה לשנת 2014. מהולנד הגיעו 46 אלף מבקרים, ירידה של 6% בהשוואה לשנת 2014.

סדר הארצות לפי מספר תיירים (ללא תיירות יומית ושיוט)

נתוני ינואר-נובמבר

ארה"ב במקום הראשון עם 571 אלף תיירים, עליה של 3% משנת 2014. במקום השני רוסיה, עם 279 אלף תיירים, ירידה של 28% משנת 2014. צרפת במקום השלישי עם 272 תיירים, עלייה של 2% בהשוואה לשנת 2014. במקום הרביעי הממלכה המאוחדת עם 162 אלף תיירים, עלייה של 6% משנת 2014. גרמניה עם 149 אלף תיירים, מאוקראינה הגיעו 106 אלף תיירים, מאיטליה 77 אלף תיירים, מפולין וקנדה הגיעו 55 אלף תיירים ומהולנד הגיעו 44 אלף תיירים.

מאפייני התיירות לישראל

הנתונים שלהלן מתייחסים למחצית (ינואר-יוני) 2015. נתונים מלאים לגבי שנת 2015 יתפרסמו במהלך 2016.

ביקור בערים/באתרים

העיר בה ביקרו מספר התיירים הגדול ביותר היא ירושלים, 77% מן התיירים ציינו שביקרו בה. במקום השני תל אביב-יפו, 69% ציינו שביקרו בה. במקום השלישי אזור ים המלח (48%), במקום הרביעי טבריה ואזור הכנרת (35%) ואחריה אזור הגליל (35%).

שביעות רצון

שביעות רצון התיירים מהביקור הייתה טובה מאוד עד כמעט מצוינת (4.4 מתוך 5). בין השירותים שקיבלו ציון גבוה: מקומות ארכיאולוגיים (4.5), טיולים מודרכים ומדריכי טיולים (4.5). בין הציונים הנמוכים ניתן לציין: תמורה נאותה לכסף (3.1), נגישות לנכים באתרי תיירות (3.3), מוניות (3.4), ניקיון שירותים ציבוריים (3.5).

מלונאות

369 בתי מלון רשומים לתיירות במחצית הראשונה של 2015 ובהם 50,243 חדרים. 76 בתי מלון ובהם 9,863 חדרים פעלו בירושלים, 50 בתי מלון ובהם 11,023 חדרים פעלו באילת, 61 בתי מלון ו-7,275 חדרים פעלו בתל אביב-יפו. באזור ים המלח פעלו 15 בתי מלון עם 4,052 חדרים, ובטבריה ונפת הכנרת פעלו 50 בתי מלון עם 6,397 חדרים.

10 מיליון לינות נרשמו במחצית הראשונה של 2015 בבתי מלון אלה, ירידה של 8%, בהשוואה לשנת 2014. 4.1 מיליון לינות נרשמו במלונות תיירות 24% פחות מ-2014. (מאז 2008 אנו עדים למעבר לינות התיירים ממלונות תיירות לאכסון משלים אחר – אכסניות נוער ואכסניות נוצריות וגם לדירות בבעלות ו/או בשכירות). 5.9 מיליון לינות (59%) היו של ישראלים, עליה של 8% בהשוואה לשנת 2014.

תיירות פנים

תיירות הפנים במחצית הראשונה של 2015 הסתכמה ב-7.6 מיליון לינות בכל אמצעי האכסון, עלייה של 7% בהשוואה לשנת 2014 (7.1 מיליון). 6.3 מיליון לינות היו במלונות (כל סוגי המלונות) עליה של 8% בהשוואה ל-2014. באירוח הכפרי נרשמו 734 אלף לינות של ישראלים, עלייה של 2% בהשוואה לשנת 2014. באכסניות נוער נרשמו 405 אלף לינות של ישראלים, ללא שינוי משנת 2014, ובבתי ספר שדה נרשמו 153 אלף לינות, ירידה של 8% בהשוואה לשנת 2014.

התפוקה והמועסקים בתיירות

ההכנסות מתיירות נכנסת במחצית הראשונה של 2015 נאמדות ב-9.9 מיליארד דולר, (כולל הכנסות חברות תעופה ישראליות מתיירות נכנסת).

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "כחלק מההתמודדות עם הטלטלה הגיאופוליטית שהעולם כולו עובר היום ואשר הפכה לבעיה גלובלית, השגנו תקציב חסר תקדים לשיווק בחו"ל; תגברנו את פעילות השיווק עם נוהל תימרוץ חברות תעופה שמפעילות החורף למעלה מ-30 טיסות בשבוע לאילת; פרסמנו מכרז להקמת רשת בתי מלון עממיים במטרה להוזיל את הנופש; ואנחנו גם מגדילים את היצע חדרי הלינה על ידי ביצוע רפורמה המזרזת הקמת בתי מלון. לקראת השנה החדשה אני קורא לכולם להמשיך לטייל ולבקר בכל המקומות אליהם תכננו לנסוע, מתוך הבנה שהמצב הזה לא עומד לחלוף בקרוב. המשך שגרת החיים היא הכלי המרכזי לשגשוג ולניצחון".

 

 

 

 

 

Exit mobile version