Site icon IAS

במרומי היער השחור

היער השחור ההררי בגרמניה. צילום לשכת התיירות של גרמניה

היער השחור ההררי בגרמניה. צילום לשכת התיירות של גרמניה

"לפני 7 שנים היו לנו 8,000 לינות של ישראלים ביער השחור היילנדס (the Black Forest Highlands). כיום יש 150,000, במקום השני אחרי ברלין (לה נרשמו מישראל 300,000 לינות ב-2017), הישראלים הם מקום השני אחרי השוויצרים ומספקים יותר לינות מאשר אוסטריה הולנד וצרפת ואני גאה על כך". כך אמר השבוע טורסטן רודולף (Thorsten Rudolph) מנכ"ל לשכת התיירות ביער השחור היילנדס, והודה למנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, גולדי מולר, על תרומתה לקפיצה זו.

רודולף, שהגיע לקדם את האזור שלו עוד קצת אצל הישראלים, סיפר שיש שורה של נמלי תעופה במרחק לא רב מהאזור שלהם כמו ציריך, באזל, קרלסרואה ואחרים, אבל יש בעיה של טיסות. "כיום כולם טסים. אנשים אוהבים לטוס למקומות חדשים וזה יוצר מחסור של טיסות", הסביר והוסיף ש"אנחנו לא יעד זול, אלא יעד איכותי. אנחנו רוצים שאנשים ירגישו אצלנו בבית. מוצר זול מעניין פעם אחת ואחר כך מדלגים ממנו לאחר" והוסיף שהם מרגישים שהישראלים מגיעים יותר ויותר בחורף. "היער השחור הוא יעד טוב ללימוד סקי, יעד לגולשים ברמה בינונית". לדבריו, כאן היה אתר הסקי הראשון ונערכות בו תחרויות סקי שמונה פעמים בשנה.

לצד ההר פלדברג, 1,493 מטרים גובהו, שהוא ההר הגבוה ביותר של היער השחור, אגם Titisee הוא המפורסם בעולם, בעוד אגם Schluchsee הוא האגם הגדול ביותר באזור. עמק ווטאך מושך מבקרים בהיותו הקניון הגדול ביותר בגרמניה ואילו בגובה של 700 עד 1,500 מטרים, האקלים בריא ומבטיח תחושה כללית של רווחה.

מימין: טורסטן רודולף ( Thorsten Rudolph ) מנכ"ל לשכת התיירות ביער השחור היילנדס. גולדי מולר מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל. יוני וקסמן אופיר טורס. צילום עוזי בכר

אוויר צלול ואיכותי

היער השחור היילנדס ממוקם במרחק שעה וחצי נסיעה משטוטגרט, 25 ק"מ בלבד מהעיר ההיסטורית Freiburg  וקרוב לגבול עם שוויץ וצרפת. ההגעה לאזור מתאפשרת ע"י טיסות של חברת גרמניה איירליינס, לופטהנזה וטיסות נוספות לציריך הממוקמת במרחק כשעתיים נסיעה ברכב מהאזור.

באזור קיימים 17 כפרים ובשל גובהו הרב האוויר הוא מהצלולים והאיכותיים בגרמניה. אתרי ספא, 18 מסלולי הליכה שאורכם בין 4 ל-13 ק"מ מאפיינים את המקום הקסום. 25,000 מיטות ומלונות בדרגות תיירות מגוונות משרתות את התיירים המגיעים לאזור.

אחד הלהיטים של האזור הוא "הכרטיס האדום הכל כלול" (The Red Inclusive Card) המאפשר שימוש יומיומי חינם ביותר מ -100 הצעות נופש באזור בקיץ, כמו גם בחורף. לדוגמה, מוצעות הפלגות על אגם טיטיסי, ריחוף ברכבל פלדברג וכן כניסה לפארק המים "Badeparadies Schwarzwald" ובמהלך עונת החורף – סקי פס, ההשאלה עבור ציוד סקי ומעליות מזחלות – כולם כלולים. מאביב 2018 תתווסף עוד אטרקציה לרשימה: פארק המשחקים  Schwarzwaldpark Löffingen הכולל גם מתחם של חיות טרף. הכרטיס עצמו ללא תשלום למי ששוהים באזור במשך שני לילות או יותר וניתן להשיג יותר מ-400 מארחים.

מידע נוסף ב: www.hochschwarzwald.de/card.

היער השחור ההררי בגרמניה. צילום לשכת התיירות של גרמניה

הכרטיס האדום המשולב מציע גם הזדמנות ל- E-Carsharing – מכונית שיתופית, הראשונה של גרמניה באזור כפרי. כך מתאפשר לאורחים לחקור את האזור ללא תשלום במשך 3 שעות מדי יום עם מכונית  BMW i3 חשמלית. רשת רחבה של נקודות טעינה מבטיחה אספקת חשמל אמינה.

מידע נוסף ניתן למצוא בכתובת  www.hochschwarzwald.de/carsharing

דירות בקן הקוקיה

רודולף ממליץ על לינה בדירות דירות אותנטיות של אנשים שהתבגרו, שופצו על ידי חברת Cuckoos Nests  והפכו לדירות נופש טיפוסיות. בנוסף ל-1,000 דירות נופש פרטיות, יש 18 דירות כאלה כאשר דגש מיוחד הושם על השימוש בחומרים טבעיים בדירות, ובעלי מלאכה מקומיים היו מעורבים באופן פעיל ביישום. כל הדירות של המותג הזה זמינים להזמנה באינטרנט (www.cuckoosnests.com)  והם מוצעים עם הכרטיס האדום המשולב.

דירות אותנטיות של אנשים ששופצו על ידי חברת Cuckoos Nests והפכו לדירות נופש טיפוסיות. צילום אתר אינטרנט

 ליער השחור היילנד יישומון המספק השראה ומידע על נקודות תצפית, מוזיאונים, סיורים באגם, פארקי טיפוס ועוד אטרקציות, כולל שעות פתיחה מעודכנות. כמו כן אפשר למצוא בו מבחר גדול של מארחים, מסעדות, בתי קפה ומשווקים ישירים בסביבה הקרובה, המציעים המלצות לאורחים. תוכן נוסף והמלצות יתווספו בהדרגה.

 ברוב הדירות מציעים  WiFi  חינם. המחיר ללילה לזוג הוא 89 יורו. הרעיון זכה בפרס התיירות הגרמנית בנובמבר 2015..

אפליקצייה כמדריך טיולים

ליער השחור היילנד יישומון המספק השראה ומידע על נקודות תצפית, מוזיאונים, סיורים באגם, פארקי טיפוס ועוד אטרקציות, כולל שעות פתיחה מעודכנות. כמו כן אפשר למצוא בו מבחר גדול של מארחים, מסעדות, בתי קפה ומשווקים ישירים בסביבה הקרובה, המציעים המלצות לאורחים. תוכן נוסף והמלצות יתווספו בהדרגה.היישום 'היער השחור של היער השחור' זמין בחינם לסמארטפונים של Apple ו- Android וכן לטאבלטים ב-App Store או ב- Google Play. לקבלת מידע נוסף והורדה

www.hochschwarzwald.de/Apps/Reisefuehrer-App.

רודולף הדגיש את האותנטיות שהם מציעים: שוק כריסמס אותנטי ו-100% אנרגיה חלופית. "הכל עצים מהיער השחור, האוכל, האח המבוערת, זה לא פוטושופ של משהו. זה הדבר האמיתי, אנחנו חווים זאת ואנחנו יעד בטוח ואוהבים תיירים ישראליים", סיכם.

מימין: עופר קיש מנכל קבוצת לופטהנזה ישראל. ו-Tanja Hutt מנהלת המחלקה הכלכלית והמסחרית בשגרירות גרמניה בישראל. צילום עוזי בכר

Exit mobile version