Site icon IAS

בית המשפט הורה להקפיא את המכרז למסעות בני נוער לפולין

בתגובה לעתירה שהגישה אתמול חברת אשת טורס כנגד משרד החינוך, החליט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, קובי ורדי, להקפיא את המכרז למסעות בני הנוער בפולין. אשת טורס פנתה לבית המשפט בדרישה להסיר סעיף במכרז למסעות בפולין, המחייב ניסיון בהוצאת 20 משלחות לפחות של בני נוער בגילאי 16-18.

בעתירה שהגיש עו"ד רחמים פורי ממשרד פורי-אפרת, טענה החברה כי תנאי המכרז גורמים לכך שרק מועדון סגור של חברות יכול להתמודד עם הדרישות. לטענת אשת טורס, מכרז זה משמר למעשה את הקרטל במסעות בני הנוער לפולין, וסולל את הדרך בפני אותן חברות תיירות, שהמשטרה המליצה להגיש כנגד מנהליהן כתב אישום בחשד לתיאום מחירים.  

בפסיקתו, קבע השופט ורדי כי המכרז, שמועד ההגשה האחרון שלו היה ב – 16.1, יידחה עד לדיון מחודש בעתירה של אשת טורס ב – 25.1. 

אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס: "תנאי המרכז קובעים הלכה למעשה, שמי שיכול להשתתף במכרז הוא רק מי שהשתתף בפעם הקודמת – וכך המכרז לא נפתח לתחרות אמיתית. הדרישה לנסיון בהוצאת משלחות בני נוער לא רלוונטית לשירותי התיירות שמעניקות סוכנויות התיירות. אין הבדל בטיסות, במלונות או בשירותי הקרקע בין בני נוער למבוגרים. תנאי המכרז כפי שהם היום מעודדים את הקרטל לא ומפחיתים את הסיכוי לתחרות אמיתית במסעות לפולין".   

בעתירה מסביר עו"ד פורי מדוע סעיפי המכרז אינם הגיוניים: "העותרת הינה גם אחת מחברות הטיולים הגדולים בישראל, ובמסגרת זו הוציאה לפולין כ – 140 קבוצות במהלך השלוש השנים האחרונות… חרף נסיונה הרב בעריכת טיולים מאורגנים לקבוצות, וחרף כל היתרונות שביכולתה להביא למסגרת המכרז, אין העותרת יכולה ליטול חלק במכרז בשל תנאי הסף הדורש ארגון של 20 נסיעות לבני נוער בגילאי 16-18 ב – 3 השנים שקדמו למכרז… דרישה זאת אינה סבירה, איננה מידתית, ובעיקר איננה דרושה או רלוונטית למכרז… לצורך הניסיון הדרוש לשם ביצוע השירותים נשוא המכרז דנן, אין הבדל בין ארגון נסיעות למבוגרים, או למשפחות, לבין ארגון נסיעות לבני נוער". 

Exit mobile version