Site icon IAS

בישראל מתגייסים להצלת בעלי החיים באוסטרליה

מאכילים קנגורו מכף היד בגן גורו בניר דוד. צילום ארז ביט

החל מאתמול ה-26 בחודש, שבו צוין יום אוסטרליה, מכל כרטיס כניסה לגן גורו שבניר דוד, יועבר דולר אוסטרלי אחד לעמותה להצלת בעלי חיים ושיקום ההרס מהשריפות. זאת באמצעות קרן מיוחדת של Healesville Sanctuary – בית מחסה לחיות בר באוסטרליה, ואחד משלושת גני החיות במדינת ויקטוריה – העוסק בטיפול, שיקום ושימור בעלי חיים אוסטרלים שנפגעו בטבע. כמו כן, בשבתות יתקיימו הדרכות בגן גורו סביב בעלי החיים האוסטרלים בהקשר למזג האוויר הקיצוני שם, התנהגויות של המינים השונים ובעלי חיים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות.

לכבוד ט"ו בשבט, בשבת ה-8 בפברואר, יתקיימו גם סיורים בעקבות הצמחייה האוסטרלית המיוחדת שנפגעה בשריפות בדגש על שמירת הסביבה.

גן גורו הוא פארק אוסטרלי ייחודי ובו בעלי חיים וצמחייה מאוסטרליה הרחוקה. חיים בו קנגורו חופשיים מסוגים שונים אותם ניתן ללטף וגם להאכיל מכף היד, צפרייה בה ניתן להאכיל את התוכים בשיפודי פירות עסיסיים ובעלי חיים מעניינים נוספים – קזואר, אמו, שועלים מעופפים, מיני זוחלים ועוד. כמו כן כוללת הפעילות בגן את גן גו-יורה מבוך הדינוזאורים, הזזים ומדברים בעברית.

אמו על רקע שריפת יער באוסטרליה. צילום Depositphotos

הפסד של כ-4.5 מיליארד דולר מתיירות

שריפות היערות הנרחבות באוסטרליה במשך חודשים ארוכים – ששטחם הגיע לכפול מזה של שטח מדינת ישראל – יגרמו למדינה להפסד הכנסות של מיליארדי דולרים מתיירות. מספר הזמנות לאוסטרליה ירד בין 10% ל-20% מאז שהתחילו השריפות בספטמבר 2019. לפי נתוני מועצת ייצוא התיירות האוסטרלית (ATEC) הנפילה הזו תייצג הפסד של כ-4.5 מיליארד דולר מתיירות. פיטר שלי, מנכ"ל ATEC, אמר כי "מבקרים בינלאומיים מבטלים בגלל חששות מאיכות האוויר, הבטיחות וההשפעה שיש לשריפות האלה על הצעת התיירות שלנו, כמו גם חוסר ודאות לגבי כמה זמן ייקח לנו להתאושש".

השריפות ההרסניות גבו את חייהם של לפחות 24 נפשות והרסו יותר מ-12 מיליון דונם. הזמר הבריטי אלטון ג'ון הצטרף לרשימת הידוענים שהתחייבו לתרומות בעקבות ההרס שהותירו השריפות האוסטרליות. הוא הודיע למעריצים שהשתתפו באחרונה בקונצרט שלו בסידני, כי יתרום מיליון דולר למאמצי השיקום של הטבע.

מלטפים אמא קנגורו וצאצא בכיס בגן גורו. צילום ארז ביט

הסיורים בגן גורו פתוחים לקהל הרחב וכלולים במחיר כרטיס הכניסה לגן, העומד על 59 שקלים כאשר, כאמור, דולר אוסטרלי אחד יועבר להצלת בעלי החיים ושיקום ההרס מהשריפות. אין צורך בהרשמה מראש. הסיור יתקיים בהתאם לתנאי מזג האוויר.

לפרטים ורכישת כרטיסים מוזלים.

Exit mobile version