Site icon IAS

בינה מלאכותית עומדת לחולל מהפכה בתעשיית הנסיעות והתיירות

בינה מלאכותית בתעשיית התיירות. צילום freepik

דוח חדש של המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (WTTC) ומיקרוסופט מדגישים את כוחה הטרנספורמטיבי של הבינה המלאכותית (AI) לנסיעות ותיירות, מסמנים מחויבות לעתיד דיגיטלי עם חוויות לקוח שאין שני לה.

הראשון בסדרת דוחות בינה מלאכותית, שנחשפו במהלך תערוכת FITUR ובשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, מגדיר מחדש את תקני הנסיעות והתיירות וקורא לתעשייה לאינטגרציה רבה יותר של טכנולוגיות כאלה.

כמובילה העולמית בתחום הנסיעות והתיירות, WTTC מחויבת להניע חדשנות ולתמוך בתעשייה לאמץ AI וטכנולוגיות מתקדמות אחרות. כדי לקדם קיימות וחוויות לקוחות מועילות, WTTC מכירה בחשיבות המכרעת של AI במהפכה בתעשייה. לאורך מסעו של הנוסע, WTTC מאמינה שבינה מלאכותית יכולה למלא תפקיד מרכזי במתן חוויה מותאמת ומשופרת עכשיו ובעתיד.

טכנולוגיה זו יכולה להעצים המלצות ואסטרטגיות שיווק מותאמות אישית על ידי ניתוח נתוני נוסעים, אופטימיזציה של אסטרטגיות תמחור באמצעות התאמות בזמן אמת, והצעת תגובות מיידיות ואינטראקציות מכווננות באמצעות צ'אטבוטים מתוחכמים המופעלים על ידי AI.

הדו"ח גם מדגיש את היכולות של AI לחיזוי דפוסי ביקוש עתידיים, הקצאת משאבים יעילה ומתן תובנות חשובות לממשלות ולבעלי עניין בתחום הנסיעות והתיירות. תרומה זו יכולה להיות מרכזית בקידום קיימות עם ניהול משאבים יעיל על ידי ניטור וצמצום ההשפעות הסביבתיות, הבטחת תעשייה אחראית וברת קיימא יותר.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאת ומנכ"לית WTTC, אמרה: "כאשר אנו מנווטים בנוף ההולך ומתפתח של נסיעות ותיירות, בינה מלאכותית מתגלה כזרז לשינוי חיובי. היכולות הטרנספורמטיביות המודגשות בדוח זה מוכיחות שבינה מלאכותית היא לא רק התקדמות טכנולוגית, היא כלי אסטרטגי שיכול להתאים אישית לחוויית הלקוח, להניע שיפורים ברי קיימא וליצור מודלים של תמחור בזמן אמת."

ג'ולי שיינוק (Julie Shainock), מנהלת נסיעות, תחבורה ולוגיסטיקה במיקרוסופט, אמרה: "השימוש במודלים Azure OpenAI של מיקרוסופט על פני תעשיית הנסיעות מאפשר פרודוקטיביות רבה יותר לחברות ומניע חווית צרכן מותאמת אישית יותר".

כניסת הבינה המלאכותית בתהליכי מגזר הנסיעות. צילום Depositphotos

למרות הדוגמאות ההולכות וגדלות של יישומי בינה מלאכותית בנסיעות ותיירות, הדו"ח מגלה שהתעשייה נמצאת בפיגור בהשוואה לתעשיות אחרות העומדות בפני צרכנים באימוץ בינה מלאכותית. הזינוק של הבינה המלאכותית על פני השנה האחרונה בתעשיות שונות הוא כעת כוח רלוונטי, ומגזר הנסיעות והתיירות חייב לפעול כעת כדי למנף את השפעתו.

אתגרים שחייבים להתגבר עליהם עסקי נסיעות ותיירות כוללים מחסור בעובדים מיומנים בינה מלאכותית, תשתית AI מוגבלת והיעדר "אסטרטגיית AI" רשמית בתוכניות עסקיות רבות. לעסקים בתחום הנסיעות והתיירות קוראים לאמץ את הבינה המלאכותית כעדיפות אסטרטגית, תוך השקעה רבה בכישרון כדי לטפח שיתוף פעולה בין בני אדם ובינה מלאכותית.

על רקע החששות מההשפעה של בינה מלאכותית על מקומות עבודה, הדו"ח מתייחס לפוטנציאל ליצירת מקומות עבודה, מתוך הכרה שלמרות שבינה מלאכותית משבשת, היא בתורה תיצור הזדמנויות חדשות. בחיפוש אחר שיטות AI בר-קיימא במגזר הנסיעות והתיירות, ניהול נתונים אחראי מופיע כאסטרטגיה חיונית.

יישום אמצעים כגון מזעור נתונים, אחסון יעיל וסילוק נתונים אחראי, הופך מכריע עבור ארגונים המבקשים למזער את פליטת הפחמן שלהם בעת שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות חדשות, ולהפחית את טביעת הרגל הסביבתית של AI באופן משמעותי.

הדו"ח בוחן יישומי בינה מלאכותית בחברה ובעסקים, מדגיש את הצורך בתכנון מערכות בינה מלאכותית בטוחות ואחראיות בנסיעות ותיירות, מסמן אבן דרך במחויבות התעשייה לחדשנות וקיימות, ומציג את הפוטנציאל של בינה מלאכותית לעצב עתיד מזהיר לנסיעות ותיירות .

Exit mobile version