Site icon IAS

ביום חמישי: פסטיבל "סליחות בסמטאות" בצפת

מוצע מגוון סיורי סליחות מודרכים ברחבי העיר העתיקה של צפת. צילום רוח צפת

עיריית צפת, המועצה הדתית ומרכז צעירים צפת, השיקו תוכנית ראשונה מסוגה בצפת – "פסטיבל סליחות" שמה. על פי התוכנית, במהלך כל יום חמישי בתקופת הסליחות – מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים – וכן בליל אמירת הסליחות האחרון לפני יום כיפור, מתקיימת פעילות לילית נרחבת בעיר העתיקה בצפת.

סיורי סליחות. צילום רוח צפת

כל ערב כזה נפתח בשעה 21:30 במופע מוסיקאלי אותנטי בהתאם לרוח הסליחות. מיד לאחר מכן ייצאו מגוון סיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה מסוגים שונים, לבחירת המשתתפים. בסמטאות ינגנו נגני רחוב ברוח הכליזמרים והסליחות, דוכני מזון יעשירו את האווירה הקולינארית, היקבים הייחודיים יהיו פתוחים לציבור והלילה יסתיים בתפילת סליחות החל מהשעה 00:15 בבתי הכנסת העתיקים של צפת: אבוהב, אבריץ והאר"י האשכנזי, עם מיטב הפייטנים.

בין הסיורים המוצעים בסמטאות הקסומות של צפת: "לבנות ולהבנות" מקיים סיורים המחברים בין המאה ה-16 להווה הצפתי, במנהרות העתיקות של צפת במעמקי האדמה; מרכז אסנט מקיים סיורים בציר חייהם של גדולי עולם הקבלה, עם הסברים על משמעות הסליחה והסליחות; "בשביל הלב" מקיים סיורים המחברים בין הרגש לרוח צפת, בנגינה וסיפורים; ברוח צפת מציעים סיורים מנגנים ייחודיים, באמצעות אוזניות מיוחדות במטרה שלא להפריע לשכנים; בית עבו מציע סיור מודרך שיסתיים במופע מספרי סיפורים מוסיקאלי; מרכז הקבלה של צפת מקיים סיורי רוחניות באתרי הקבלה, חיזיון אור קולי וקבלת פנים צפתית בבית בט"ו ועוד.

בית עבו מציע סיור מודרך שיסתיים במופע מספרי סיפורים מוסיקאלי. צילום יח"צ

הפעילות הקרובה תתקיים ביום חמישי ה-3 באוקטובר. בנוסף, יממה לפני יום הכיפורים, יום שני ה-7 באוקטובר, יתקיים אירוע מרכזי גדול עם אמירת סליחות, במעיין הרדום בעיר במעמד רבנים, פייטנים ואישי ציבור. ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, אומר שצפת מתחדשת בפסטיבלים מגוונים ועם ישראל מוזמן ליהנות גם מהרוח הייחודית של צפת בפסטיבל ראשון מסוגו של סיורי סליחות בסמטאות הקסומות של העיר, שאין עוד כמוה בעולם. "בואו לגלות את הקסם של צפת", מזמין אוחנה.

הפעילות ללא עלות, אך נדרשת הרשמה מוקדמת. פרטים והרשמה באתר העירייה, עמוד הפייסבוק 'עיריית צפת', ובקישור.

Exit mobile version