Site icon IAS

ביאנקיני – גם נוחות ופינוקים וגם תחושה משוחררת כמו בסיני

תצפית מכפר הנופש ביאנקיני אל החוף הפרטי, לים המלח ולהרי אדום שבירדן. צילום שוש להב 

במקום הנמוך בעולם מחכה אחת החוויות המרוממות – בכפר הנופש ביאנקיני, הממוקם בחלקו הצפוני של ים המלח, כשחלק חוף זה מזוהה בשם ביאנקיני.

את ביאנקיני מייחדים השילובים של גם וגם.. גם קומפלקס אירוח מפותח וגם חוף ים של בריאות עם בוץ שחור. יש בו גם בקתות עץ מאובזרות וגם חושות. גם מציע נוחות ופינוקים וגם תחושה משוחררת כמו בסיני מתקופות אחרות. שוררת בו אווירה ישראלית, לצד שיריה של אום כולתום, בשילוב עיצובים ותבשילים מרוקאיים אותנטיים. חיבור לטבע המדברי שעדיין שומר על מראה בתולי, לצד כפר נופש מודרני. אי של שפיות ושלום במזרח התיכון המסוכסך, המקיים דו-קיום עם השכנים, מיריחו למשל. ועל כל זה מנצחת אישה יוצאת דופן אחת, דינה דגן – המייסדת, המנהלת, המנהיגה והמיתולוגיה.

דינה דגן, המייסדת של כפר הנופש ביאנקיני ומובילת מסר של שלום ודו קיום, במראה אקזוטי שגרתי. צילום שוש להב

דינה דגן – הגברת הראשונה של כפר הנופש ביאנקיני:

דינה דגן, האישה שכפר הנופש ביאנקיני לא היה קיים בלעדיה, פתחה מסעדת דרכים בחופו הצפוני של ים המלח בשנת 2002, תקופת האינתיפאדה השנייה מרובת הפיגועים ברחבי הארץ. דינה, שהייתה בעלת מסעדה ברחוב ביאנקיני בירושלים (ומכאן שם כפר הנופש), הצליחה לסכל פיגוע גדול שכמעט התרחש במסעדה שלה. מתוך הכאוס החליטה לקחת פסק זמן מהעיר ולחפש מקום של שקט, בתוך כל האובדן והבלגן ששררו אז במדינה. וכך הגיעה לצפון ים המלח –  מספיק קרוב לירושלים מכורתה, ומספיק רחוק להקים בו משהו חדש. ונשארה שם עד היום.

דינה הקימה מסעדת אוכל מרוקאי, האוכל המנחם של בית ההורים. מאז כבר לא הסתפקה רק במסעדה ובנתה סביבה כפר נופש. צימר אחרי צימר, בקתה ועוד אחת, וכך, ממסעדה אחת על החוף, הוקם כפר נופש שלם, הכולל עשרות חדרי אירוח, בריכה יפה, חדרי בוץ ומלח טיפוליים לרווחת האורחים, ועוד היד נטויה. ודבר חשוב במיוחד בסיפורה של דינה דגן, הוא שהצליחה להחלץ ממקום של אימה ופחד ולברוא אי של שפיות, תוך בחירה שלה בשלום בין העמים ובראיית הטוב בבני אדם. מעבר למקום הפתוח לקהל הרחב מכלל המגזרים והארצות, ביאנקיני הפך למרכז של אחווה ודו קיום. דינה דגן מדברת ערבית שוטפת כשפת אם, דוגלת בשיתופי פעולה אזוריים, החל מהאורחים דוברי השפה שמרגישים בבית, ועד לעובדים ולמשפחות מיריחו, איתם יצרה קשרים אישיים וחברתיים.

המראה הקסום של הכיכר המרכזית בכפר הנופש ביאנקיני, מול ים המלח והרי אדום. צילום שוש להב

מה נמצא בכפר הנופש:

ביאנקיני הינו כפר נופש מיוחד המעוצב בסגנון מרוקאי, המזמין את המתארחים בו לטעום אוכל מרוקאי, להירפא בחדר מלח ייחודי, לבקר בפירמידות של מצרים, לפגוש את הספינקס, לשמוע על המסע של אום כולתום ולהשתתף במפגש עם אזרחים פלסטינים ותושבי יריחו. כפר הנופש הקסום והצבעוני מציע לבאים להתארח בו, ארוחות עשירות, טעימות ובשפע. בקומפלקס יש חדרי אירוח מפנקים, חדר מלח מרפא, בריכה ג'קוזי וסאונה, פינות משחקים לילדים ולגדולים, בית כנסת, מסעדות ואולמות אירועים, מתחמי פיקניק ואתר קמפינג ושפע מרחבי התרגעות על כורסאות נוחות, עם תצפית אל הנוף המרהיב – מול כחול הים והרי אדום בירדן השכנה.

בחוף הפרטי משכשכים במי המלח ומתמרחים בבוץ השחור והבריא. האורחים מוזמנים לקחת פסק זמן וליהנות מחופשה מלאה בחיבור לטבע, לים המלח ולחוויה אותנטית במקום השקט והיפה ביותר בים המלח. כאמור, כפר הנופש ביאנקיני הוא לא רק מקום להתארח בו לחופשה, אלא גם מתחם אירועים שיכול להכיל מאות אורחים לכל סוג של אירוע: חתונות, חינות, בריתות ובר/בת מצוות, אירועי חברה וכנסים. אם תרצו, ניתן להצטרף לסדנת בישול אוכל מרוקאי אסלית וחווייתית עם דינה דגן, או לארוחת ערב שלאחריה מסיבת חפלה קצבית וצבעונית.

קאסר אל יהוד – אתר הטבילה המקודש לנוצרים, מול גבול ירדן. צילום שוש להב

לאן נטייל? נקודת יציאה לאתרים מרתקים באזור:

המיקום של כפר הנופש ביאנקיני מזמין יציאה לטיולים באטרקציות תיירותיות ובאתרים המעניינים שבסביבה, מרחק נסיעה קצר.

* קאסר אל-יהוד – בעברית: "ארמון היהודים", הינו אתר הטבילה המקודש לנצרות (על פי המסורת, כפי שיוחנן הטביל את ישוע לפני כאלפיים שנים), הנמצא בגבול עם ירדן. מהצד הישראלי משקיפים על עמדת השמירה הירדנית, כנסיה ונהר הירדן בו טובלים המאמינים. זו גם הנקודה בה מאמינים היסטוריונים שבני ישראל נכנסו לארץ ישראל אחרי הנדודים במדבר. האתר מתופעל ע"י רשות הטבע והגנים, טל': 050-2217001

* מנזר דיר חג'לה – שוכן בחורשה ירוקה ומטופחת, ובה פינות אירוח מוצלות, כשני קילומטר וחצי מצומת בית הערבה. הוא בנוי לגובה שתי קומות סביב חצר המרוצפת לוחות אבן ופסיפסים ובמרכזה בור מים. יש במקום גם מפעל לפסיפס. הכניסה חופשית.

כריית מלח בים המלח המיובש. צילום שוש להב

 מפעל המלח של ג'ורג חאלד – המפעל של ג'ורג שגר ביריחו, מייצר מלח שולחן לישראל, לרשות הפלסטינית, לגדה, לירדן ולמדינות נוספות. הסבר והדגמה על כריית המלח והתהליך עד הגעתו לשולחננו. לתיאום בטל': 052-4540564

* חוות האפרסמון של גיא ארליך – חווה ייחודית בעולם כולו, שהוקמה ע"י אידיאליסט מיוחד במינו. החווה קמה במטרה להחזיר את גידול עץ האפרסמון המקראי ממנו יצרו את הבושם המקראי (לא מדובר על הפרי הכתום המוכר). ארליך ממוקד להפוך את האזור למרכז תעשיית הבשמים וצמחי המרפא וגם לפתח כאן תיירות חינוכית/ערכית. חוות האפרסמון שלו משמשת כחממה לפיתוח ומחקר של חקלאות מקומית של צמחי תבלין, בושם ומרפא ומיוצרים בה שמנים אתריים כשיחזור של השמנים המבושמים שהיו משתמשים בהם בבית המקדש. לתאום: גיא ארליך: 052-4498200

* ובנוסף – בקירבת מקום נמצא את: גן לאומי קומראן, שמורת הטבע מעיינות צוקים, ואפשר לבלות ב: טיולי ג'יפים ורכיבה על סוסים, הפלגות בים המלח לחופים לא מוכרים, ועוד.

לפרטים והזמנות בטלפון: 052-3449963  ובאתר.

Exit mobile version