Site icon IAS

בודרום: חופים מרהיבים, מלונות מפוארים ומדריך מישלן בדרך

העיר בודרום ברביירה הטורקית. צילום באדיבות TGA

בודרום, יעד הקיץ המוביל הממוקם ברצועת החוף האגאית של טורקיה, מחכה לקבל את פני התיירים המחפשים חופשת חוף חמימה אחרונה גם בחגי תשרי.

כשמדברים על חופשות חוף בטורקיה, בודרום הוא אחד מהיעדים האטרקטיביים שיש, היא נמצאת במחוז מוגלה הממוקם במפגש הים התיכון והים האגאי. עם הנוף המרהיב שלה והאטרקציות ההיסטוריות היפות שלה, בודרום מקדמת בברכה מיליוני מבקרים מדי שנה, ומציגה שילוב של יוקרה זוהרת ואורח חיים שליו האופייני לרצועת החוף האגאית של טורקיה.

תוכלו לחוות את חיי הלילה המוארים והמפורסמים של בודרום, המרינות היפות והחוויות הייחודיות, החל מהפלגות במי טורקיז ועד צלילות, בודרום מציעה מגוון אינסופי שיכול לענות על כל ציפיות הנסיעה. יתרה מכך, המסעדות באזור מגישות מנות הן מהמטבח הטורקי והן מהעולמי. המסעדות ברמה עולמית וגבוהה ובקרוב אף יתחיל לפעול בעיר מדריך מישלן ותוכלו להנות מארוחות ברמה הגבוהה ביותר בקנה מידה עולמי.

הרפתקאות יוצאות דופן במי טורקיז

מפרצים עוצרי נשימה עם רקע ירוק, חולות זהובים ומים צלולים הם רק כמה מאפיינים בולטים של בודרום. כל כביש ברובע זה מוביל אל מפרץ יפהפה. אתה יכול להשלים את ההרפתקאות הימיות שלך באחד ממועדוני החוף הרבים של האזור תוך כדי הנאה מהשמש וממזג אוויר פנטסטי בחופי בודרום המפורסמים כגון Gümbet, Bitezו- Türkbükü. בודרום, מקום הולדתו של קונספט השייט בטורקיה, מקדמת בברכה אינספור שייטים מדי שנה אל היאכטות הטורקיות הייחודיות השטות על פני מפרצי הטורקיז המסנוורים. Gümüşlük, Bitez, Yalıkavak, Aspat, Cennet, Iassos Bay הם מהמפרצים הפופולריים ביותר עבור הפלגות כחולות. אתה יכול גם לעגון את הסירה שלך באחת המרינות המרהיבות של בודרום וליהנות מהשהייה שלך בעיר.

אפשרויות לינה יוקרתיות

בבודרום תוכלו להנות מאירוח ברמה עולמית של לינה במלונות בדירוג חמישה כוכבים שיגרמו לכם להרגיש מיוחדים. מרשתות מלונות בינלאומיות גדולות, מלונות בוטיק ועד לאתרי נופש יוקרתיים, לבודרום יש יכולת לינה שאין שני לה. המלונות מצוידים במתקנים מודרניים, שירותי VIP ושירותים נוספים כמו ספא, חופים פרטיים ובריכות. בנוסף, מסעדות רבות בעלות שם עולמי נמצאות במלונות היוקרה של בודרום.

מלונות היוקרה של בודרום. צילום Depositphotos

הפנינה הקולינרית של הטורקים

בודרום משקפת את השפע של טורקיה על שולחנותיה, הודות לתרבות הקולינרית העשירה והטעימה של האזור. בודרום ידועה במסעדות אותנטיות המגישות עשבי תיבול טריים, פירות ים ומעדנים מקומיים, כמו גם מסעדות המציגות את הדוגמאות הטובות ביותר של המטבח העולמי. בודרום, יחד עם איזמיר, יהיו השנה אחד היעדים החדשים ביותר במפת טורקיה של מדריך מישלן, עם המטבח האגאי והים תיכוני השורשי. בסעודה באחת המסעדות, תוכלו בקרוב להתענג על חוויית מישלן ייחודית ולהנות מחוויה משלימה של השקיעות עוצרות הנשימה של בודרום.

מסע אל ההיסטוריה עם שרידי העבר המפוארים

בודרום היא יעד קסום שמזכיר מוזיאון באוויר הפתוח, עם חורבותיו המרהיבות והרחובות הצרים מלאי ההיסטוריה. העיר, הכוללת מים צלולים, חופים יפים ושכבות של היסטוריה, מספקת למבקרים הזדמנויות חקירה בלתי נשכחות. בודרום הייתה עדה לתרבויות שונות, כמו האימפריה הקריאנית, הפרסית, ההלנית, הרומית, הרומית המזרחית והעות'מאנית. בעיר ניתן למצוא גם שרידים חיוניים מתקופות אלה.

אבירי רודוס בנו את טירת בודרום במאה ה-15, והיא, לצד המוזיאון התת ימי של בודרום השוכן בטירה, הם בין האתרים המציעים הבנה טובה יותר של הערך ההיסטורי של בודרום באיזור. ניתן לראות חפצי אמנות רבים, כולל שרידי ספינות טרופות שנתגלו בטורקיה, במוזיאון, שזכה בפרס המוזיאון האירופי של השנה בשנת 1995. יתר על כן, הריסות המאוזוליאום של הליקרנסוס, הנחשבות לאחד משבעת פלאי העולם העתיק, הוא אתר חובה בבודרום.

Exit mobile version