Site icon IAS

אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת: מסיק זיתים לזכר לוחמי ששת הימים

מסיק זיתים בגבעת התחמושת. צילום צפי חי

בתום מלחמת ששת הימים שהסתיימה בניצחון מפואר למדינת ישראל, ניטעו בגבעת התחמושת 182 עצי זית ע"י משפחות הנופלים, לזכרם וכביטוי כמיהה לשלום ולחיים.

בשנים האחרונות, כמהלך ערכי וחינוכי של סגירת מעגלים, עורכים בלב ירושלים, באתר המורשת הלאומי בגבעת התחמושת, בליווי תנועת השומר החדש, מסיק זיתים בו משתתפים מתנדבים ובהם תלמידים מאזור ירושלים, לוחמי עבר ותיקי המערכה ומשפחות שכולות. השמן מופק באדיבות בית הבד "בד ושמן" ממושב בית חנן, ומוענק כמדי שנה למשפחות הנופלים וללוחמים וותיקי המערכה.

השנה, בשל הלחימה, ייצרו בגבעת התחמושת ערכות מיוחדות של חנוכיות עם שמן זית שהופק מגבעת התחמושת, שישמש למאור להדלקת חנוכיות ע"י יחידות מילואי ההמשך של חטיבות משחררי ירושלים המקוריות, המוצבות בימים אלה בלבנון ובעזה (חטיבת הצנחנים, חטיבת הראל, החטיבה הירושלמית)

אלון ולד, חבר הנהלת אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת: "לפני חמש שנים, החלה מסורת מרגשת בגבעה, במסגרתה מתקיים מסיק זיתים המתבצע על ידי בני המשפחות השכולות ובני נוער. השנה, לאור הלחימה של חיילנו, אחינו ובנינו במערכה, הפקנו ערכות מרגשות של חנוכיות וחלק משמן הזית יהפוך לשמן למאור, איתו היחידות הלוחמות בחזית עזה והצפון ידליקו חנוכיות. שמן הזית מגבעת התחמושת איתו ידליקו את החנוכיות יהיה סמל לאור, לגבורה ולתעצומות הנמשכות מדור לדור ויסמל את הבחירה באור, באהבת הארץ, בשליחות ובערבות הדדית אותה מייצגת גבעת התחמושת".

כתרי מעוז, מנכ"ל אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת: "מסיק הזיתים הוא חלק מהפחת החיים במקום שבעבר היה בו רק מוות, והיום הוא אתר חי ונושם העוסק במורשת החשובה של מלחמת ששת הימים, למען הדורות הבאים. העצים אשר נשתלו ממש אחרי המלחמה, צומחים ומניבים פירות במקום שהיו בו קרבות עקובים מדם, ומסמלים עבור כולנו את צוואתם של הנופלים ואת הכמיהה לשלום ולחיים".

הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק במסיק המרגש.

השנה יתקיים המסיק ב- 30-31/10/2024

בין השעות 9:00-12:00

לפרטים ולהשתתפות בתאום מראש: 9263*

Exit mobile version