Site icon IAS

אתר החרמון סגור היום לפי הוראות הצבא

אלון פרידמן, מנכ"ל אתר החרמון. צילום מתוך סרטון וידאו

מנכ"ל אתר החרמון, אלון פרידמן, פרסם היום סרטון וידאו בו הוא פונה אל המבקרים והגולשים בעקבות ירי הטיל האיראני ויירוטו באמצעות כיפת ברזל אתמול. כך אמר אלון בסרטון: "בוקר טוב לכולם מאתר החרמון. כפי שניתן לראות, בעקבות הנחיית הצבא מהלילה, האתר סגור הבוקר למבקרים ולגולשים. אנחנו כולנו תקווה שהשקט הבטחוני יחזור לאזור ויתאפשר לנו במהרה – אולי אפילו כבר מחר – לפתוח את האתר בחזרה לרווחת הגולשים והמבקרים".

פרידמן שנכנס לתפקידו רק בשנה שעברה, לא זר לאירועים הללו: הוא תא”ל (במיל.) וכיהן בתפקידו הצבאי האחרון כראש מטה פיקוד הצפון . יצויין כי גם בעונת הסקי הקודמת של 2018, נתן הצבא הנחיה לסגור את האתר כאשר כוח איראני שיגר עשרות טילים לעבר רמת הגולן.

כ-5,000 נופשים ישראלים שבילו אתמול בצהריים בחרמון חזו בשובלי ירי ושמעו פיצוץ סמוך לאתר. אחר כך התברר כי מערכת כיפת ברזל יירטה מעל שטח סוריה טיל קרקע-קרקע ששיגרו כוחות איראניים לעבר צפון רמת הגולן. למרות המתיחות אתר החרמון לא פונה אתמול.

עונת הסקי החלה השנה בכמויות עצומות של שלג, הרב ביותר זה 7 שנים. צילום אתר החרמון

מובטח שלג תקופה ארוכה-יחסית

אתר החרמון נפתח למבקרים ולגולשים ביום שישי ה-11 בינואר ומאז נהרו אליו מדי יום אלפי מבקרים שבחלק מהמקרים לא הצליחו להיכנס אליו בשל העומס.

עונת הסקי החלה השנה מוקדם יחסית בזכות מסת שלג שירדה מספר ימים רצופים בכמות שלא זכורה לפחות בשבע השנים האחרונות. מדובר על כמויות שלג אדירות שבעקבותיהן התכסה ההר בשכבת שלג עבה – 1.5 מטרים במפלס העליון וכ-1.3 מטרים במפלס התחתון. “לציבור הרחב קשה לתפוס את כמות השלג ואת המורכבות בפינויו, אך אנחנו מתחייבים לפתוח את האתר ברגע הראשון שנהיה ערוכים לקליטת אלפי מבקרים שיפקדו את האתר בכל יום נתון”, ציין אז המנכ"ל פרידמן, "לפי כמות השלג הנוכחית, ניתן להבטיח שיהיה שלג לתקופה ארוכה-יחסית והציבור יכול לתכנן ביקור גם במהלך השבועות הקרובים”.

Exit mobile version