Site icon IAS

אתרי המורשת מתאוששים מהקורונה והמטיילים שבים לבקר בהם

אתר מורשת בית יהושע. צילום יח"צ

כ- 180 מנהלי אתרי מורשת מכל רחבי הארץ, נטלו חלק בכינוס המנהלים השנתי שארגנה המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, באשקלון. בכינוס דווח על ההתאוששות של האתרים אחרי שנתיים קשות וחזרה משמעותית של מבקרים לאתרים. עוד נמסר על אין ספור יוזמות ומיזמים חדשים שיסייעו להנגשת המורשת ואתריה לציבור הישראלי, ובראשם פרויקט "שבת ישראלית".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שיבח את עבודת המועצה לשימור אתרים והדגיש בדבריו את פרויקט "שבת ישראלית", שבמסגרתו נפתחו אתרי המורשת חינם אין כסף לביקורי משפחות ובודדים בסופי שבוע. "זו הצלחה גדולה וחשובה", הדגיש השר, שציין גם את הגברת פעילות השימור המתבצעת בקרב החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית.

מנכ"ל המועצה, עמרי שלמון, ציין בדבריו את שת"פ הנפלא עם משרד התרבות והספורט ועם משרד ירושלים ומורשת, שאיפשר את קיום הפעילות החינוכית-ערכית באתרי המורשת גם בימים הקשים של הקורונה, ואת ההרתמות של האתרים לפרויקטים רבים שמטרתם התחדשות והיפתחות האתרים אל עבר קהלים חדשים, עקב המשבר התיירותי.

בכנס מנהלי אתרי מורשת. צילום יח"צ

מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק: "משרד ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין, שמח על שיתוף הפעולה המשמעותי עם המועצה לשימור אתרים. בימים אלו המשרד מייצר את תוכנית העבודה לחמש שנים הבאות – שתביא בשורה גדולה בתחום המורשת. פיתוח אתרי המורשת זה לא הייטק או ביוטק, אבל המורשת היא האקזיט הרוחני של עם ישראל".

יו"ר הועד המנהל של המועצה לשימור אתרים, אלוף ( מיל.) אורי אור אמר כי המאבק שהמועצה מנהלת הוא למען הדורות הבאים. "הדרך עדיין ארוכה ורבים המכשולים והמהמורות בדרך. איני יכול להגיד שאני אופטימי, אבל נמשיך ביחד במאבק חשוב זה", ציין אורי אור. דברי ברכה בשם תומר גלאם, ראש העיר המארחת, אשקלון, נשאה סגנית ראש העיר.

Exit mobile version