Site icon IAS

אתרי החובה לפי סקר מורי הדרך: ירושלים, מצדה ותל אביב

לקראת הכנס השנתי שהתקיים בסוף השבוע שעבר בנושא מורכבת ההסברה הישראלית לתייר, ערכה אגודת מורי הדרך סקר תיירות מקיף בקרב מורי הדרך בישראל. בישראל כ-6,000 מורי דרך בעלי רשיון.

לפי תוצאות הסקר, בשאלה מה הם 3 אתרי החובה לתייר בארץ, ציינו רוב מוחלט של מורי הדרך את ירושלים, מצדה ותל אביב. כ-5% בלבד ציינו גם את רמת הגולן. על פי מורי הדרך, ההדרכה נושאת פרי גם לגבי ההסברה הישראלית: 80% ממורי הדרך ציינו כי לאחר שבוע מודרך בסיור בארץ, משנה תייר ממוצע את עמדתו לטובה על ישראל. 10% ממורי הדרך טענו שהתייר משנה את דעתו דווקא לרעה וכ-10% השיבו שדעתו לא משתנה, חרף ההדרכה.

25% ממורי הדרך: 5 מיליון תיירים בעוד שנה

בנוסף, רוב מוחלט של מורי הדרך, כ-75%, הם בעד לקיים מטעם המדינה סיורים מודרכים לקבוצת תיירים מעבר לקו הירוק.

הסקר גם בחן את הבעיות העיקרית בתיירות הנכנסת לישראל: עפ"י 65% ממורי הדרך, הבעיה המרכזית היא המחירים היקרים בארץ ולאחר מכן סברו 25% כי הבעיה היא תחזוקה לקויה של אתרי ביקור שונים. עם זאת, כל זה אינו משפיע על האופטימיות של מורי הדרך ביחס לתיירות הנכנסת. בשאלה מתי לדעתך יגיע התייר החמישה מיליון לארץ, השיבו כ-40%  בעוד שנתיים ו-25%  ענו "בעוד שנה".

בני כפיר יו"ר אגודת מורי הדרך, ציין כי נחיצותם של מורי הדרך זה נדרשת לא רק כדי להכיר לתיירים את פני השטח, אלא כדי ללמוד את סיפורי המקום, להכיר את ההיסטוריה שלו ולדעת הנרטיב שמקיים אותו. כפיר: "לקראת 50 שנה לאיחוד ירושלים, בחרנו להתמקד במורכבות ההסברה הישראלית לנוכח המציאות המורכבת לא פחות. למורה הדרך יש חשיבות רבה גם בהדרכת תיירי הפנים, שכן בכוחו לחזק את הזיקה לארץ בקרב הציבור הישראלי". 

Exit mobile version