Site icon IAS

ארה"ב מודיעה על פטור מוויזות לאזרחי ישראל

פטור מוויזות לאזרחי ישראל. צילום freepik

שר החוץ אלי כהן בירך היום על הודעות מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן והשר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס על הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, לאחר שנים רבות של דיונים בנושא ועבודה מאומצת בחודשים האחרונים, בראשות ראש הממשלה ובשיתוף פעולה עם המל"ל ורשות ההגירה והאוכלוסין מול הצוותים האמריקאים.

בכך מצטרפת ישראל ל-40 מדינות אשר אינן נדרשות לאשרה על מנת להיכנס לארצות הברית. על פי ההערכות, כבר בסוף חודש נובמבר הקרוב יוכלו התיירים הישראלים לקבל את היתר הכניסה המיוחל, תוך 72 שעות מרגע הגשת הבקשה, באופן מקוון, עד לקבלת אשרה לשהייה של עד 90 יום בארה"ב.

שר החוץ אלי כהן: "זה יום היסטורי עבור אזרחי מדינת ישראל. אחרי שנים של ניסיונות, ועבודה מאומצת בחודשים האחרונים כעת ניתן לברך על המוגמר. הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזות לארה"ב תקל על הגעת תיירים ישראלים לארצות הברית, אשר לא יצטרכו לחכות לתור בשגרירות ארה"ב או בתור לראיון. תהליך קבלת הוויזה יהיה קל ויעיל".

"אני מבקש להודות לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה ידידי אנתוני בלינקן על תמיכתם והובלתם למתן פטור מוויזות לישראלים, ולהביע הערכתי לשגריר ארה"ב היוצא טום ניידס על קידום הפרויקט במהלך כהונתו. בנוסף, אני רוצה להודות למנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), לאנשי שגרירות ישראל בארה"ב ולעובדי משרד החוץ בירושלים על העבודה המאומצת שהובילה להישג הזה", הוסיף שר החוץ.

ניר מזור, סמנכ״ל קשרי תעופה: ״מדובר באירוע היסטורי שעשוי להשפיע מאד על ענף התעופה והתיירות. ארה״ב מהווה את יעד הטיסה המבוקש ביותר מאז ומתמיד וכעת הביקושים לנופש עשויים לזנק באופן דרמטי. היכולת לטוס ללא הכנה מוקדמת ,ללא הוצאות משמעותיות וללא המתח הכרוך בהמתנה לויזה יזניקו את מספר הנופשים בכל יעדי ארה"ב. אין ספק שחברות התעופה יגבירו טיסות ויוסיפו יעדים כך שהיצע הטיסות יסייע למחיר לשמור על רמתו הנוכחית.״

עמית גולדברג, מנכ"לית טרווליסט: "ההכרזה על הפטור מויזה היא החלטה משמחת מאוד שמקרבת אותנו עוד יותר לאמריקה. תמורת 21$ הישראלים יוכלו להנפיק אשרת כניסה אלקטרונית במהירות אדירה. הדבר צפוי להגדיל את הביקושים, את כמות ההזמנות לטווח הקצר, את כמות הקווים, ויתרה מכך – את התחרות, מה שגם יוביל לירידת מחירים ויהפוך את ארה"ב לנגישה יותר עבורנו"

Exit mobile version