Site icon IAS

ארה"ב מגששת את דרכה בחזרה לארגון התיירות העולמי

משפחת תיירים מצטלמת על רקע הבית הלבן בוושינגטון. ארצות הברית מתקרבת לאירופה. צילום Depositphotos

משלחת רמת דרג ממשרד החוץ האמריקני נפגשה לאחרונה עם מזכ"ל ארגון התיירות העולמי (UNWTO) זוראב פולוליקשווילי, במסגרת מגעים לשוב ולצרף את ארצות הברית לארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם. נמסר כי עוזר מזכיר המדינה לענייני ארגונים בינלאומיים קווין מולי ונציג נוסף התקבלו בברכה על ידי פולוליקשווילי, בעקבות ההודעה כי ארה"ב בוחנת להצטרף מחדש לארגון, שהיא היתה ממייסדיו.

זהו ביקור ברמה הגבוהה ביותר של משלחת אמריקאית בארגון שנרשמה עד כה. ביוני השנה שלחה ארה"ב נציגה לישיבת מועצת המנהלים של  UNWTO שהתקיימה בבאקו שבאזרבייג'אן. אמה דויל, סגנית ראש הסגל של נשיא ארצות הברית, הודיעה בפני המועצה כי "ארצות הברית בוחנת את האפשרות להצטרף מחדש לארגון התיירות העולמי", וציינה כי מדינתה מצפה לעבוד עם UNWTO כדי "לעודד תיירות ברחבי העולם". היא ציטטה את אמרתו של הנשיא טראמפ, ואמרה כי "ב'אמריקה תחילה' אין הכוונה לאמריקה לבד", והוסיפה: "אנו מאמינים שיש פוטנציאל אדיר לכך ש-UNWTO, עם מיקודו ביצירת מקומות עבודה וחינוך, יהווה מגדלור לחדשנות עבור ארגונים בינלאומיים אחרים…", וקבעה כי "הארגון מציע פוטנציאל גדול לצמיחה הכלכלית בענף התיירות בארה"ב, ליצירת מקומות עבודה חדשים עבור עובדים אמריקאים, ולהדגיש יעדי טיול אמריקניים".

ארצות הברית היא כיום אחד משוקי התיירות הגדולים בעולם, הן כיעד והן כמקור לתיירים בינלאומיים. בשנת 2018, נרשמו בארה"ב יותר מ-60 מיליון תיירים, ולפי מדד התיירות העולמי האחרון של UNWTO, ענף התיירות צמח בשיעור של 7% ברבעון הראשון של 2019, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מועצת המנהלים ה-110 של ארגון התיירות העולמי בבאקו אזרבייג'אן ביוני. צילום UNWTO

ארה"ב פרשה מהארגון, בשנת 1995 במהלך ממשל הנשיא ביל קלינטון, כאשר הארגון עדיין לא היה קשור לאו"ם. כידוע, המדיניות של ממשל נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ, לא בדיוק ידידותית לתיירות האמריקאית הנכנסת או לשיתוף פעולה בינלאומי. אך נראה שהממשל להוט לחזור דווקא לארגון התיירות העולמי. זאת בניגוד להסכם האקלים בפריז, עסקת הגרעין באיראן. השותפות הטרנס-פסיפית, אונסק"ו – כל אלה הסכמים או פרוטוקולים בינלאומיים שארצות הברית פרשה מהם מאז שהנשיא טראמפ חקק את סדר היום של "אמריקה תחילה" עם תחילת כהונתו הראשונה.

על אף שמדובר בחברה מייסדת – ארה"ב עזבה את הארגון, כאמור, במהלך כהונת הנשיא הדמוקרטי קלינטון – זאת לאחר שהוחלט בממשל כי החברות בו אינה מספקת די יתרונות כדי להצדיק הוצאת כספי משלם המסים. בהחלט נראה כי ממשל טראמפ – שפניו להפחתת מיסים – אינו מסכים עם אותה הערכה.

"זה מעודד מאוד שארצות הברית סימנה בבירור את כוונתה להצטרף שוב ל- UNWTO ולתמוך בתיירות כגורם מרכזי ביצירת מקומות עבודה, השקעות ויזמות ושמירה על מורשת הטבע והתרבות ברחבי העולם", אמר מזכ"ל הארגון פולוליקשווילי בתגובה.

מדינות תיירות חשובות נוספות שאינן חברות בארגון התיירות העולמי מסיבות שונות הן בריטניה, קנדה ואוסטרליה.

Exit mobile version