Site icon IAS

אנטליה סיימה את 2018 עם 12.4 מיליון מבקרים

ריזורט באנטליה. התיירות התאוששה אחרי המשבר הפוליטי עם רוסיה. צילום Depositphotos

טורקיש איירליינס, חברת התעופה הלאומית הטורקית (THY), תציע בקיץ 41 טיסות ישירות ל-13 מדינות מבירת הנופש הטורקית – אנטליה, עם כוונה לתגבר את  הטיסות אליה גם בחורף. בכנס של התאחדות סוכני הנסיעות של המזרח התיכון – Mediterranean Touristic Operators Association's – AKTOB שהתכנס בחודש שעבר בעיר הריזורטים, נכחו מושל אנטליה וכן נציגים בכירים של חברת התעופה הטורקית, לצד סוכנים ואנשי מקצוע בתחום הנסיעות.

לפי מ"מ מנהל המכירות של טורקיש איירליינס, התשתיות התיירותיות של אנטליה הן מעל לסטנדרטים המקובלים בעולם. "קבענו לקיץ 41 טיסות בשבוע ל-13 יעדים בינלאומיים ואנחנו במגעים להוסיף טיסה לאזרביג'אן, לבנון וסעודיה", אמר. "בעבר משכה אנטליה תיירים ממערב אירופה, אבל אנחנו חושבים שתיירים בעלי הכנסה גבוהה ממדינות המפרץ ומהמזרח התיכון ייהנו גם כן להגיע אליה".

טורקיש איירליינס: תל אביב היא שוק צומח לאנטליה

טורקיש איירליינס טסה כל השנים מאנטליה בקיץ ומפסיקה את הטיסות בחורף, חוץ מאשר לרוסיה. השנה ממשיכות הטיסות גם בחודשי החורף למוסקבה שברוסיה, לברלין בגרמניה, ללוקסמבורג וג'דה, "ולתל אביב – שהיא שוק עולה", כדברי הנציג של טורקיש, ממנה היא מציעה חמש טיסות שבועיות.

מושל אנטליה הביע תקווה שטיסות החורף יהפכו לקבועות והדגיש כי יש להם ציפיות גדולות השנה ותקווה להגיע לשיאים חדשים.

לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, הגיעו בשנת 2018 לטורקיה 39.5 מיליון מבקרים, עליה של 21.8% לעומת 2017. לצד העליה בתיירות, עלו גם ההכנסות ממנה ב-12.3% ל-29.5 מיליארד דולר, זאת על פי נתוני המכון הסטטיסטי הטורקי TurkStat.

מדינות המקור המובילות בתיירות לטורקיה הן רוסיה, גרמניה, בולגריה, בריטניה וגאורגיה.

מטוס טורקיש איירליינס בואינג 777-300ER. ממשיכה לגדול. צילום יח"צ

אנטליה הייתה היעד המוביל השני במדינה אחרי איסטנבול (13.4 מיליון תיירים), ורשמה 12.4 מיליון תיירים זרים בשנת 2018. טורקיה ואנטליה החמיצו מעט את היעדים עליהן הצהירו בשנה שעברה – 40 מיליון מבקרים לטורקיה כולה ו-14 מיליון לאנטליה.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), טורקיש איירליינס רשמה בשנת 2018 יותר ממיליון תנועות נוסעים (יוצאים ונכנסים, ישראלים ותיירים) בין נתב"ג לטורקיה – עליה של 6.6% לעומת 2017. טורקיה גם ניצבה במקום הראשון מבין היעדים שבינם לבין ישראל מתקיימת תנועת הנוסעים הגדולה ביותר – 2.1 מיליון (כולל טיסות המשך) המהווה עליה של 6%.

עוד לפי רש"ת, לאיסטנבול יצאו בשנה שעברה מישראל כמיליון נוסעים – עליה של 13.2% ולאנטליה 490,8 אלף לעומת 506,3 אלף ב-2017 – ירידה של 3%.

ערכת שינה חדשה בטורקיש איירליינס

ובעניין אחר, טורקיש איירליינס ממשיכה להתחדש ומציעה כעת את ערכת השינה החדשה "Flow Sleeping Set". האוסף החדש המוצע במחלקת עסקים יבטיח שינה נוחה כמו בבית – רק מעל לעננים. אוסף המצעים הופק בשיתוף פעולה מוצלח של טורקיש איירליינס ו-Zorlu Tekstil ונושא את חתימותיהם של מעצבים מומחים כשהוא שואף להציע סביבת שינה בריאה ואיכותית יותר.

עיצוב האוסף משקף את פילוסופיית ה-"Flow" של חברת התעופה הטורקית: בחירה בעיצובים עכשוויים ומינימליסטיים. החומרים נבחרו בהתבסס על הנוחות ויכולתם לסייע בשינה. ההדפסים של האוסף תואמים מבחינה ויזואלית את העיצובים של המדים החדשים, התא ופנים התא. המרכיבים העיקריים של ה-"Flow Sleeping Set" הם שמיכה, משטח השינה והכרית.

Zeki Çukur, סגן מנהל בכיר קייטרינג ומוצרי טיסה של טורקיש איירליינס, אמר כי "עם המעבר לנמל התעופה החדש באיסטנבול, הבית החדש שלנו, אנו ממשיכים להוסיף חידושים במקביל לשינוי שאנו עוברים. הנוסעים שלנו יחוו כעת את השיפור באיכות, המובא על ידי החידושים האלה, בשנתם עם ה-'Flow Sleeping Set' החדש. יצרנו את המוצרים החדשים שלנו לאחר תהליך מחקר ופיתוח ותקופת עיצוב ארוכים, בכדי שיציעו חוויה ייחודית באמצעות העיצוב והנוחות שלהם".

Exit mobile version