Site icon IAS

אמסטרדם תתמקד בתיירות איכותית במלחמתה בתיירות-היתר

אמסטרדם. המייצגת של תופעת תיירות-היתר. צילום עירית רוזנבלום

כשהיא משתרעת רק על כ-41 אלף קמ"ר, הולנד היא מדינה קטנה. עם זאת, היא הצליחה למשוך בשנת 2017 לא פחות מ-18 מיליון תיירים בינלאומיים, רבים מהם נהרו לאמסטרדם, בירת המדינה חובבת החיים הטובים.

הולנד צופה שמספר התיירים שלה יגדל ב-50% עד 2030, ומועצת התיירות שלה לא בהכרח רואה בגידול הצפוי בשורה טובה. בשל החשש מהצפיפות ומאובדן התיירות האיכותית, דיווחה מועצת התיירות במסמך "חזון 2030", שהם מתרחקים מ"קידום יעדים" לקראת "ניהול יעדים". במילים אחרות, במקום לקדם באופן אקטיבי את התיירות, המאמצים יתמקדו בשיפור איכות החיים במדינה, העלאת יעדי הקיימות ויצירת הזדמנויות תעסוקה.

הדו"ח ממשיך ואומר כי הם מקווים להתמקד מחדש במשיכת מה שהם מכנים "תיירים איכותיים", או מבקרים המוסיפים ערך ולא גורמים צרות. ביתר פירוט קובע המסמך כי המדינה "תפסיק למשוך באופן פעיל קבוצות של מבקרים המהווים מטרד או כאלה שאינם מוסיפים מוסיפים די ערך."

מועצת התיירות גם מקווה לפתות תיירים לראות חלקים פחות מבוקרים של המדינה, גם מכיוון שיעדים פופולריים כמו גני קוקנהוף, לא רחוק מאמסטרדם או אזור טחנת הרוח Kinderdijk  והבירה אמסטרדם, נושאים בעיקר הנטל ותופעות הלוואי של התיירות ההמונית.

גני קוקנהוף בהולנד. להוריד את לחץ המבקרים. צילום עירית רוזנבלום

רובע "האורות האדומים" יהיה מחוץ לתחום

בחודש מרץ הודיעה אמסטרדם כי היא אוסרת סיורים תיירותיים ברובע הזנות המכונה אזור "האורות האדומים" ובכך תשים קץ לאחת מהפעילויות התיירותיות הפופולאריות ביותר בעיר. "לא נראה לנו מתאים שתיירים יטרידו ויתגרו בעובדי המין", אמר אודו קוק, סגן ראש העיר של אמסטרדם שהעלה הצעת חוק בנושא.

אמסטרדם. מספר המשתתפים בקבוצות יוגבל. צילום עירית רוזנבלום

בעוד שההחלטה החדשה האוסרת על סיורים באזור האורות האדומים תשפיע על עובדי המין, ייהנו מכך גם השכונות הסמוכות, שכן הרובע שוכן במרכז אמסטרדם ופופולארי מאוד בקרב התיירים.

המקומיים ההולנדים התלוננו על העלייה בסיורים התיירותיים הרגליים ברחובות השכונות, וננקטו צעדים להפחתת גודל קבוצות התיירים למקסימום 20 איש, לצד דרישה ממפעילי התיירות לקבל היתרים רשמיים.

האיסור על הביקורים ברובע האורות האדומים ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020, מה שנותן לחברות הנסיעות שהות לסיים את עסקיהן במקום.

נציג של חברת Viator, חברת התיירות שבבעלות חברת Traveller, סיפרל-CNN Travel כי הם יוצרים קשר ועובדים ישירות עם הספקים שעדיין מבטיחים סיורים באזור האורות האדומים "כדי להבטיח שכל המוצרים הנמכרים דרך האתרים שלנו עומדים בתקנות עד ל-1 בינואר 2020". עם זאת, לדבריו, הסיורים הפופולאריים ביותר בקרב הנוסעים לאמסטרדם בשנת 2018 היו דווקא לרייקסמוזיאום ולמוזיאון אנה פרנק ברובע היהודי וכי כמה מחברות הנסיעות החמיאו להחלטת עיריית אמסטרדם, באומרן שהמהלך מזרז שיחה רחבה יותר על מה שקורה כאשר מתייחסים אל בני אדם כמו אל יצירות אמנות לכאורה, כדי להציץ בהם.

Exit mobile version