Site icon IAS

אמיר הלוי על IMTM: "התיירות היוצאת היא הבסיס לתיירות הנכנסת"

הביתן הסיני בתערוכת התיירות 2020. משתתפים למרות הכל. צילום עירית רוזנבלום

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית  IMTM לשנת 2020, נפתחה הבוקר (ג') בפעם ה-26 בביתן 2  שב-EXPO תל אביב. השנה הגיעו לתערוכה מספר שיא של 570 מציגים, למעלה מ-50 מדינות ו-23 שגרירים מהעולם.

כמדי שנה נערך טקס גזירת סרט חגיגי בידי שר התיירות, יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מנכ"ל אלעל, גונן אוסישקין, נשיא ההתאחדות המלונות בישראל, אמיר חייק, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, דני אמיר ויוזמי התערוכה – אייל שמואלי וליאור גלפנד.

מימין, טלי לאופר מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות, יריב לוין שר התיירות, ליאור גלפנד ואייל שמואלי מיזמי התערוכה. צילום אפי שמח

שר התיירות, יריב לוין אמר :"אני מאד שמח להיות כאן היום ולפתוח את IMTM 2020, התערוכה הגדולה אי פעם. אני מברך את כל השרים שהגיעו להשתתף אתנו ומאחל לכולם תערוכה מוצלחת ומהנה".

לדברי אייל שמואלי, התערוכה מוכיחה בכל שנה מחדש, שישראל מהווה נקודה מרכזית בענף התיירות העולמי, שכן התייר הישראלי מבוקש בקרב מדינות העולם, וכי עוד ועוד מדינות רואות בישראל ככלל כפלטפורמה עסקית ואטרקטיבית. "התערוכה מהווה מוקד 'עליה לרגל' של כלל מציגי התיירות העולמיים, שבה גם השנה, המציגים בחרו לחשוף בישראל את חידושיהם התיירותיים, במטרה לסגור עסקאות לקראת שנה הבאה", ציין שמואלי.

IMTM 2020, מציגים מ-50 מדינות. צילום עוזי בכר

נשאלת השאלה מדוע משרד התיירות – שעיקר תפקידו קידום התיירות הנכנסת – כה מעורב בתערוכה שעיקרה תיירות יוצאת. בתגובה אומר מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי כי "התיירות היוצאת היא הבסיס לתיירות הנכנסת, ושתיהן מתחלקות במטוסים. תיירות הפנים בונה את האטרקציות לתיירות הנכנסת. כל אטרקציה שיש פה וכל החגיגה התיירותית הזו – מ'שביל הסלט' בדרום, דרך 'אינדי פארק' בצפון, דרך 'הארטישוק של נועם' ליד אשדוד – כל זה גם לישראלים וגם לתיירים שמאד אוהבים את החוויה הישראלית. כעת אנחנו עובדים על הנגב, שהוא המנוע הכלכלי הבא של התיירות לישראל".

הביתן של טאיוואן. לא נכנעים לווירוס. צילום עירית רוזנבלום

כ-50 משלחות ממדינות בעולם משתתפות בתערוכה כשרוב המדינות הגדילו את שטחי התצוגה. כולם רואים בתייר הישראלי לקוח חשוב – כולל תיירות הפנים, שהשנה כוללת גם יעדים תיירותיים פחות נפוצים כמו שפרעם ועראבה.

כובע גרב בביתן של המועצה לשימור אתרי מורשת. צילום עירית רוזנבלום

השנה משתתפות בתערוכה מדינות חדשות ובהן טאיוואן, נמיביה, בוסניה וטנזניה. עוד מציגות מדינות מאירופה ובהן בולגריה, רוסיה, רומניה, יוון, קפריסין, איטליה, סלובניה, ספרד וקטלוניה, ליטא, הרפובליקה הצ’כית, גיאורגיה, צרפת, מלטה, הונגריה, פולין, סלובקיה, אוזבקיסטן, כורדיסטן, הרפובליקה של ספרטה, אוקראינה, אזרבייג’ן, פורטוגל ואלבניה; מדינות מאסיה – הודו וקרלה, יפן, פיליפינים, טייוואן, נפאל, סרי לנקה וויאטנם; מאפריקה – טנזניה ורואנדה ומאמריקה הלטינית – הונדורס.

בתערוכה, שמתקיימת בתקופה מאתגרת מבחינת התיירות העולמית בשל מגפת וירוס הקורונה, חל שינוי מסויים בביתן הסיני: שתי ערים שהיו אמורות להציג בה ביטלו את השתתפותן, אולם מי שלקח את הביתנים חוץ מערים אלו, הם לשכת התרבות של סין שממוקמת בישראל, כמו גם הסניפים המקומיים של חברות התעופה הסיניות היינאן איירליינס וסצ’ואן איירליינס.

ליאנג לי (Liang Li) מנכ"ל היינאן איירליינס (ANA) בישראל, אומר שלמרבה הצער הטיסות של החברה מישראל לסין הופסקו עד ה-28 במרץ. את המטוס היפנו לטיסות-פנים בסין.

לא לשכוח גם את התיירות הנכנסת.. צילום עירית רוזנבלום

סקר: כשני שלישים מהציבור מעדיפים ללון במלון

בתערוכה שנפתחה היום ביקרו בשעות הבוקר אנשי ענף התיירות ומהצהרים – הקהל הרחב. לפי נתוני המארגנים, 11 אלף מבקרים פקדו את התערוכה היום, היום הראשון לפעילות – מספר שיא של כל השנים.

לרגל התערוכה, נערך הסקר המסורתי על ענף התיירות במסגרתו עלו הממצאים הבאים:

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל

אגב, התגים למציגים ולמבקרים המקצועיים בתערוכה ניתנו הפעם ללא כיסוי פלסטיק וזאת מתוך מודעות לסביבה. בסיום התערוכה גם יתבקשו המשתתפים להחזיר את התגים לצורך מיחזור. יישר כוח.

לאתר התערוכה

Exit mobile version