Site icon IAS

אמדאוס: "מסע של גילוי, עובדים על נסיעה מקיפה ונגישה לכל"

ליותר משני מיליארד אנשים ברחבי העולם צרכי נגישות בשל מוגבלות וגיל. יחד עם זאת מחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי חברת אמדאוס לפתרונות טכנולוגים בתחום התיירות מגלה כי רוב צרכים אלה אינם מקבלים מענה בתעשיית הנסיעות או במגזר הציבורי.  נושא הנסיעה הנגישה רחוק מלהיות מובן מאליו לגבי מיליוני נוסעים.

על פי הדו"ח  "מסע של גילוי, עובדים על נסיעה מקיפה ונגישה לכל" , אחד המחסומים הגדולים ביותר לנסיעה נגישה היה ונשאר נושא זמינות המידע השגוי או החסר, יחד עם החוסר בשירות לקוחות מיומן. כמו כן מראה הדו"ח כי ישנם היום יותר מטיילים בעלי בעיות נגישות המצפים למצוא פתרונות כאלה כחלק מחבילת השירות וללא עלות נוספת. תפקידה של הטכנולוגיה בנושא הנסיעה הנגישה נעשה חשוב יותר ויותר עם ההתפתחות הספציפית בתוכנות זיהוי קולי התופסות את מקומן בשגרת החיים הרגילה.

כמו כן, העלה המחקר:

חווית הנסיעות הכוללת והדרך בה היא מותאמת לצרכים שונים מדורגת במקום ה- 6.2 מתוך 10
טיסה היא שיטת התחבורה המועדפת (35.9 אחוזים מן המגיבים)
האזורים הלוקים בחסר בנוגע לנגישות הם אלה הקשורים לתחנות רכבת (4.9 מתוך 10) .  התחום משביע הרצון ביותר הוא לינה (6.2 מתוך 10)

המחקר מדגיש כי המעבר לסביבה ידידותית לנסיעה לכל יצריך שיפור של היבטים רבים. שיפורים אלה כוללים תקשורת יעילה יותר המאפשרת גישה למידע רלוונטי הנוגע לנגישות, תגובה שירותית חיובית יותר על ידי צוות מאומן היטב היודע כיצד לטפל באנשים בעלי צרכי גישה שונים.

יתר על כן, תכנים ושירותים סטנדרטיים יבטיחו את עקביות השירות ברחבי התעשייה ויבטיחו בהירות בנוגע לסוג השירותים להם כל לקוח יוכל לצפות. יחד עם זאת קיימת ההזדמנות ליצור חוויית נסיעה מותאמת אישית, בדרך שבה כל מקטע נסיעה יותאם ספציפית ליחידים ולצרכיהם השונים, כך הדו"ח.

לבסוף, ממליץ המחקר על שיתוף פעולה נוסף בין המגזר הפרטי לציבורי כדי להיענות לציפיותיהם של נוסעים בעלי צרכי נגישות.

"שיפור הנגישות בנסיעות משפר את השימושיות בשירות לגבי כל הלקוחות. הסרת מחסומי הנסיעה, התאמה אישית של המוצע, שימוש בטכנולוגיה לקידום חוויות הנוסע ויצירת תשתית נגישה יותר שבה יכולים אנשים לנווט באופן עצמאי, יועילו לכולם ", אומר אלכס לוזאראגה, סגן נשיא לאסטרטגיה תאגידית, אמדאוס .

נגישות היא אחד האלמנטים המטופלים על ידי אסטרטגיית האחריות החברתית תאגידית באמדאוס. כמו כן לנושא היבט מרכזי העובר בדיקה של מערכות סביבתיות, חברתיות וממשלתיות חיצוניות כגון מדד הקיימות של דאו ג'ונס (DJSI) .

"אנו מחויבים לקיימות בתעשיית הנסיעות", אומר תומס לופז פרנברנד, סגן נשיא בכיר, היועץ המשפטי ומזכיר החברה, אמדאוס. "אכן, אנו גאים להיות מוכרים על ידי ה- DJSI כמנהיגים עולמיים במגזר.  נגישות היא מרכיב מפתח לתעשיית נסיעות בת קיימא, וכלי רב עוצמה להרחבת הנגישות לנסיעות. לטכנולוגיה תפקיד מפתח למתן האפשרות לגורם זה. כמו כן, יש עלינו לעבוד יחד עם הצרכנים ועם המגזר הפרטי והציבורי ולאחד את הסטנדרטים בתעשייה, בדרך שתבטיח שהנסיעה הנגישה לכל תהפוך למציאות."

המחקר, שנערך על ידי ILUNION, חברת ייעוץ בבעלות הארגון הלאומי הספרדי ללקויי ראייה (ONCE), פותח בארה"ב, באיחוד האירופי ובהודו, וכלל כ -800 ראיונות עם מטיילים בעלי צרכי נגישות כמו גם עם מומחים בתעשייה, נציגי המגזר הפרטי והמוסדות הבינלאומיים. פילוח הנוסעים למחקר התבסס על אנשים בעלי מוגבלויות, כגון שמיעה, מוגבלות קוגניטיבית ופיזית ונוסעים מבוגרים (מעל 65).

חברת אמדאוס הינה חברה בינלאומית למתן פתרונות טכנולוגיים לתחום התיירות. החברה מעסיקה למעלה מ-13,000 עובדים בכ-200 מדינות ברחבי העולם. לחברה מערך טכנולוגי של הפצה והזמנת כל מוצרי התיירות החל מטיסה, בתי מלון, השכרות רכב ועוד. לקוחות החברה הינם חברות תעופה, סוכני נסיעות, שדות תעופה וכיוצא בזה.

Exit mobile version