Site icon IAS

אלי גנון: "קורא להסדרה של כלכלת הדירות המושכרות לתיירים לטווח קצר"

על רקע האיסור החדש של השכרת דירות נופש בברלין, במטרה למנוע מתושבי ברלין להתמודד עם עלייה חדה במחירי הדיור, פנה נשיא התאחדות המלונות בישראל, לשר השיכון, יואב גלנט, במטרה להביא את העניין לידיעתו, ולקרוא להסדרה בישראל של כלכלת הדירות המושכרות לתיירים לטווח קצר.

נשיא ההתאחדות, אלי גונן, כתב לגלנט כי: "בבירת גרמניה, ברלין הוחלט כי החל מיום 1.4.16 יוטלו מגבלות קשות על השכרת דירות נופש המושכרות לתיירים לתקופות קצרות, במטרה למנוע עלייה במחירי הדיור לרווחת התושבים המקומיים"

עוד כתב גונן בעניין מדינת ישראל כי: "בשנה החולפת מחירי הדירות זינקו בכ-6% עד 12% בממוצע. מחירי השכירות עלו בצורה מתונה יותר, אך מדובר במגמה ברורה וכלל ארצית של עליות מחירים, אשר מקשות על התושבים המקומיים לשכור דירות באזורי הביקוש במחירים נוחים. כל ניירות העמדה בנושא, גורסים כי עליית מחירי הדיור נגרמת בשל ביקושים ערים לדיור במדינה מול מחסור אמיתי בהיצע הדירות…שרק מחריף, כתוצאה מהסבת כ-20 אלף דירות מגורים לדירות נופש, בקצב הולך ומתגבר של עשרות אחוזים בשנה. כך, מספר דירות המגורים שיוסבו בשנת 2016 לדירות נופש צפוי להיות גבוה עוד יותר".

גונן הוסיף במכתבו: "במידה וממשלת ישראל חפצה לעצור את הזינוק במחירי הדיור והשכירות למגורים, עליה לאמץ את הצעדים שננקטו בערים רבות בעולם המערבי ובמדינות ה-OECD, אשר הגבילו את האפשרות להפעיל דירות נופש בדירות מגורים, על מנת למנוע זינוק במחירי הדיור לרווחת התושבים המקומיים. אין ספק, כי צעד דומה לזה שנעשה בברלין, מתבקש גם בארץ, ויפה שעה אחת קודם".

בחודשים האחרונים החלו מדינות וערי תיירות להגביל את פעילותAirbnb  בתחומן על רקע מספר גורמים: עליית מחירי הנדל"ן לתושבים המקומיים, אובדן הכנסות ממיסים,  פגיעה בגורמי התיירות עקב תחרות בתנאים לא שווים וקושי בפיקוח על איכות המוצר התיירותי מצד הרשויות. גם בארץ השכרת דירות לתיירים אינה הליך חוקי, אלא שלהבדיל ממדינות אחרות, הרשויות לא אוכפות את החוק".

 

Exit mobile version