Site icon IAS

אירוע קולינרי במעון שגרירת סלובניה בישראל

מספר המבקרים הישראלים בסלובניה במגמת עלייה, כך עולה מדבריה של שגרירת סלובניה בישראל אלנקה שואדולניק (Alenka Suhadolnik), שקיימה אירוע קולינרי היום (ו'). הנוסעים הישראלים מהווים רק 5% מכלל התיירים המבקרים בסלובניה אך רשמו גידול של 49% בשמונת החודשים הראשונים של 2015 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

האירוע הקולינרי נערך לרגל הגעתו ארצה של אחד מהשפים הידועים בסלובניה, רוברטו גרגוריץ' (Robert Gregor?i?), שכיהן כ-10 שנים בתפקיד שף ראשי במסעדת המלון היוקרתי  Grad Oto?ec – Relais Chateaux ואורח קבוע בתוכניות בישול בטלוויזיה הסלובנית.

כיום, רוברטו הוא בעליה של מסעדת Ostarija בעלת מוניטין רב בסלובניה ונמצאת בעיירה קטנה בשם דולנסקה טופליצה (Dolenjske Toplice) הממוקמת כ-70 ק"מ דרום מזרחית ללובליאנה,  בירת סלובניה. השם הזכיר לי את המילה Osteria באיטלקית שמשמעותה בעבר הייתה מסעדה קטנה המגישה משקאות ותפריט קבוע. השף המדופלם ציין בשיחתנו שאכן השם נבחר בהשפעה איטלקית אך אחת הסיבות לפתיחת המסעדה הייתה ליצור מנות עדכניות למטבח הסלובני המסורתי באמצעות פרודוקטים מקומיים וללא השפעה צרפתית אליה היה מחויב במשרתו הקודמת כשף במסעדה המפוארת.

"אפילו קוקה קולה לא תמצאו במסעדה, אלא  Cockta  – משקה קל סלובני העשוי  מעלה בירך , 11 עשבי תיבול, לימון ותפוז ומכיל קפאין", ציינה בהומור, שגרירת סלובניה בישראל, אלנקה שואדולניק.

על השולחנות, היו מנות קטנות ומעוצבות שהוכנו במו ידיו של השף בליווי יינות לבנים ואדומים, סלובנים איכותיים. מנת ריזוטו על בסיס גריסים וירקות שבושלה לנגד עיננו והזכירה אוכל בטעם של פעם ופטיפורים קטנים ומתוקים.

Exit mobile version