Site icon IAS

איזי ג'ט תציע בחורף: עקבה החמה במקום לונדון הקרה

מרינה בעקבה. מציעה שורה של מלונות ממותגים בינלאומיים. צילום עירית רוזנבלום

מימי חוף עקבה החמימים יקרצו החורף ללונדונים. זאת באמצאות חברת הלואו-קוסט הבריטית איזי ג'ט, שהודיעה כי בעונת החורף הקרובה טיסה שבועית לעיר הירדנית הדרומית. זאת במסגרת הפעלת  21 קווי תעופה נוספים – כולל ארבעה יעדים חדשים. האחד הוא עקבה והאחרים רובניימי שבפינלנד, וארשה שבפולין ו-Pau Pyrenees בצרפת, יעדים שהמכירה להם החלה אתמול, יום חמישי.

היעדים החדשים מספקים 800,000 מושבים חדשים לרשת חברת הלואו-קוסט.

החברה, שהיא אחת הפעילות ביותר בנמל התעופה בן גוריון (הטיסה יותר מחצי מיליון נוסעים בחודשים ינואר-יולי 2018 – עלייה של 25% לעומת אותה תקופה ב-2017), לא מפעילה טיסות לאילת. דוברת החברה בישראל, אור אלוני, מסרה שאין להם מה להוסיף בנושא.

תחילת הטיסות של איזי ג'ט לעקבה בחודש נובמבר, תציין את חזרתה לירדן, לאחר שהפסיקה את טיסותיה לבירה עמאן ב-2014. הטיסות יפעלו מלונדון ומברלין. הטיסות ייצאו מנמל התעופה לונדון גטוויק בכל שבת עד ה-23 במרץ 2019.

רשות התיירות הירדנית מסרה כי הטיסות יפתחו את עיר הנמל ההסטורית שלחוף הים האדום לתיירים מבריטניה.

איזי ג'ט משיקה 21 קוים חדשים בחורף. צילום יח"צ

עקבה מציעה לתיירים אטרקציות קייציות כמו חופים, צלילות ושחייה עם שנורקלים – עקבה היא יעד ידוע בקרב חובבי חוף הים והצלילה כאחד. זאת לצד מלונות משורה של מותגים בינלאומיים במחירים נוחים. השנה, אגב, מלאו עשר שנים להשקת פרויקט פיתוח עקבה לעיר תיירות עליו הכריזה ממשלת ירדן ב-2008, בהשקעה של 8 מיליארד דולר.

שרת התיירות והעתיקות של ירדן, לינה אנאב  (Lina Annab), אמרה כי השותפות עם איזי ג'ט מרגשת מאד וכי הם רואים בכך שיתוף פעולה לטווח ארוך בין ירדן לבין אחת מחברות התעופה הנחשבות בעולם.

לדבריה, שיתוף פעולה זה יתרום להגדלת מספר התיירים ל"משולש הזהב" של התיירות לירדן – עקבה, פטרה וואדי ראם – וכי הם עובדים עם איזי ג'ט על הגדלת מספר הנתיבים לעקבה בשנים הקרובות. היא הוסיפה שמספר התיירים גדל בשנתיים האחרונות וכי ירדן נחושה להמשיך את הצמיחה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות תעופה ועם הסקטור העסקי והפרטי כאחד.

יצויין כי במונח "שיתוף פעולה" יש להניח שמדובר בסבסוד הטיסות, כפי שעושה כיום משרד התיירות הישראלי עם הטיסות הבינלאומיות שמגיעות לאילת (לשדה התעופה עובדה) וכך יהיה גם עם שדה התעופה החדש רמון, כולל ביטול אגרות בשנים הראשונות לפעולתו.

מלון מובנפיק הוותיק בעקבה, האהוד על הישראלים. צילום עירית רוזנבלום

בכיר אחר בירדן אמר כי לשתי הטיסות של איזי ג'ט לעקבה תהיה השפעה חשובה על הפיכתו ליעד נגיש בפני עצמו.  לדבריו, זהו צעד חכם שבמשך הזמן יהפוך את עקבה וסביבותיה לאטרקציה תיירותית בימי החורף באירופה, מה שישפיע בצורה חיובית על מצבה הכלכלי של ירדן.

לפי אתר האינטרנט של איזי ג'ט כרגע, מחיר הטיסה בקו לונדון-עקבה הוא קצת יותר מ-100 פאונד והקו עקבה-לונדון מחירו כ-24 פאונד.

סופי דקרס, מנהלת השיווק של איזי ג'ט בבריטניה, אמרה כי הם שמחים להמשיך ולספק רשת טיסות תחרותית. "הקווים החדשים שלנו מקלים על נוסעינו לטייל לשורה של יעדי נופש במחירים נוחים", והוסיפה שהם צופים שהקווים יזכו לפופולאריות אצל לקוחות החברה בזכות השילוב של שמש עם חורף: מקומות חמים כמו עקבה, חופשות סיטי ברייק בווארשה או להיט משפחתי לכריסמס ברובניימי, ביתו הרשמי של סנטה קלאוס.

מתחרתה הגדולה של איזי ג'ט, חברת האולטרה לואו-קוסט ריינאייר, החלה בחודש מרץ להפעיל טיסות לעמאן ותחל גם היא טיסות לעקבה באוקטובר 2018, שיחד עם עמאן יספקו כמעט 500 אלף נוסעים בשנה. הטיסות של ריינאייר אינן כוללות את לונדון, אולם הן מחברות את עקבה לאתונה ביוון, קלן בגרמניה, סופיה בבולגריה ורומא באיטליה. ריינאייר היא החברה הגדולה ביותר בטיסות לאילת.

העיקר שיבואו

בעת ההכרזה של ריינאייר על כניסתה לירדן, בחודש פברואר השנה, שאלנו את מנכ”ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, האם על ישראל לחשוש מהתחרות בגבולה המזרחי, או לחבק את המהלך. פתאל ענה שהוא משוכנע שמדובר בבשורה טובה, במהלך משנה מציאות שצריך לחגוג אותו. שכן ככל שיבואו יותר תיירים לאזור, כן ייטב לכולם. לדבריו, בעקבה מדובר על יעדים שריינאייר אינה מביאה מהם תיירים לאילת אלא על נוסעים נוספים וכך גדלה התנועה.

עתה הוא אומר בהקשר של איזי ג'ט ועקבה והשפעתה על תיירות החורף לאילת, כי "כפי שאמרתי אז, ככל שיהיו יותר תיירים במרחב – כן ייטב לנו . אני מניח שיהיו כאלו שירצו להגיע לישראל ויעשו זאת דרך עקבה. תיירים שמגיעים אלינו, עוברים לסיורים בירדן וכך יהיה גם עם תיירים שיגיעו לעקבה. זהו אזור קטן יחסית ועקבה משלימה את אילת –  וגם להיפך".

טבע ואקולוגיה בירדן

Exit mobile version