Site icon IAS

אושר חוק איסור השטת כלי שייט תחת השפעת סמים ואלכוהול

תצפית על הכנרת ממרומי הארבל. צילום שוש להב

הכנסת אישרה אתמול (ג') בקריא​ה שניה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת הנמלים. משיטי כלי שיט ואופנועי ים שיתפסו בשכרות יהיו צפויים לעונשים של עד 3 שנות מאסר ולקנס של עד 75,300 ₪. מוצע לתקן את פקודת הנמלים ולהוסיף לה פרק חדש שעניינו איסור על השטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים. מוצע לקבוע בו כי השטת כלי שיט ומילוי תפקיד בכלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים יהיו עבירה פלילית. לפי ההצעה, העונש על משיטים שייתפסו בשכרות צפוי לעמוד על עד שלוש שנות מאסר או קנס של עד 75,300 ₪, או שני העונשים כאחד. הצעת החוק תיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2025.

במסגרת הפרק האמור יעוגנו כלל ההוראות הנוגעות לאיסור, בין השאר, הוראות לעניין הענישה בשל הפרת האיסור; סמכותם של שוטרים לבצע בדיקות וליטול דגימות מבעלי תפקידים בכלי שיט כדי לבחון קיומם של אלכוהול או סם מסוכן בגופם; סמכותם של בית משפט וכן של קצין משטרה לפסול תעודות שניתנו לפי חוק הספנות למילוי תפקיד בכלי שיט או להשטתו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "דיני השיט אינם קובעים היום איסור גורף להשיט כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים. מאחר שמספר כלי השיט הפועלים במימי ישראל, ובכלל זה בכנרת, נתון בעלייה, ובהתחשב בסיכון הכרוך בהשטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים, הן למשיטים עצמם והן לשאר הציבור המשתמש במים, מוצע לתקן את פקודת הנמלים ולהוסיף לה פרק חדש שעניינו איסור השטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים".

Exit mobile version