Site icon IAS

אוסטריה-עילית רוצה קשר ישיר עם ישראל

אוסטריה-עילית מעוניינת ביצירת קשר ישיר בינה לבין ישראל. כך התברר הבוקר במפגש B2B בתל-אביב, שהתקיים ביוזמת התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל. למפגש הגיעה משלחת בכירי תיירות מאוסטריה-עילית ונציגים ממשרדי נסיעות בישראל.

אוסטריה-עילית מוקמת מצפון לאלפים האוסטריים וגובלת בצ'כיה וגרמניה. שטחה כ-12 אלף קמ"ר ואוכלוסייתה מונה מונה כ-1.2 מיליון תושבים, רובם נוצרים קתולים. במחוז הרביעי בגודלו באוסטריה, בתוך נוף פסטורלי ירוק, שזורים כפרים ציוריים ועיירות עתיקות, בהן חומות מימי הביניים, טירות, כנסיות, מוזיאונים ואתרי קניות מגוונים. כמו כן יש בחבל פארקים ושמורות טבע רחבות ממדים, הכוללים הרים מרשימים ומסלולים רבים לטיולים רגליים.

במשלחת האוסטרית השתתפו מנפרד גרובמילר – יו"ר איגוד התיירות של אוסטריה-עילית, טייטמר טרובינגר – מנכ"ל איגוד התיירות של אוסטריה-עילית, גירג שטיינר – מנהל התיירות של העיר לינץ, פרנץ גרדלר – מנכ"ל קבוצת התיירות הגדולה באוסטריה, דניאלה וולפראטסטאט – מנהלת איזור בחברת אירוטורס, ריינהרד אוברהולזנר – יועץ מומחה לייצוא תיירות, שהינחה את המפגש וגונטר שאבהוטל – מנהל לשכת המסחר ישראל-אוסטריה בת"א.

בראשית הדרך למימוש החזון

במפגש התברר, כי האוסטרים מצפון אוסטריה נמצאים עתה בראשית דרכם לממוש חזונם ליצור קשר ישיר עם ישראל, לייסד שיתוף פעולה נרחב והדדי בתיירות, למשוך ישראלים לנחות בנמל התעופה בלינץ ולהטיס משם תיירים לישראל, במטרה להפעיל בעתיד שתי טיסות ישירות בשבוע מלינץ לישראל. חברת אירוטורס מהאזור מעוניינת בשת"פ בתחום שירותי קרקע עם מארגנים ישראלים עבור תיירות נכנסת.

הנציגים האוסטריים ביקשו לדעת מנציגי המשרדים בארץ מהו אופיים התיירותי של הישראלים ובמה הם מתעניינים, כדי תשובותיהם יהוו את אחד הבסיסים עבורם לבניית הביקושים להגיע לאוסטריה- עילית.

הדיון התמקד בעיר לינץ, שהיא בירת החבל ובנמל התעופה הסמוך לעיר. לדברי האוסטרים, לינץ מהווה יעד אסטרטגי עבור תיירים המעוניינים לבקר בחבל, או לטוס בטיסות המשך ליעדים בתוך אוסטריה וגרמניה. הוצגו גם כמה מוקדי פעילות בעיר לינץ ובמקומות נוספים באוסטריה-עילית.

דוחפים לפתיחת הסכמים דו צדדיים

חני סובול מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי תיירות, שפתחה את המפגש, ציינה כי מדובר במפגש B2B חשוב עם בכירי התיירות מאוסטריה-עילית. היא הביעה אופטימיות לגבי פתיחה בעתיד של קו טיסות ישירות בין לינץ לתל אביב, או לאילת. היא סיפרה שראשי ההתאחדות נפגשו עם נציגים ממשרד התיירות בארץ, שהבטיחו, לדבריה, לנסות ולקדם הסכמים דו-צדדיים בין ישראל לאוסטריה, שיביאו לפתיחת הטיסות הישירות בין אוסטריה-עילית לבין ישראל.

גרהארד קונץ מנהל נמל לינץ ציין, כי הנמל מסוגל לקלוט את כל סוגי מטוסי הנוסעים והוסיף שמיקומו של הנמל מאפשר להגיע ממנו ליעדי תיירות ידועים באוסטריה ובמדינות הסמוכות, כך למשל, הוא הדגיש, כי מיקומו של נמל לינץ הוא במרחק נסיעה של 25 דקות מנהר הדנובה, בו עוגנות ספינות המציעות קרוזים עד בודפשט.

הגידול בתנועת הנוסעים מנתב"ג לאוסטריה הוא כ-20% ולכן ב-2017 טסו בקווים למדינה זו 358 אלף ישראליים. מנתח שוק גואה זה רוצים לנגוס בעתיד בכירי התיירות מאוסטריה-עילית, והם מבטיחים להפוך את הביקורים אצלם ללהיט גדול יותר מהביקורים הישראלים הרבים ביער השחור הגרמני.

פרנץ גרדלר, מנכ"ל קבוצת התיירות הגדולה באוסטריה, שלה סניפים בכמה מדינות באירופה, ציין כי השיחות עם נציגי המשרדים בישראל, יאפשרו לבנות את החבילות הנכונות שייצרו את הביקושים לאוסטריה-עילית. וכשיהיו ביקושים – שאלת הטיסות היא רק שאלה של זמן.

פתיחת קווי טיסה מלינץ לנתב"ג או לאילת, תואמת גם את נוהל אילת ונוהל נתב"ג של משרד התיירות, המעניק בונוסים לפתיחת קווי טיסה מיעדים חדשים.

Exit mobile version