Site icon IAS

אוזבקיסטן פוטרת את הישראלים מהצורך בוויזה

החל מהיום, שבת ה-10 בפברואר, פטורים הישראלים מוויזה לאוזבקיסטן בשהות של עד 30 יום. בנוסף, עם בחירת הנשיא החדש Shavkat Mirziyoyev הוחלט להקל על התהליכים הבירוקרטיים בקבלת התיירים באוזבקיסטן.

כיום מקיימת חברת התעופה אוזבקיסטן איירליינס טיסות ישירות בקו ת"א – טשקנט, בירת אוזבקיסטן, 3 פעמים בשבוע, כאשר השאיפה היא להגדיל את מספר הטיסות ל-5-4 בשבוע וכן לבחון אפשרות להוזלת מחירי הטיסות.     

הדבר נודע באירוע חגיגי שנערך בבניין שגרירות אוזבקיסטן בישראל לכבוד יריד התיירות IMTM, בו השתתפה גם משלחת מאוזבקיסטן. לאירוע הוזמנו נכבדי העדה האוזבקית בישראל ותיירנים ישראלים המתמחים במדינה זו. המארח והמנחה היה Murod Gulyamov – מזכיר שני וממלא-מקום שגריר אוזבקיסטן בישראל, שבירך את הנוכחים וציין את מערכת היחסים הטובה והידידותית בין שתי המדינות.

מחודש מרץ 2017, אז סיים תפקידו השגריר האוזבקי בארץ, אין שגריר מכהן, ואת רפובליקת אוזבקיסטן ייצג באירוע Davronbek Tokhtiev – מנהל בכיר למחקר שווקים במחלקה ליחסים בינלאומיים באוזבקיסטן.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) טסו בקו ת"א-טשקנט כ-54,000 נוסעים (יוצאים ונכנסים) במהלך 2017, עליה של כ-14% לעומת 2016.

Exit mobile version