Site icon IAS

אווטאר בשרות הדיפלומטיה: משרד החוץ השיק את ה"יצגן" הרשמי

שר החוץ אלי כהן. צילום מירי שמעונוביץ, לע"מ

לראשונה, אווטאר בשרות הדיפלומטיה. משרד החוץ הישראלי נחשב לאחד ממשרדי החוץ המובילים בעולם בתחום השימוש במדיה דיגיטלית, השיק היום את ה"יצגן" (אווטאר) הרשמי של משרד החוץ, אשר נוצר באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית. האווטאר יאפשר להפיק תכנים ב-8 שפות תוך זמן שיא, לטובת הפצה וקידום מסרי ישראל ברחבי העולם.

שר החוץ אלי כהן: "החדשנות הישראלית היא אחד מהיעדים שאנו במשרד החוץ מקדמים ברחבי העולם, אימוץ ושימוש בטכנולוגית הבינה המלאכותית במסגרת עבודת הדיפלומטיה הוא מהלך טבעי ונכון על מנת לשמר את הרלוונטיות של משרד החוץ בעולם מתחדש. האווטאר שיצרנו יאפשר לנו לשפר את פעילותנו ולחדד את מסרינו על מנת להגיע לקהלים רבים בזמן קצר, במיוחד במקרים בהם כל רגע חשוב על מנת להילחם על דעת הקהל העולמית".

במהלך חדשני ופורץ דרך, משרד החוץ הישראלי הופך למשרד החוץ הראשון בעולם אשר יכול להפיץ מסרים בתחום הדיפלומטיה הציבורית, לקהלים רחבים, בזמן קצר באמצעות סרטוני ווידאו איכותיים. האווטאר הישראלי דובר שמונה שפות, ונוצר על ידי טכנולוגיה ישראלית אותה פיתחה חברת Hour One – הטכנולוגיה בה נעשה שימוש מאפשרת בלחיצת כפתור לייצר סרטוני הסברה על פי מסרים וטקסטים אשר מוזנים על ידי הגורמים הדיפלומטים המקצועיים. בסרטונים ניתן לשלב קטעי ווידאו מה שמשווה לתוצר הסופי מראה מקצועי כדובר המשדר מהאולפן. השפות אותן דובר האווטאר הן: אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, הינדית, איטלקית, פולנית ופורטוגזית.

במשרד החוץ מציינים כי היותו של אווטאר רשמי בדמותו של דיפלומט ישראלי, עם חותם של משרד החוץ, מגביר את אמינות המקור, בעידן בו קיימות טכנולוגיות שונות ליצירת סרטונים באמצעות בינה מלאכותית.

האווטר הראשון נוצר בדמותו של דוד סרנגה ראש החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית, כאשר הכוונה להרחיב בעתיד הקרוב את כמות הדיפלומטים להם ייוצר אווטר, בין היתר לשגרירות ושגרירים המכהנים במדינות בהן השפה השלטת קשה ללמידה.

דוד סרנגה, ראש החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית, אשר יזם את הכנסת השימוש באווטר לשורות הדיפלומטיה הציבורית: "לא ירחק היום בו אווטר ישב באולפני טלוויזה בעולם, ישאל שאלות על מגוון רחב של נושאים מדיניים ויוכל להשיב לשאלות המראיין במדוייק, ברהיטות ובשפות שונות. יחד עם זאת אל לנו לשכוח כי המסר הוא מסר המוכתב על ידי דיפלומט מקצועי, המכיר הנושאים והניואנסים בזירה הבינלאומית לעומקם".

לאחרונה הורחבה החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ והוספו תקנים ובעלי תפקידים אשר יוכלו להצעיד את משרד החוץ לעידן הבינה המלאכותית. בהקשר זה מונתה הגב' אנה בן עזרא למנהלת המחלקה העוסקת בטכנולוגיות חדשות.

משרד החוץ מסכם את תשפ"ג: יותר מ-2 מיליארד חשיפות ברשתות החברתיות של משרד החוץ

בשנת תשפ"ג, המסתיימת מחר, פורסמו בערוצי הדיגיטל של משרד החוץ מעל 19,000 פוסטים וציוצים שזכו למעל מיליארד חשיפות. בנוסף זכו תכני המשרד שהופקו במסגרת קמפיינים מקודמים ביותר ממיליארד חשיפות, מה שמציב את הנתונים של משרד החוץ על מעל 2 מיליארד חשיפות לכלל התכנים בדיגיטל.

בשנה החולפת נוספו לערוצים אלו במצטבר 1.2 מיליון עוקבים חדשים. 504,000 עוקבים נוספו לערוץ בפרסית, 292,000 עוקבים נוספו לפלטפורמות באנגלית, 237,000 בספרדית.

החשיפה הפופולרית ביותר, הייתה התגובה מחשבונה הרשמי של מדינת ישראל לחזרתו של קניה ווסט לטוויטר אחרי מס' התבטאויות אנטישמיות. החשבון הרשמי, שצייץ מחדש את ברכת ה"שלום" של קנייה בליווי הערה צינית בסגנון הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, זכה ל-6.8 מיליון חשיפות והתייחסות בינלאומית חסרת תקדים.

בפרסומים בולטים נוספים ניתן לציין את מחאת החיג'אב והתהודה הרבה בעקבות הירצחה של מאשה אמיני כשהפוסט המרכזי זכה ליותר מ-1.8 מיליון חשיפות. פרסום בולט נוסף הייתה ציוץ תמיכה של ישראל בטורקיה לאחר רעידת האדמה ב-X (לשעבר טוויטר), ציוץ שזכה ל-3.6 מיליון חשיפות. במהלך מבצע "מגן וחץ" חטיבת הדיגיטל פעלה בהצלחה על מנת לתווך את המידע ואחד מן הפרסומים המרכזיים בנוגע למתרחש בהר הבית זכה ל-3.6 מיליון פרסומים.

מובילים בפרסית

התכנים שהועלו לפלטפורמות משרד החוץ בשפה הפרסית זכו ליותר מ-580 מיליון חשיפות, באנגלית מגוון הפרסומים זכו לקרוב ל-190 מיליון חשיפות ובערבית זכו ל-170 מיליון חשיפות. סך כל החשיפות בכלל השפות בערוצים השונים, ללא קידום ממומן, זכו, כאמור, למעל מיליארד חשיפות.

משרד החוץ ממשיך לפעול בערוציו הרשמיים בשש שפות מרכזיות: אנגלית, ערבית, פרסית, ספרדית, רוסית ועברית וחשבונותיו פעילים בפלטפורמות המובילות, בין היתר: X (לשעבר טוויטר), פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין וטלגרם.

Exit mobile version