Site icon IAS

אובר-בוקינג בירושלים? שעת האמת תהיה בינואר

"באוקטובר ובנובמבר השנה הייתה דרישה חזקה מאד למלונות בירושלים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים האם הזמנת-היתר (אובר-בוקינג) לשנה הבאה היא של סוכנים שהזמינו באופן אמיתי או מפחד שלא יהיו חדרים". כך אומר מנכ"ל מלון רמדה ירושלים, דיוויד טאקר.

לדבריו, רגע האמת יהיה בחודש ינואר לערך, כאשר יהיה צורך לשלם את המקדמות "ואז נדע את האמת. אנחנו מבקשים כמקדמה מחיר של לילה להזמנה. אורך השהייה הממוצע הוא בין שלושה לחמישה לילות. רוצה מאה חדר? תשלם לי לילה על מאה חדר. אם הוא לא שם את הכסף, הוא לא רציני ואני לא יכול לסמוך עליו".

טאקר כיהן כמנכ"ל במשך 12 שנה במלונות מצודת דוד וממילא של אלפרד אקירוב וגם עבד תקופה קצרה בריץ קרלטון בהרצליה. עתה הוא מנכ"ל רמדה ירושלים, מלון בן 600 חדרים, הגדול בארץ.

לאור היכרותו עם העיר, הוא אומר שבירושלים אין תיירות אמיתית. "מה שיש בירושלים, זה יהודים אמריקאים עם כסף והזמנות משגרירויות כמו שגרירות ארצות הברית וכדומה. אין את התייר האמיתי – התייר מהרחוב מגרמניה, אנגליה, צרפת. יש צליינים, יש יהודים ומקווים שיהיו יותר".

לפי נתוני התאחדות המלונות, למרות שבחודש נובמבר התפוסה במלונות נשקה ל-78%, בחודשים ינואר-נובמבר 2017 היא עמדה על 65%. טאקר: "מדוע יש רק 65% תפוסה? כי במלונות חמישה כוכבים יש היצע-יתר של חדרים, העולה על הביקוש. אם משווים לשנה שעברה, שבה הייתה תפוסה של כ-50%, אז זו שנה מצוינת, אבל אבסולוטית – עיר שמסתובבת סביב 50%-70% זה נמוך."

בתשובה לשאלה האם המחירים הגבוהים לא מהווים מחסום לתיירים, הוא אומר שלתייר שבא למלונות ארבעה ושלושה כוכבים המחיר מאד זול. "אני לא מדבר על הישראלים. הישראלי משווה מחירים לטורקיה ולמצרים, אבל יש מחיר של צליינים בחצי פנסיון שהוא מחיר של מנת פלאפל. נכון שיש את ישראל היקרה, אולי הסוויטה במלון הילטון תל אביב, אבל המדד שלנו הוא אמריקאים, צליינים שבאים לחמישה לילות וכדומה ולהם המלונות לא יקרים  אבסולוטית. ורואים זאת במאזנים של חברות המלונות, הם לא עושים מיליונים".

לשיחה מצטרף הסמנכ"ל לשיווק ומסחר של רשת ישרוטל. הרשת חנכה לפני חודשים אחדים את מלון אוריינט, המלון הראשון שלה בירושלים. נחום קרה, סמנכ"ל השיווק הוותיק אומר ש"אני, בתור מי ש'חדש בירושלים', שואל: שנה טובה בירושלים, מה התפוסה של העיר, 65%? אני לא חי טוב עם 65%. אני צריך 85%".

עם זאת, קרה מסכם: "אני אגיד לך משהו. הוא צודק ואני צודק. מלונות יוקרה בירושלים גם ב-50% תפוסה עדיין מרוויחים. גם ב-30%."

Exit mobile version