Site icon IAS

תעשיית הקרוזים העולמית ממשיכה לנסוק

תעשיית הקרוזים העולמית בכלל והישראלית בפרט ממשיכה לגדול במהירות מידי שנה. המודעות בקרב ציבור הנוסעים הישראלים קיבלה תפנית חדה בהתייחסותה לחופשת שייט. נוסעים שחופשת שייט עבורם נחשבה בעבר לחופשת "עידן הפנסיה", גילו עולם ומלואו בעודם צעירים ותוססים. נציגי חברות השייט הזרות בישראל מאשרים ומדווחים על עלייה של כ-5% במספר הנוסעים מידי שנה.

 

איגוד הקרוזים הבינלאומי CLIA מדווח על עלייה של 77% במספר נוסעי הקרוזים בעולם בעשור האחרון. מספר הנוסעים גדל מ-12 מיליון ל-21.3 מיליון בתעשייה המגלגלת 117 מיליארד דולר בשנה, מעסיקה כ-891 אלף עובדים במשרה מלאה, בשכר כולל של 38.47 מיליארד דולר בשנה.

 

"תעשיית הקרוזים היא גלובלית ומביאה מגוון רחב של נוסעים בינלאומיים לצד אנשי צוות, לחוות מסלולי שייט מרגשים", אמרה כריסטין דאפי, מנכ"לית ונשיאת CLIA. " כל כך הרבה כיף ומספר נוסעים החוזרים שוב ושוב לחופשות שייט, זה לא מפתיע. הפופולאריות ממשיכה לגדול ואיתה מספר מקומות העבודה".

 

"הנתונים שפורסמו מראים שכ-45% ממספר הנוסעים בשנת 2013 בילו בחופשות שייט באירופה", אמר פיירפרנצ'סקו ואגו, יו"ר CLIA אירופה ויו"ר חברת הקרוזים MSC."תעשיית הקרוזים היא גורם עיקרי להתאוששות כלכלת אירופה ויצירת מקומות עבודה חדשים".

 

מתוני דוחות CLIA עולה ש-21.31 מיליון נוסעים  בילו בחופשות קרוזים ברחבי העולם בשנת 2013, מתוכם 11.82 מיליון נוסעים בצפון אמריקה (55% מכלל הנוסעים בעולם) מהם 10.92 מיליון אזרחי ארה"ב. 6.4 מיליון נוסעים אירופאים (30% מכלל הנוסעים בעולם) שמהם 1.73 מיליון נוסעים מבריטניה ו-1.69 מיליון נוסעים מגרמניה.מדינות נוספות: 833 אלף אוסטרלים, 732 ברזילאים ו-727 אלף סינים.

 

מסלול השייט הממוצע היה 7 ימים עם 3-4 עגינות במהלך השייט. ממוצע של 115 מיליון נוסעים ביום ביקרו בנמלים שונים ברחבי העולם וההוצאה ליום עבור נוסע עמדה על 126.93 דולר בנמלי העגינה.

Exit mobile version