Site icon IAS

קרוזים: "מחשב מסלול מחדש"

שוק הקרוזים העולמי עובר שינויים וחברות השייט הבינלאומיות מתאימות עצמן לדרישות השוק. בין השינויים הבולטים לאחרונה הוא תכנון מסלולי השייט.

אחת מהמגמות החדשות, שתופסות תאוצה הן שהייה גדולה יותר בנמלים (overnight port) לדוגמא סנט. פטרסבורג במסלולי השייט בים הבלטי או אוניות הבוטיק המאפשרות להיחשף לאורח החיים המקומי בעגינה ממושכת מבעבר .

מחד גיסא, צי האוניות גדל וכל חברות השייט מעוניינות להפעיל מסלולים במקומות הפופולאריים ביותר ומאידך גיסא, יש צורך לפצות על יעדים, שהפכו מחוץ לתחום בעקבות מצב גיאופוליטי, לדוגמא מצרים וטורקיה. מצב היוצר לחץ ותחרותיות ההולכת וגוברת. הגורם היחיד שנותר קבוע הוא ההכנסה והעלות האופטימלית לכל מסלול.

נמלי הקרוזים ששדרגו את התשתיות והסיורים רק לפני מספר שנים, לטפל באוניות הנושאות 3000 ל-4000 נוסעים, צריכים כעת להיערך לאוניות גדולות יותר, הנושאות גם 5000 או 6500 נוסעים.

חברות השייט היוקרתיות (פוננט, סילברסי, ריג'נט סבן סיז ועוד) ממוקדות כיום יותר ויותר ביצירת חוויות וזיכרונות והן לוקחות חלק פעיל במיוחד במסלולי שייט תגלית.

ההיבט החיובי בתעשייה הקרוזים העולמית הוא מגוון המוצרים, אם מדובר במספר האוניות, נמלים, מסלולים חדשים ומספר האנשים העוסקים בתעשייה ישירות או בעקיפין (ספקים)…. בתקווה שלא ישתנה לעולם.

 

Exit mobile version