מי שהגיע ביום א' האחרון למלון קרלטון ת"א מצא עצמו בחברת אנשי המפתח של סוכנויות המתמחות בחופשות קרוזים בישראל. אירוע חגיגי ומושקע במיוחד שקיימה Cruise No.1 מבית אופיר טורס בהשתתפות פרנסיס ריילי ( Francis Riley ), סגן נשיא, והמנכ"ל הבינלאומי של נורוויג'ן קרוז ליין וניק ווילקינסון ( Nick Wilkinson) , מנכ"ל נורוויגין קרוז ליין לצפון אירופה והמזרח התיכון. ערב האוסקר של חברת שיט התענוגות נורוויג'ן קרוז ליין.
דברי פתיחה נאמרו ע"י בועז וקסמן, יו"ר ובעלים חברת אופיר טורס:" אנו שמחים לבשר לכם ש- Cruise No.1 מדורגת במקום הראשון באירופה במכירות קרוזים של חברת נורוויג'ן קרוז ליין וכל זה בזכותכם, סוכני נסיעות נאמנים, בשילוב שירות טוב שאתם ולקוחותיכם מקבלים מצוות החברה".
בועז וקסמן הזכיר לנוכחים את תוכנית ה- Sale & Cruise שלמעלה מ-100 סוכנים כבר נהנו להפליג בחינם באחת מאוניות חברת נורוויג'ן קרוז ליין הודות להשתתפותם. "התוכנית משלימה את התוכנית של אל על Fly & Sale שיחד מאפשרת לממש נסיעה והפלגה באחת מאוניות נורוויג'ן קרוז ליין", ציין בועז. "בנוסף, אנו שמחים לבשר שהאונייה ריג'נט סבן סיז אקספלורר תעגון בחיפה בסוף חודש נובמבר, גאווה שחברת השיט היוקרתית בחרה שוב לעגון באחד מנמלי ישראל", סיכם בועז וקסמן.
פרנסיס ריילי, שהגיע במיוחד לאירוע הביא עימו בשורות חדשות לקהל סוכני הנסיעות בישראל והציג את כל החידושים האחרונים באוניות החברה.
נורוויג'ן קרוז ליין נמנית בין 100 החברות המובילות ב- NASDAQ. צי החברה מונה 14 אוניות חדישות והצעירות בציי צפון אמריקה. כולן עוצבו על מנת להעניק חופש וגמישות במהלך חופשת השיט שבאות לידי ביטוי ב- Freestyle Cruising. "זו אחת הסיבות להצלחתנו בישראל, משהו שהנוסע הישראלי מאוד אוהב ומעריך", הוסיף פרנסיס.
תפוסת הנוסעים באוניות החברה במהלך 2015 הגיעה ל- 2 מיליון והצפי לגידול של 40% עד שנת 2019 ( 2.8 מיליון נוסעים). אוניות חדשות המתוכננות להצטרף לצי בעתיד: באביב 2017 תושק האונייה NORWEGIAN JOY, באביב 2018 ה- BREAKAWAY – PLUSE III ובסתיו 2019 ה- BREAKAWAY – PLUSE IV.
החברה רשמה עלייה של 75% בתנועת הנוסעים הבינלאומית משנת 2010 ועד שנת 2015 והבסיס להצלחת החברה, כולל כמובן את מספר הנוסעים הישראלים שהולך וגדל משנה לשנה. חברת השיט גדלה ופותחת משרדים חדשים גם במזרח הרחוק( סין ,הודו, יפן וסינגפור), שוק ההולך וגדל בצעדי ענק.
כחלק מתוכנית The Norwegian Edge – Better Then New משקיעה חברת השיט כ-400 מיליון דולר בשדרוג האוכל, שירות ואתרי נופש פרטיים. פרנסיס פנה לסוכנים ואמר:"אנו נותנים לכם כלים לשווק אותנו טוב יותר עם מבצעים וממשיכים לעבוד אתכם ולהגן על העמלות, לא מורידים מחירים, אלא במקרים יוצאי דופן. אנו עומדים במטרה של VALUE FOR MONEY", מסכם פרנסיס .
מדובר בשדרוג כולל של 9 מ-14 האוניות שיראו בעתיד "טובות יותר מחדשות" (Better Then New), וסיומו מתוכנן ל-2017.
שדרוג קולינרי באוניות כולל תפריטים חדשים הקיימים כבר ב- ESCAPE . כמו כן, שדרוג איכות המזון תוך כדי שיתוף פעולה עם צוות חברת השיט אושיאנה קרוזס (oceania cruises), עטורת הפרסים בתחום רמת המזון הגבוהה המוגשת באוניותיה.
גם ההופעות החיות מקבלות תפנית ושדרוג כמו שקרה ב- EPIC ולסיום השקעה באיים פרטיים, באיי בהאמה ובבליז בנובמבר 2016.
הפילוסופיה של החברה מתרכזת בעיקר בהענקת חופש וגמישות במהלך השיט הבא לידי ביטוי בבילויים לכל הגילאים, פארק מים, חדרי כושר מודרניים, ספא מפואר. יותר מסעדות וחופשיות בזמני הארוחות מבלי הזמנות מראש. הצגות בסגנון ברודווי ואפשרות מגוונת של קבינות: מסטודיו סולו לסוויטות במתחם Haven. קןנספט חדש של מתחם הסוויטות Haven באוניות העתידיות הוצג בפני המשתתפים וקונסיירג' ( Concierge)- קומפלקס סוויטות חדש נוסף, שיבנה באוניות החדשות.
גולת הכותרת ואטרקציה ייחודית שהוצגה בפני האורחים הייתה מסלול מרוצי קארטינג שיוקם בירכתי האונייה, פעלולים תלת ממדיים ועוד.
ניק ווילקינסון, מנכ"ל נורוויג'ן קרוז ליין לצפון אירופה והמזרח התיכון פתח את דבריו בידיעה מעניינת בה ציין כי מספר הנוסעים הישראלים מהווה נתח שוק חשוב ביותר עבור חברת הקרוזים וישראל מדורגת במקום ה-6 במספר הנוסעים הבינלאומיים של חברת השיט. הכרזה מעניינת ולא צפויה.
" אנחנו אתר נופש צף, וזה ההבדל והייחודיות של נורוויג'ין קרוז ליין. אנחנו מעניקים חופש לנוסעינו, לאכול, לבלות ולערוך קניות מתי שחפצה נפשם.הבחירה המלאה נמצאת בידי הנופש" ציין ניק.
האורח הציג מספר אוניות החברה ומסלוליהן : EPIC – המבצעת מסלול של 7 לילות שמתחיל ומסתיים בברצלונה וכולל את איטליה (צ'יוויטווקיה), ליבורנו, קאן ומרסי.
JADE – 7 לילות עם יציאה מונציה- קורפו, סנטוריני, מיקונוס, קטקולון וחזרה לונציה.
STAR – 9 לילות יציאה מקופנהגן, ברלין, טאלין, סט. פטרסבורג (שהות של לילה), הלסינקי, פיורדים וסיום בשטוקהולם.
האפשרויות הגדולות עבור ישראל
חייבים לדברי ניק לרכז את המאמץ בערך עלות השיט ביחס לטיול בו צריך לשלם עבור כל דבר בעוד שבקרוז הכול כלול, הוא לפחות כמעט הכול. הדבר השני, האיכות והחוויות שבחוץ עולות הון תועפות ביחס לשיט באונייה. "מי מעניק 50% על נוסע נוסף בקבינה זוגית" ? שואל ניק ועונה, כמובן אנחנו בנורוויג'ן קרוז ליין מרחיבים את המבצע עד ל-30 ביוני.
"אתם הסוכנים השותפים שלנו, זו הפילוסופיה של חברת השיט. וההודעה המפתיעה, נורוויג'ן סטאר תגיע לחיפה בין ה-6 ל-7 בנובמבר 2016. סוכני נסיעות יוכלו לבקר באוניה ולצרף גם לקוחות פוטנציאלים לסיור. גם בחודש אפריל תעגון האונייה שוב, בחיפה.
תוכניות לשנת 2017
5 אוניות יפעילו מסלולי שיט באירופה בין אפריל לאוקטובר: נורוויג'ן גייטוואי, תשייט בים הבלטי ותחליף את הסטאר. שיט של 9 לילות מקופנהגן. עלייה של 70% במספר הקבינות בהשוואה לסטאר וגידול של 141% לעומת הקיבולת ב- 2016. מתחם Haven וקבינות סולו עומדות לשירות הנוסעים.
לעומתה הנורוויג'ן ג'ייד תפליג מסאות'המפטון ל- 4, 7 או 9 לילות, החל מחודש מאי ועד לאמצע אוקטובר. האונייה מארחת 2400 נוסעים, 17 אופציות קולינריות,15 בארים וטרקלינים, ספא ומרכז טיפולים. האונייה תגיע לאחר שדרוג משמעותי ולא "טיפול בוטוקס", לדברי ניק.
האונייה תקיים מסלולי שיט של 9 לילות כאשר העלייה לאוניה תהיה כאמור מסאות'המפטון או המבורג לפיורדים הנורווגים.
הנורוויג'ן סטאר תצא למסלולי שיט מונציה, נורוויג'ן אפיק תישאר במערב אירופה, ונורוויג'ן ספיריט תצא מרומא לשיט של 10/11 לילות ותגיע גם לחיפה ביוני. לצערנו, לעלות נוסעים בארץ נשאר עדיין בגדר חלום בלבד. צעד אחר צער מסביר ניק, "אנחנו חושבים על האפשרות" . כל המסלולים החדשים ירשמו גידול של 31% במספר הנוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016.
הערב החגיגי הסתיים בהענקת תעודות הוקרה לסוכנויות המצטיינות לשנת 2015 . הזוכים המאושרים:קרוז אאוטלט, בליק, גולדן טורס, רימון תרבותו, קרוז סנטר וקרוזיט.