Site icon IAS

עובדות על הקאריביים שיגרמו לכם חשק לקרוז

מקסיקו, אחד מיעדי המפתח בקאריביים. צילום יח"צ

מקסיקו, אחד מיעדי המפתח בקאריביים. צילום יח"צ

האיים הקאריביים חוזרים ובגדול ! חופים אקזוטיים, חיי לילה תוססים וקניות הם רק חלק קטן ממה שיש לאזור להציע. בנוסף, האפשרות להפליג בים הקאריבי כל ימות השנה, הופכת את היעד לאטרקטיבי עוד יותר.

רגע לפני החופשה, חברת סנורמה שירותי תיירות, נציגת מכירות של תאגיד השייט רויאל קריביאן מביאה אליכם מספר עובדות מעניינות על האיים הקאריביים:

אניית רויאל קריביאן באחד מהיעדים הקסומים בקאריביים. צילום יח”צ

1.ישנם יותר מ-700 איים קאריביים שונים, המחולקים לקבוצות כגון: ארכיפלג לוקיאן (איי הבהאמה ואיי טרקס וקייקוס) האנטילים הגדולים (קובה, איי קיימן, הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי, ג’מייקה ופוארטו ריקו), האנטילים הקטנים (איי הבתולה, סנט מארטן/סנט מרטין) ועוד. בפועל רק 2% מהאיים מיושבים.

2.רוב תושבי האיים הקאריביים הם צאצאי העבדים, שהובאו על ידי הכוחות הקולוניאליים, בכדי לעבוד במטעי הסוכר.

3.השפות הדומיננטיות בקאריביים :ספרדית, אנגלית, הולנדית וקריאולית.

4.חלקים גדולים מסרטי “שודדי הקאריביים”, בכיכובו של ג’וני דפ צולמו באתרים שונים באיים הקאריביים.

5.בג’מייקה יש כ-1600 כנסיות למ”ר, יותר מאשר כל מדינה אחרת בעולם. זה אפילו רשום כשיא בספר השיאים של גינס !

6.המקום היחיד מחוץ לארה”ב, שהנשיא הראשון ג’ורג’ וושינגטון ביקר בו בעבר, היה ברבדוס. הוא טס לשם עם אחיו לורנס, שסבל משחפת וקיווה ששינוי הסביבה יעשה לו טוב. הבית בו התגוררו שוחזר והפך למוזיאון.

7.באיים הקאריביים יש שתי עונות בלבד,  עונה יבשה מדצמבר עד אפריל, אם כי יכול לרדת גשם גם בעונה זו, ועונה רטובה ממאי עד נובמבר, בה כמות המשקעים גדולה יותר ואף ייתכנו סופות הוריקן.

8.כ-75% מהאוכלוסייה חיים בשלושת האיים – הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי או קובה, שהינו האי הגדול ביותר בקאריביים.

9.ריף השמפניה – ברפובליקה הדומיניקנית אפשר לצלול עם שנורקלים במים חמים מבעבעים, מה שגורם לכם להרגיש, כאילו שאתם שוחים בתוך בקבוק שמפניה. התופעה נגרמת ממעיינות גיאותרמיים תת-ימיים, המשחררים גזים בצורת אלפי בועות ויוצרים חוויה ייחודית.

ג’מייקה, אחד מהיעדים האקזוטיים לגלות. צילום יח”צ

10. רואטן, הונדורס – פנינה במערב הקאריביים בה נמצאת שונית המחסום המסו-אמריקאית, השונית הגדולה ביותר בקאריביים. השונית עשירה באלמוגים צבעוניים ומגוון רחב של יצורים ימיים, כולל דגי דקר ענקיים, חלזונות ים, סוסוני ים נדירים ועוד.

11.בלבאדי, האיטי – האי הפרטי של רויאל קריביאן בו בנו את Dragon’s Breath (“נשימת הדרקון”), שהינה האומגה הארוכה ביותר בעולם מעל המים, באורך של כ-800 מטרים.

12.באי סנט קיטס נמצא הפארק הלאומי “מצודת ברימסטון היל”, המשמר את הארכיטקטורה הצבאית מהמאות ה-17 וה-18 והינו אתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

Exit mobile version